Anonym bruker Skrevet 23. mars #1 Skrevet 23. mars Gutter 11år. Ett lag som elsker idretten sin. På laget er sønnen sin trener. Han liker å stå i mål, men gjør liten innsats. Ligger i mål, ruller rundt i mål, surrer. Fanger ball innimellom men jobber ikke stort, mer flaks om han får det til. Han liker heller ikke spille ute da han ikke liker å løpe. En nydelig gutt, ganske overvektig å det er synlig at det er tungt for han å bevege seg. Han sier selv at han er sliten, orker ikke, har ikke lyst. Så laget taper da, gang på gang. Er en til som også er keeper, men 80% av gangene står denne gutten. Igjen, sønnen til treneren som mener han skal stå i mål. Så nå vil flere av gutta bytte lag. De er lei av å tape hele tiden. De jobber hardt, men mister motet. Jeg har sagt lite hittil, vet andre foreldre har sagt ifra uten at treneren lytter. Hva da, bytte lag? Fortelle at tap vokser man på hele tiden? Andre forslag? Hvordan hadde du håndtert dette? Anonymkode: 0574f...471
Anonym bruker Skrevet 23. mars #2 Skrevet 23. mars Hadde latt ungen min bytte lag. Barneidrett drives gjerne på dugnad, og du sier pappaen til den "late overvektige gutten" er trener. Da blir det sånn. Du kan ikke si noe, da risikerer du at både gutten og pappaen slutter, det blir helt feil for både gutten og den frivillige treneren. Anonymkode: 89154...d73
Anonym bruker Skrevet 23. mars #3 Skrevet 23. mars Om gutten slutter er det vel sannsynlig at faren slutter også, så enten må dere finne fram til en ny trener eller bare akseptere situasjonen som den er. Anonymkode: dcf24...3b1
Anonym bruker Skrevet 23. mars #4 Skrevet 23. mars Hvis de taper gang på gang, så er jo det ikke pga keeperen. En keeper er bare en siste skanse, og kommer en motspiller alene mot keeperen er det stor sjanse for mål uansett hvor seriøs keeperen er. Her er det altså resten av gutta på laget som ikke er gode nok. Anonymkode: 9a450...b43
Anonym bruker Skrevet 23. mars #5 Skrevet 23. mars Har du sett «team pølsa», kanskje det kan være lurt, der er det snakk om lagfølelse og å støtte hverandre og heie på hverandre. Kanskje barna bør lære det? Å peke på en på et lag for at man taper som et lag er hårreisende dårlig foreldrejobb. Anonymkode: 952f4...c55
Anonym bruker Skrevet 23. mars #6 Skrevet 23. mars Keeperen er bare en liten del av laget. Om de bare taper er det ikke keeperen som er problemet for å si det sånn. Anonymkode: 0d875...a4d
Anonym bruker Skrevet 23. mars #7 Skrevet 23. mars Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Har du sett «team pølsa», kanskje det kan være lurt, der er det snakk om lagfølelse og å støtte hverandre og heie på hverandre. Kanskje barna bør lære det? Å peke på en på et lag for at man taper som et lag er hårreisende dårlig foreldrejobb. Anonymkode: 952f4...c55 Jeg skjønner hva du mener, og jeg er nesten helt enig. Barnet vårt spiller også på lag. Sønnen til trenern ødelegger for alle andre. Blir sur hvis andre på eget lag scorer, blir sur og banner og sverter hvis han bommer, er ego hele veien. Nekter å sentre, maser om at alle skal sentre til han. Spenner bein på egne lagkamerater. Så jo, han gjør at de taper mange ganger. Ødelegger helt. Mange som vi si ifra, men ingen tør. Anonymkode: 134f4...889
Anonym bruker Skrevet 24. mars #8 Skrevet 24. mars Hvis laget hadde fingert og spilt godt hadde ballen svært sjelden havnet bak keeperen i mål, så jeg sier som flere her at dere ikke kan skylde på keeperen. At ungene lager seg en syndebukk er veldig synd, at foreldrene følger opp er helt uholdbart. Eller er det foreldrene som startet sladringen på sidelinjen så guttene har fulgt deres eksempel? G11, de er 10 år de aller fleste, de har åpenbart MYE å lære om lagidrett. Om noen få år er gjerne alt annerledes, da er noen i puberteten og nesten ferdig utvokst og klare for A-laget, andre er omtrent like små som de er nå. Det viktige som de er nå er jo at dere bygger samhold og lagfølelse så flest mulig av dem holder ut og spiller sammen lenge. Det er det beste for laget, for enkeltspillere og for nærmiljøet. Du kan ikke se på et G11-lag og avgjøre hvem av dem som vil bli såkalt gode ungdomsspillere. Anonymkode: 0fb39...ec9
Anonym bruker Skrevet 24. mars #9 Skrevet 24. mars Har litt delte meninger her. De er bare barn, og det er viktig at breddeidretten varer lengst mulig. Han er ikke eneste grunn til at laget taper, da har laget et dårlig forsvar også. Om dette blir et tema så slutter treneren, og da må noen andre stille som trener. Det blir også svært dårlig stemning. La guttene ha det gøy og mest sannsynlig kommer han seg etterhvert. Anonymkode: bd809...5c7
Anonym bruker Skrevet 24. mars #10 Skrevet 24. mars De hadde absolutt ikke vunnet alt, uavhengig av keeperen. Men de hadde vunnet, ikke bare tapt. De har praktisk talt ikke keeper. Så treningene har de det gøy, men cuper og kamper er det så dårlig stemning på. Hele helgen har de hatt cup, 10t med tap og dårlig stemning. Gutten ligger i mål. Å ligger han reiser han seg ikke. Da fanger han det som evt kanskje ruller inn i hendene hans på bakken. That’s it. Jeg er også delt her, de er barn. Men jeg forstår også. Vanskelig. Anonymkode: 0574f...471
MissSaigon Skrevet 24. mars #11 Skrevet 24. mars Huff. Her er det jo tydelig at det nok er en liten gutt som ikke lever opp til sin fotballinteresserte far sitt ønske om å spille fotball. Det man ikke liker blir man ikke god til. Hva jeg hadde gjort kommer an på flere ting, men det jeg IKKE hadde gjort var å tillate at mitt barn var med å gjøre denne gutten til syndebukk. Som flere sier så er det aldri kun keeper sin feil at det blir baklengsmål. Jeg skjønner heller ikke hvorfor du har behov for å fortelle at han er overvektig og ikke klarer å være utespiller? Hva har det med hans innsats som keeper å gjøre? Jeg får helt vondt i magen for denne gutten.
Anonym bruker Skrevet 24. mars #12 Skrevet 24. mars Jeg tenker du burde ta en prat med sportslig leder i klubben, fortelle at dere opplever dette som vanskelig og spør om han/hun kan komme på en kamp og se og deretter komme med råd til treneren. En slik oppførsel på banen er ikke grei uansett posisjon, men som keeper blir det joe ekstra merkbart. Og til dere som sier det er forsvaret som skal stoppe dem, som 11 åringer spiller de på 7 bane og det er mye skudd på mål, om "alt" går inn er det nesten umulig og ha en gjevn kamp (som er målet med barnefotball. Ingen burde vinne med mer en maks 4-5 mål. Er kampen så ujevn skal man legge føringer for det ledende laget slik at det jevnet noe ut. F.eks minst 10 pasninger før skudd) Jeg er har selv vært foreldretrener, der vi hadde en på laget som "bare ødela" for de andre. En ting at han ikke var så god - det har faktisk ingenting å si så lenge man prøver så godt man kan. Men han kunne som du beskriver og legge seg ned på banen, stupe kråke o.l. Jeg snakket med han flere ganger og han sa bare bytt meg ut da jeg vil jo uansett ikke spille... Så ene kampen ville han å spille, vi fordelte spilletiden rettferdig og sendte han utpå etterhvert. Da tok han opp ballen med hendene og kastet den langt av sted, byttet han jo da ut og gråtende sa han at han ville ikke spille! Han fikk selvfølgelig slippe og spille mer, dagen etterpå sendte pappen skriftlig klage til klubben pga sønnen hadde fått mindre spilletid en de andre guttene... Foreldre ser altså ikke alltid hva eget barn ønsker, blir blinde på egne prestasjoner. Hadde da en prat med foreldrene og sa at sønnen selvføglig var velkommen, men at jeg ikke kom til å tvinge utpå banen om han selv ikke ønsker. Samtidig sa jeg hva med å spørre sønnen dere hva han vil? Han er jo super god på akrobatikk o.l. Lang historie kort, han sluttet og begynte på parkour - han stortrives har fått en helt annen selvtillit. Mammaen har i ettertid sagt takk for tipset. Anonymkode: ca9b7...a44
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå