Gå til innhold

Hva er det for holdninger til kvinner som taxisjåfører har?

Anbefalte innlegg

Noen som skjønner hva hun mener her?

– Hadde det fantes en samtykkelov da, så hadde min sjåfør blitt dømt for voldtekt. Så tenker jeg det har mye med holdninger i samfunnet å gjøre og taxisjåførers holdninger overfor kvinner.

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/amalie-23-ble-holdt-fanget-i-taxien-blir-jeg-voldtatt-eller-blir-jeg-drept/17560495/

Hva er det for holdninger taxisjåfører har til kvinner?

Anonymkode: 68312...381

Fortsetter under...

De samme som mange andre lavt utdannede menn med opprinnelse fra strekka mellom Marokko og Pakistan har. 

Det er potensielt farlig å ta taxi i Oslo om du er hijabløs ung kvinne. Oslo Taxi er hakket tryggere enn de fleste konkurrentene. 

Anonymkode: 10296...d2f

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

– Hadde det fantes en samtykkelov da, så hadde min sjåfør blitt dømt for voldtekt. Så tenker jeg det har mye med holdninger i samfunnet å gjøre og taxisjåførers holdninger overfor kvinner.

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/amalie-23-ble-holdt-fanget-i-taxien-blir-jeg-voldtatt-eller-blir-jeg-drept/17560495/

Bruk fantasien din litt da.

Anonymkode: 17c57...c7b

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Feil. Oslo taxi er 100% trygt.

Anonymkode: add4d...db3

Øh... det kan jo ikke du vite noe om. 

Jeg kjenner, gjennom jobb,  til overgrepssaker hvor sjåfør har vært ansatt også der. Forskjellen er at de faktisk foretar seg noe når de blir kjent med bekymringer knyttet til en av sine, mens enkelte andre firmaer gjør hva de kan for å overse det. 

Annonse

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Øh... det kan jo ikke du vite noe om. 

Jeg kjenner, gjennom jobb,  til overgrepssaker hvor sjåfør har vært ansatt også der. Forskjellen er at de faktisk foretar seg noe når de blir kjent med bekymringer knyttet til en av sine, mens enkelte andre firmaer gjør hva de kan for å overse det. 

Det du skriver der, stemmer ikke. Hadde det gjort det, kunne du lenket til omtale av saken. Oslo taxi er 100% trygt. 

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Nå kan hvem som helst bli taxi sjåfør. Det trengs ingen bestått test eller vurdering. Det er som å sette seg inn i ukjent manns bil.

Derfor er det kun lurt å bestille Uber. Der kan man sjekke hvem som har fått gode vurderinger.

Anonymkode: ee0af...6d4

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Du tror at alt blir meldt og dolumentert?

Anonymkode: 17c57...c7b

Nei, jeg tror man ikke kan påstå noe uten å dokumentere det.

Forstår at noen her ønsker å sverte Oslo taxi helt uten bevis, og kommer derfor med rykter og sladder i stedet.

Oslo taxi er 100% trygt. 

25 minutes ago, Anonym bruker said:

Jo visst. Ellers kunne man dokumentert det :) 

Nei Oslo Taxi er ikke 100% trygt, det foregår svindel og svart kjøring og annet der akkurat som hos andre.

Anonymkode: 2a3ea...20b

Annonse

Nei Oslo Taxi er ikke 100% trygt, det foregår svindel og svart kjøring og annet der akkurat som hos andre.

Feil.

Oslo taxi er 100% trygt. 

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Nei, jeg tror man ikke kan påstå noe uten å dokumentere det.

Forstår at noen her ønsker å sverte Oslo taxi helt uten bevis, og kommer derfor med rykter og sladder i stedet.

Oslo taxi er 100% trygt. 

Så det er derfor de har 1,7 på Tripadvisor, 2,4 på Trustpilot og 3,2 på Google?

Anonymkode: 9e7e4...068

1 minute ago, Anonym bruker said:

Feil.

Oslo taxi er 100% trygt. 

Ingenting er 100% trygt, ja Oslo Taxi er nok det beste taxiselskapet i Oslo, men det sier mer om taxinæringen enn om Oslo Taxi. Har selv opplevd at de prøver å lure seg til svarte turer flere ganger

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Ingenting er 100% trygt, ja Oslo Taxi er nok det beste taxiselskapet i Oslo, men det sier mer om taxinæringen enn om Oslo Taxi. Har selv opplevd at de prøver å lure seg til svarte turer flere ganger

Det stemmer ikke. Oslo taxi er 100% trygt.

De ville mistet jobben sin om de gjorde det du forteller her, og kundene deres ville ha meldt fra. 

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Så det er derfor de har 1,7 på Tripadvisor, 2,4 på Trustpilot og 3,2 på Google?

Er det det beste du klarer å komme opp med? Det er vel gniene mennesker som ikke bryr seg om trygghet, kun om pris. Er mange av de.

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Er det det beste du klarer å komme opp med? Det er vel gniene mennesker som ikke bryr seg om trygghet, kun om pris. Er mange av de.

Det tryggeste og billigste er å bruke Bolt og Uber, bruker aldri vanlig taxi lenger 

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det tryggeste og billigste er å bruke Bolt og Uber, bruker aldri vanlig taxi lenger 

Tråden handler om taxi-sjåfører.

Jeg ville aldri brukt bolt eller uber. Det har jeg hørt virkelig mye dårlig om. Var det ikke en av disse hvor det i artikkelen skjedde? 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det du skriver der, stemmer ikke. Hadde det gjort det, kunne du lenket til omtale av saken. Oslo taxi er 100% trygt. 

Jeg jobber ikke i politiet og det var ikke snakk om saker hvor overgrep var utført i rollen som sjåfør. Det var like fullt snakk om overgrep utført av sjåfører ansatt hos Oslo taxi. 

At du tolker innlegg der det står "Oslo taxi er tryggest" til å være sverting av Oslo taxi, er rimelig spesielt. At du tror noen som helst tror på en garanti om at Oslo taxi er Norges eneste arbeidsplass med absolutt garanti for at ingen ansatte gjør noe galt, er bare teit. 

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Tråden handler om taxi-sjåfører.

Jeg ville aldri brukt bolt eller uber. Det har jeg hørt virkelig mye dårlig om. Var det ikke en av disse hvor det i artikkelen skjedde? 

Joda, det var det…

«I denne taxien ble Amalie fraktet rundt omkring i Groruddalen i én time og 40 minutter. Sjåføren kjørte for Bolt. Foto: Politiet»

https://www.ao.no/amalie-ble-utsatt-for-overgrep-av-taxisjaforen-i-oslo-na-forteller-hun-sin-historie/f/5-128-984969

Jeg jobber ikke i politiet og det var ikke snakk om saker hvor overgrep var utført i rollen som sjåfør. Det var like fullt snakk om overgrep utført av sjåfører ansatt hos Oslo taxi. 

Nemlig!

Oslo taxi er 100% trygt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...