Anonym bruker Skrevet 23. mars 2025 #1 Skrevet 23. mars 2025 Vi feiret barnet vårt sin bursdag på lekeland nå i går. I forbindelse med invitasjonen fikk vi spørsmål fra foreldrene til et av barna om deres barn kunne sitte på. Svarte at selvfølgelig kunne barnet det, vi har plass i bilen og en ekstra bilstol. Vi hentet barnet, jeg har sjeldent sett er så slitent hus. Det lå gamle rustne bilvrak over alt utenfor, manglet ringeklokke, flere av vinduene var sprukket og hadde sponplater på innsiden og så videre. Når jeg senere tenkte meg om så kan jeg ikke huske at det barnet noen gang har invitert til sin egen bursdagsfeiring. Spurte barnet vårt om det husker når det barnet har bursdag, og det har bursdag ca 1 måned før barnet vårt. Nå sitter jeg og tenker, neste år, kanskje vi skal feire bursdagen til barnet vårt 2 uker før, invitere det barnet til å feire sin bursdag sammen med vårt og si at vi betaler alt. Dette for at det barnet også skal får feiret sin bursdag. Hva tenker dere om det? Det går forresten på mellomtrinnet på barneskolen dersom det har noe å si Anonymkode: 160ed...326
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2025 #2 Skrevet 23. mars 2025 Anonym bruker skrev (58 minutter siden): Vi feiret barnet vårt sin bursdag på lekeland nå i går. I forbindelse med invitasjonen fikk vi spørsmål fra foreldrene til et av barna om deres barn kunne sitte på. Svarte at selvfølgelig kunne barnet det, vi har plass i bilen og en ekstra bilstol. Vi hentet barnet, jeg har sjeldent sett er så slitent hus. Det lå gamle rustne bilvrak over alt utenfor, manglet ringeklokke, flere av vinduene var sprukket og hadde sponplater på innsiden og så videre. Når jeg senere tenkte meg om så kan jeg ikke huske at det barnet noen gang har invitert til sin egen bursdagsfeiring. Spurte barnet vårt om det husker når det barnet har bursdag, og det har bursdag ca 1 måned før barnet vårt. Nå sitter jeg og tenker, neste år, kanskje vi skal feire bursdagen til barnet vårt 2 uker før, invitere det barnet til å feire sin bursdag sammen med vårt og si at vi betaler alt. Dette for at det barnet også skal får feiret sin bursdag. Hva tenker dere om det? Det går forresten på mellomtrinnet på barneskolen dersom det har noe å si Anonymkode: 160ed...326 Hadde absolutt ville foreslått å feire sammen neste år og at dere kan ha festen hos dere. Er ikke sikkert de har dårlig råd, men skjemmes nok over å ha et så dårlig hus at de ikke vil invitere folk hjem. Mulig de bare har resignert og ikke orker å ta seg på tak. Vi har nytt og fint hus, men har heller ikke ringeklokke, koplet den ut da det er unger på døra hele tiden som maser om å få klappe hunden. Orker ikke. Anonymkode: 16098...91f
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2025 #3 Skrevet 23. mars 2025 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hadde absolutt ville foreslått å feire sammen neste år og at dere kan ha festen hos dere. Er ikke sikkert de har dårlig råd, men skjemmes nok over å ha et så dårlig hus at de ikke vil invitere folk hjem. Mulig de bare har resignert og ikke orker å ta seg på tak. Vi har nytt og fint hus, men har heller ikke ringeklokke, koplet den ut da det er unger på døra hele tiden som maser om å få klappe hunden. Orker ikke. Anonymkode: 16098...91f Ja, for det var nok den manglende ringeklokken som fikk hi til å reagere 🙃herlighet, folk altså! Men godt at du fikk fortalt at huset ditt er nytt og fint, da Hi, det høres ut som en god plan, det syns jeg at du skal gjøre. Anonymkode: 39320...446
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2025 #4 Skrevet 24. mars 2025 Anonym bruker skrev (18 timer siden): Vi feiret barnet vårt sin bursdag på lekeland nå i går. I forbindelse med invitasjonen fikk vi spørsmål fra foreldrene til et av barna om deres barn kunne sitte på. Svarte at selvfølgelig kunne barnet det, vi har plass i bilen og en ekstra bilstol. Vi hentet barnet, jeg har sjeldent sett er så slitent hus. Det lå gamle rustne bilvrak over alt utenfor, manglet ringeklokke, flere av vinduene var sprukket og hadde sponplater på innsiden og så videre. Når jeg senere tenkte meg om så kan jeg ikke huske at det barnet noen gang har invitert til sin egen bursdagsfeiring. Spurte barnet vårt om det husker når det barnet har bursdag, og det har bursdag ca 1 måned før barnet vårt. Nå sitter jeg og tenker, neste år, kanskje vi skal feire bursdagen til barnet vårt 2 uker før, invitere det barnet til å feire sin bursdag sammen med vårt og si at vi betaler alt. Dette for at det barnet også skal får feiret sin bursdag. Hva tenker dere om det? Det går forresten på mellomtrinnet på barneskolen dersom det har noe å si Anonymkode: 160ed...326 Synest det er et raust og fint forslag. Ville forestått det i god tid slik at foreldrene vet om det på forhånd. Anonymkode: b977b...383
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2025 #5 Skrevet 24. mars 2025 Det er ikke nødvendigvis økonomien det står på, men alt orket rundt det å arrangere en feiring. Har de ikke ork til å rydde/stelle/ordne med hus og hjem, er det ikke sikkert de har ork til feiring. Og om det er økonomien det står på, så kan det være ganske skamfult å få utdelt sånne godhjertens handlinger. Tanken er god, men fokuser på at du kan ha besøket hos dere der du steller i stand. Ikke nevn pengene. Hvis de tilbyr å betale, gi de en symbolsk sum som de vippser. Anonymkode: 5baec...51b
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2025 #6 Skrevet 24. mars 2025 Anonym bruker skrev (23 timer siden): Ja, for det var nok den manglende ringeklokken som fikk hi til å reagere 🙃herlighet, folk altså! Men godt at du fikk fortalt at huset ditt er nytt og fint, da Hi, det høres ut som en god plan, det syns jeg at du skal gjøre. Anonymkode: 39320...446 Det var dette du tok ut av tråden Anonymkode: 16098...91f
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2025 #7 Skrevet 25. mars 2025 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Det var dette du tok ut av tråden Anonymkode: 16098...91f Det var det jeg tok ut av svaret ditt, ja. Hvorfor deres ringeklokke ikke virker er fullstendig malplassert og irrelevant. Anonymkode: 39320...446
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2025 #8 Skrevet 25. mars 2025 Hadde nok takket nei. Skulle jeg takket ja ville jeg også følte meg forpliktet til å dele på utgiftene 50/50 Anonymkode: 2f202...62a
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2025 #9 Skrevet 25. mars 2025 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Det var det jeg tok ut av svaret ditt, ja. Hvorfor deres ringeklokke ikke virker er fullstendig malplassert og irrelevant. Anonymkode: 39320...446 Det samme er svaret ditt Anonymkode: 16098...91f
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2025 #10 Skrevet 25. mars 2025 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Hadde nok takket nei. Skulle jeg takket ja ville jeg også følte meg forpliktet til å dele på utgiftene 50/50 Anonymkode: 2f202...62a Du hadde det? Men kanskje ikke denne familien. Alle tenker ikke som deg Anonymkode: 16098...91f
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2025 #11 Skrevet 25. mars 2025 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Du hadde det? Men kanskje ikke denne familien. Alle tenker ikke som deg Anonymkode: 16098...91f Herregud, kranglefant. Hi spør "hva tenker dere". Anonymkode: a3f8a...cd3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå