Gå til innhold

Anbefalte innlegg

For noen uker siden fikk jeg en heftig influensa med bronkitt og halsbetennelse hvor jeg var sykemeldt i 2,5 uker, jeg måtte bruke astmamedisin for å få puste. Var så dårlig at legen satte meg på antibiotika til slutt selv om cpr ikke viste bakterieinfeksjon. Ble da bedre men gikk å hanglet lenge etter.

I helgen har jeg vært laber, hatt magetrøbbel og et slags vondt trykk på venstre side av brystet. Våknet i dag fordi det surklet i brystet med ei skikkelig hodepine og full halsbetennelse. Har 38 i feber og klarer ikke helt trekke pusten. Samboer ville jeg skulle ringe legevakta, men jeg kvier meg og sa jeg ringer fastlegen i mårn heller. Jeg syns det er kjempeekkelt å igjen ringe til sjefen å si jeg er syk, men jeg føler ikke det er helt greit å dra på kontoret heller med hoste, feber og halsbetennelse. Er det innafor å ringe lege å få sjekka at jeg ikke har fått lungebetennelse og kanskje en sykemelding, eller burde man vente noen dager?  

Anonymkode: ae2a1...4ef

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144453334-b%C3%B8r-jeg-ringe-lege/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ring lege, dette er mest sannsynlig ettersykdom etter influensa og bør adresseres med en gang.

Har selv en venninne som hadde influensa i februar og fremdeles er sykemeldt, det slipper ikke taket og hun hoster og surkler 

Noen ganger er den influensaen og virkningen den har på luftveiene skikkelig seig altså.

Anonymkode: ae525...587

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

For noen uker siden fikk jeg en heftig influensa med bronkitt og halsbetennelse hvor jeg var sykemeldt i 2,5 uker, jeg måtte bruke astmamedisin for å få puste. Var så dårlig at legen satte meg på antibiotika til slutt selv om cpr ikke viste bakterieinfeksjon. Ble da bedre men gikk å hanglet lenge etter.

I helgen har jeg vært laber, hatt magetrøbbel og et slags vondt trykk på venstre side av brystet. Våknet i dag fordi det surklet i brystet med ei skikkelig hodepine og full halsbetennelse. Har 38 i feber og klarer ikke helt trekke pusten. Samboer ville jeg skulle ringe legevakta, men jeg kvier meg og sa jeg ringer fastlegen i mårn heller. Jeg syns det er kjempeekkelt å igjen ringe til sjefen å si jeg er syk, men jeg føler ikke det er helt greit å dra på kontoret heller med hoste, feber og halsbetennelse. Er det innafor å ringe lege å få sjekka at jeg ikke har fått lungebetennelse og kanskje en sykemelding, eller burde man vente noen dager?  

Ring lege

Anonymkode: 6ad5e...ec6

Annonse

Takk for svar! Ringte legen og var på time der i dag. Hadde kun 9 på crp og test for streptokokk i hals var negativ. Så fikk beskjed at det er en virusinfeksjon, sa jeg var bekymret siden det er kort tid siden sist jeg var syk og fordi jeg var så dårlig da. Sa og jeg har veldig vondt i bryst og lunger, men han mente det ikke var noe galt. Ettersom det er virus måtte jeg bare holde meg hjemme å ta det med ro, å håpe det ikke utvikler seg. Så får gjøre det 🤞

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...