Anonym bruker Skrevet 24. mars #26 Skrevet 24. mars Nei, jeg er ikke farlig. Jeg blir sint og fortvilet om jeg møter på slike som deg og blir utsatt for urett, men jeg forsøker å takle det voksent. Anonymkode: 48ab0...39b
Anonym bruker Skrevet 24. mars #27 Skrevet 24. mars Jeg har nok fått gjennomgå altfor mye i min familie. Jeg er tolerant, har mye empati og kjærlighet, og har prøvd å hjelpe narsissister og psykopater opp igjennom. Føler meg som en målskive ved at jeg er godt likt, blid, hyggelig og positiv. Det er det visst mange i familien min som føler seg truet av. Jeg har alltid holdt kjeft. Syns synd på mobbere. Men nå er jeg lei. Det syns de nok er skummelt. For jeg har blitt en ekspert i hvordan jeg skal takle folk med narsisistiske trekk. Jeg vant over en slik en, han måtte gå å legge seg etterpå. .. Så ja, de syns nok det er skummelt at jeg tar igjen nå. Jeg er rolig, men jeg avslører dem, og stiller spørsmål. De liker ikke at jeg ikke er redd for dem lenger, og at jeg klarer meg fint uten dem. Anonymkode: 1ebda...9de
Anonym bruker Skrevet 24. mars #28 Skrevet 24. mars Anonym bruker skrev (7 timer siden): De fleste er ikke det, men om du blir satt i en situasjon der du blir kastet under bussen, der dlivet ditt blir rivd i fillebiter. Hva gjør du da? Resignerer? Eller kjemper og tar igjen? Anonymkode: 76648...11b Det finnes andre måter å kjempe på enn å bli en psykopat Anonym bruker skrev (7 timer siden): Tror alle kan bli farlig om de må. Ikke farlig i den grad at man kan drepe noen liksom. Eller gå til fysisk angrep. Tenker mer på det psykologiske. Kjenne svake punkter hos vedkommende, og spille de ut slik at de blir redd deg. Dette kun når noen har knust sjela i en alvorlig situasjon. Ikke småting Anonymkode: 76648...11b Slik tenker faktisk kun psykopater... Anonymkode: 48ab0...39b
Anonym bruker Skrevet 24. mars #29 Skrevet 24. mars Anonym bruker skrev (52 minutter siden): Det finnes andre måter å kjempe på enn å bli en psykopat Slik tenker faktisk kun psykopater... Anonymkode: 48ab0...39b Alle mennesker har psykopatiske trekk som kan komme frem i situasjoner der det eneste som kan redde deg er å være smart og taktisk. Da bruker man de ferdighetene man har. Det eneste som kan ødelegge for deg er å miste besinnelsen, skrive usaklige meldinger, uttale deg når du er aktivert. Det er det dummeste man gjør. Det smarteste er å ha is i magen, sitte stille i båten, aldri handle når man er aktivert, og alltid ha vitner eller ta ting skriftlig. Når man er kommet dit hen at man klager og tar opp noe må man forholde seg kald. Gjøre og si ting i riktig rekkefølge, lese seg opp på lovverket og stille kritiske spørsmål. Det er ingenting som freaker folk mer ut. Når maktpersoner tror de kan skremme folk, og opplever at de har undervurdert vedkommende. Når de selv får panikk og drar en løgn og det blir avslørt, og de spiller seg ut selv. Man trenger ikke være slem, men være smart i møte med slemme folk. Det er nok til at de blir redd Anonymkode: 76648...11b
Anonym bruker Skrevet 24. mars #30 Skrevet 24. mars Anonym bruker skrev (1 time siden): Det finnes andre måter å kjempe på enn å bli en psykopat Slik tenker faktisk kun psykopater... Anonymkode: 48ab0...39b Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg har nok fått gjennomgå altfor mye i min familie. Jeg er tolerant, har mye empati og kjærlighet, og har prøvd å hjelpe narsissister og psykopater opp igjennom. Føler meg som en målskive ved at jeg er godt likt, blid, hyggelig og positiv. Det er det visst mange i familien min som føler seg truet av. Jeg har alltid holdt kjeft. Syns synd på mobbere. Men nå er jeg lei. Det syns de nok er skummelt. For jeg har blitt en ekspert i hvordan jeg skal takle folk med narsisistiske trekk. Jeg vant over en slik en, han måtte gå å legge seg etterpå. .. Så ja, de syns nok det er skummelt at jeg tar igjen nå. Jeg er rolig, men jeg avslører dem, og stiller spørsmål. De liker ikke at jeg ikke er redd for dem lenger, og at jeg klarer meg fint uten dem. Anonymkode: 1ebda...9de Det er en overgang. Når de blir vant til at du setter grenser og ikke godtar å bli tråkket på aksepterer de det etterhvert. Man må stå opp for seg selv, man kan ikke la andre ødelegge livet sitt. Man må bare være smart i måten man håndterer det på. Man vinner alltid ved å være saklig, stille kritiske spørsmål, og ikke agere når man er aktivert selv. Da taper man. Veldig mange av oss, de fleste av oss sier ting i affekt som kun slår tilbake på oss selv. I relasjoner og familiære forhold er noe annet. Men hos offentlige instanser f eks må man spille kortene sine riktig. At folk gjør en feil eller det er menneskelige feil og småting er det greit, så lenge de tar ansvar for det. Men det er mange grader av feil man kan gjøre. Begynner man å snare seg inn i løgner og sykmelder seg så snart det blir avslørt, da kødder man med feil person. Anonymkode: 76648...11b
Anonym bruker Skrevet 24. mars #31 Skrevet 24. mars Anonym bruker skrev (9 timer siden): Der sier du det selv, du kunne blitt farlig om noen truet dine eller de du er glad i. Er du da ustabil? Lite empatisk? Jeg er i den situasjonen at det handler om liv og helse. Jeg er rolig og saklig og klok, er ikke snakk om å klikke. Men de personene som står bak, og som har ført oss inn i denne situasjonen har tullet med feil folk om du skjønner. Dette handler ikke om en eks kjæreste eller ei teit venninne, men om ansatte som en skal forvente er profesjonell. Jeg har lagt inn en saklig klage, og vedkommende det gjelder gikk rett ut i sykmelding og har meldt seg helt ut, en vikar er erstattet. Når offentlige ansatte ikke har baller nok til å stå for sine uttalelser og går rett i sykmelding ved minste motgang så er det tegn på at man har tråkket kraftig i salaten. Anonymkode: 76648...11b Jeg kunne aldri reagert som du beskriver i en slik situasjon. Mennesker har sviktet meg på det groveste, har lagt ut rykter og prøvd å ødelegge alle mine relasjoner, jeg har også opplevd ekstrem urettferdighet som var svært tungt å leve med. Men jeg har alltid tenkt at hevn ol går kanskje utover motstanderen, men også meg i den forstand at jeg må bruke enda mer tid og energi på de som har gjort meg vondt. Jeg har ingen behov for å gjøre handlinger for å skade/skremme de som har gjort meg vondt, og mitt fokus er å leve mitt beste liv til tross for disse handlingene som er gjort mot meg. Den eneste situasjonen jeg ville reagert annerledes er hvis noen prøvde å drepe meg eller min familie da ville jeg i handlingsøyeblikket kjempet det jeg kunne for at vi skulle overleve. Anonymkode: 764b1...162
Anonym bruker Skrevet 24. mars #32 Skrevet 24. mars Anonym bruker skrev (5 timer siden): Som jeg skriver «farlig» i den forstand at jeg lar ikke urett passere. Det handler hverken om hevn, fysisk vold eller den slags. Men det handler om å klage på ting som er gjort feil. Da mener jeg alvorlig feil. måten jeg gjør det på er at jeg tar opp ting i et møterom med mange tilstede, personen jeg tar det opp med som har gjort urett får panikk og går i full benektelse, og får en skikkelig stressreaksjon. På den måten kan jeg avsløre at personen lyver, da det er mange vitner tilstede. Da forsvinner personen ut i sykmelding. Dette er min måte å ta noen på. Saklig og dedikert, men venter med å ta opp slike ting til det er mange tilstede, og jeg vet personen mister balansen. Ingenting mer mer ydmykende og stressende enn å tape ansikt foran sine kollegaer. På den måten blir folk «redd» for meg, fordi de har erfaringer med at de ikke får slike tilbakemeldinger når de minst venter det. Anonymkode: 76648...11b Har du ofte vært i slike situasjoner? Da bør du se litt grundigere på deg selv, for de fleste mennesker går gjennom livet uten å ha behov for en slik konfrontasjon én gang. Og hvordan vet du at folk er redd deg? Er du en snakkis der du bor siden folk vet hva de kan forvente seg av deg? Anonymkode: 2ad72...6ed
Anonym bruker Skrevet 24. mars #33 Skrevet 24. mars Anonym bruker skrev (1 time siden): Har du ofte vært i slike situasjoner? Da bør du se litt grundigere på deg selv, for de fleste mennesker går gjennom livet uten å ha behov for en slik konfrontasjon én gang. Og hvordan vet du at folk er redd deg? Er du en snakkis der du bor siden folk vet hva de kan forvente seg av deg? Anonymkode: 2ad72...6ed Alle møter på motstand i ulik grad, noen ganger lar man det passere, andre ganger gjør man folk oppmerksom på det. Ofte er det menneskelig feil, og folk handler i beste tro. Det er tilgivelig. Men kommer man i en situasjon der noen er systematisk ute etter å stikke kjepper i hjulet og det går en prestisje i det, der å innrømme at man har misforstått eller handlet feil er umulig der man fortsetter bare for å vinne.. som igjen får store konsekvenser for mitt liv, ja da blir det motstand fra min side Anonymkode: 76648...11b
Anonym bruker Skrevet 24. mars #34 Skrevet 24. mars Anonym bruker skrev (5 timer siden): Alle mennesker har psykopatiske trekk som kan komme frem i situasjoner der det eneste som kan redde deg er å være smart og taktisk. Da bruker man de ferdighetene man har. Det eneste som kan ødelegge for deg er å miste besinnelsen, skrive usaklige meldinger, uttale deg når du er aktivert. Det er det dummeste man gjør. Det smarteste er å ha is i magen, sitte stille i båten, aldri handle når man er aktivert, og alltid ha vitner eller ta ting skriftlig. Når man er kommet dit hen at man klager og tar opp noe må man forholde seg kald. Gjøre og si ting i riktig rekkefølge, lese seg opp på lovverket og stille kritiske spørsmål. Det er ingenting som freaker folk mer ut. Når maktpersoner tror de kan skremme folk, og opplever at de har undervurdert vedkommende. Når de selv får panikk og drar en løgn og det blir avslørt, og de spiller seg ut selv. Man trenger ikke være slem, men være smart i møte med slemme folk. Det er nok til at de blir redd Anonymkode: 76648...11b Nei, de har faktisk ikke det på den måten du tror. De forsøker nok i en liknende situasjon å lese seg opp på lovverk og unngå å svare når følelsene er sterke, men det er noe annet å være manipulerende, kald, kynisk og uempatisk. Det er ikke normalen. Anonymkode: 48ab0...39b
MissSaigon Skrevet 24. mars #35 Skrevet 24. mars Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Alle møter på motstand i ulik grad, noen ganger lar man det passere, andre ganger gjør man folk oppmerksom på det. Ofte er det menneskelig feil, og folk handler i beste tro. Det er tilgivelig. Men kommer man i en situasjon der noen er systematisk ute etter å stikke kjepper i hjulet og det går en prestisje i det, der å innrømme at man har misforstått eller handlet feil er umulig der man fortsetter bare for å vinne.. som igjen får store konsekvenser for mitt liv, ja da blir det motstand fra min side Anonymkode: 76648...11b Jeg undrer også på hvor ofte du er i slike situasjoner. Og ikke minst hvordan du opplever at folk er redd deg. Jeg har et kronisk sykt barn og har vært i kontakt med det offentlige i årevis. Det har vært misforståelser, direkte feil og unntaksvis elendige saksbehandlere, men jeg har aldri hatt behov for å oppføre meg slik som du beskriver. Man kan vær klar og stå opp for seg selv helt uten å ty til den psyko-adferden som du tydeligvis syns er nødvendig. Ingen er redd meg, men jeg opplever å bli møtt med respekt siden jeg er klar i mitt syn og mine krav.
Anonym bruker Skrevet 24. mars #36 Skrevet 24. mars Anonym bruker skrev (10 timer siden): Som jeg skriver «farlig» i den forstand at jeg lar ikke urett passere. Det handler hverken om hevn, fysisk vold eller den slags. Men det handler om å klage på ting som er gjort feil. Da mener jeg alvorlig feil. måten jeg gjør det på er at jeg tar opp ting i et møterom med mange tilstede, personen jeg tar det opp med som har gjort urett får panikk og går i full benektelse, og får en skikkelig stressreaksjon. På den måten kan jeg avsløre at personen lyver, da det er mange vitner tilstede. Da forsvinner personen ut i sykmelding. Dette er min måte å ta noen på. Saklig og dedikert, men venter med å ta opp slike ting til det er mange tilstede, og jeg vet personen mister balansen. Ingenting mer mer ydmykende og stressende enn å tape ansikt foran sine kollegaer. På den måten blir folk «redd» for meg, fordi de har erfaringer med at de ikke får slike tilbakemeldinger når de minst venter det. Anonymkode: 76648...11b Det du skriver i svaret over er noe annet enn du skrev i hovedinnlegget. Anonym bruker skrev (17 timer siden): Hvordan ser dere på dere selv? De fleste anser seg som snill, rettferdig, ydmyk og en bra person. Noe annet klarer man ikke forholde seg til. Jeg er snill og trofast, ydmyk, ærlig og respektfull osv. Men.. vi alle har negative trekk også. Man er naiv og godtroende helt til man har grunn for å ikke være det lengre. Jeg er heldig med at jeg er smart. Jeg kan virkelig spille kortene mine riktig når jeg må. Og jeg kan skru av følelser og være iskald, kynisk og smart. Frekk og sint - da spiller du deg selv ut. Når noen virkelig trykker på feil knapper og er ondskapsfull begynner kverna. Ikke en eneste person jeg har møtt som har prøvd å ødelegge for meg har jeg tatt igjen på en smart måte der jeg kommer seirende ut. Tror flere er livredd for meg, ingen tør å komme i konflikt med meg. Anonymkode: 76648...11b "Og jeg kan skru av følelser og være iskald, kynisk og smart." "Tror flere er livredd for meg, ingen tør å komme i konflikt med meg. " Du virker til og med stolt av at flere er livredde for deg. Det virker, for å være ærlig, ikke friskt fra din side. Anonymkode: 8614a...d9d
Tante Hufsa Skrevet 24. mars #37 Skrevet 24. mars Med alder kommer visdom. Jeg har sett mange som deg drive spill der de er overbevist om at de er eksperter på slik krigføring. Har også blitt betrodd at «meg kødder ingen med, hun kommer ikke til å skjønne hva som skjedde» for så se at personen gå på en alvorlig smell. Mitt råd, pass deg for å være en slik person, dine handlinger er ikke usynlig og de fleste har gjennomskuet deg. Trolig vil de helst ikke ha noe med deg å gjøre. Jeg er for direkte kommunikasjon. Slik du beskriver var jeg vel ferdig med da jeg gikk ut av ungdomsskolen. Kommunikasjon og snakke sammen som voksne folk. Jeg er ikke redd sånne som deg, jeg synes du er dum og umoden. Du beskriver deg som smart og det er dette som vil felle deg, du tror du er uovervinnelig. Jeg lar deg være i fred da, du utgjør ingen trussel annet enn for deg selv. Du blir voksen en dag.
Anonym bruker Skrevet 24. mars #38 Skrevet 24. mars Jeg kan absolutt være farlig om jeg vil og det er behov for det. Men som voksen så trenger jeg ikke å bruke det. Eller, jeg er ikke direkte farlig, men jeg har en god fot innenfor et ganske heftig kriminelt miljø (som tidligere rusavhengig), så kan få tak i mange farlige mennesker til å gjøre ting for meg. Men som sagt, jeg trenger det jo ikke. Anonymkode: c13c6...512
Anonym bruker Skrevet 24. mars #39 Skrevet 24. mars Jeg er farlig i trafikken, jeg. Farlighet som i hevngjerrighet tenker jeg er lite konstruktivt og ganske primalt. Å vurdere seg selv som såpass farlig og kløktig i utøvelsen av hevn som HI gjør tenker jeg er lite pålitelig, og sannsynligvis å overvurdere seg selv noe helt enormt. Anonymkode: 1c6b2...4d7
Anonym bruker Skrevet 25. mars #40 Skrevet 25. mars Jeg kan 100% være farlig. Jeg tror ikke jeg hadde hatt noen problemer med å skade et menneske om jeg ønsket det. Jeg vet at det er mange som virkelig hadde fortjent det... Men jeg har ikke noe tro på at vold løser noenting som helst. Jeg velger å leve livet mitt uten å skade andre og synes at folk som bruker vold eller manipulerer andre for å ta hevn, synker ned på et bunnivå. Jeg har opplevd både vold, overgrep, svik fra venner/partner og alvorlig trakassering i livet mitt, jeg har virkelig hatet et annet menneske. Jeg har jobbet mye med meg selv for å legge dette i fortiden. Det hadde vært enkelt å isolere seg for å unngå ødeleggende mennesker, men heldigvis er det veldig få av dem ute å går. De aller fleste er helt vanlige personer, med både gode og dårlige sider. Møter jeg noen som vil skade meg, kutter jeg rett og slett denne personen ut av livet mitt og går videre. Det er ikke noe å samle på, verken som bekjent eller som plagsomt minne. Anonymkode: 49a12...aad
Anonym bruker Skrevet 25. mars #41 Skrevet 25. mars Anonym bruker skrev (På 23.3.2025 den 17.15): Hvordan ser dere på dere selv? De fleste anser seg som snill, rettferdig, ydmyk og en bra person. Noe annet klarer man ikke forholde seg til. Jeg er snill og trofast, ydmyk, ærlig og respektfull osv. Men.. vi alle har negative trekk også. Man er naiv og godtroende helt til man har grunn for å ikke være det lengre. Jeg er heldig med at jeg er smart. Jeg kan virkelig spille kortene mine riktig når jeg må. Og jeg kan skru av følelser og være iskald, kynisk og smart. Frekk og sint - da spiller du deg selv ut. Når noen virkelig trykker på feil knapper og er ondskapsfull begynner kverna. Ikke en eneste person jeg har møtt som har prøvd å ødelegge for meg har jeg tatt igjen på en smart måte der jeg kommer seirende ut. Tror flere er livredd for meg, ingen tør å komme i konflikt med meg. Anonymkode: 76648...11b Jeg kan være sykt frekk bak folk, de vet det ikke. Anonymkode: 2c926...0e1
Anonym bruker Skrevet 25. mars #42 Skrevet 25. mars Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg kan 100% være farlig. Jeg tror ikke jeg hadde hatt noen problemer med å skade et menneske om jeg ønsket det. Jeg vet at det er mange som virkelig hadde fortjent det... Men jeg har ikke noe tro på at vold løser noenting som helst. Jeg velger å leve livet mitt uten å skade andre og synes at folk som bruker vold eller manipulerer andre for å ta hevn, synker ned på et bunnivå. Jeg har opplevd både vold, overgrep, svik fra venner/partner og alvorlig trakassering i livet mitt, jeg har virkelig hatet et annet menneske. Jeg har jobbet mye med meg selv for å legge dette i fortiden. Det hadde vært enkelt å isolere seg for å unngå ødeleggende mennesker, men heldigvis er det veldig få av dem ute å går. De aller fleste er helt vanlige personer, med både gode og dårlige sider. Møter jeg noen som vil skade meg, kutter jeg rett og slett denne personen ut av livet mitt og går videre. Det er ikke noe å samle på, verken som bekjent eller som plagsomt minne. Anonymkode: 49a12...aad Hvis man kan velge folk ut av livet sitt så er det jo en ikke sak Anonymkode: 76648...11b
Anonym bruker Skrevet 25. mars #43 Skrevet 25. mars Anonym bruker skrev (4 timer siden): Hvis man kan velge folk ut av livet sitt så er det jo en ikke sak Anonymkode: 76648...11b Man kan alltid velge folk ut av livet sitt. Noen krever bare mer innsats enn andre. Bytt jobb, flytt, blokker, kutt kontakten osv. Anonymkode: 49a12...aad
Anonym bruker Skrevet 25. mars #44 Skrevet 25. mars Anonym bruker skrev (På 24.3.2025 den 10.40): Det du skriver i svaret over er noe annet enn du skrev i hovedinnlegget. "Og jeg kan skru av følelser og være iskald, kynisk og smart." "Tror flere er livredd for meg, ingen tør å komme i konflikt med meg. " Du virker til og med stolt av at flere er livredde for deg. Det virker, for å være ærlig, ikke friskt fra din side. Anonymkode: 8614a...d9d Hun er nok ikke helt frisk. Anonymkode: 1e8e7...8a0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå