Gå til innhold

Hvordan «disiplinere» en unggutt på jobben som kan alt og vet alt?

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (På 23.3.2025 den 16.03):

Du hadde fått han sparket på dagen ? 😂 haha!! På hvilke grunnlag? Nei du skjønner.. det er noen eldre menn som roper og skriker og kaller lærlingene når de blir stressa, så står lærlingene opp for seg selv og svarer med samme mynt. De voksne går inn i seg selv og ber om unnskyldning for reaksjonen sin.. derfor bør lærlingen få sparken 😂 skjønner du har et syn på de yngre og føler deg truet med at de kommer inn med friskt blod. Du ønsker de yngre sparket når de vil vise hva de kan. Kanskje på tide å skifte beite eller gå en runde med deg selv. 
Sønnen min er ferdig med fagbrevet, tok fagskolen og har nå en lederstilling i firmaet han jobber for og er svært godt likt. Han er respektert fordi han er flink i jobben sin, rettferdig og tør å si hva han mener

Anonymkode: 91f21...b26

Ekspander  

Hvorfor tror du sønnen din er relevant for noe som helst? Er du så enkel at hans eksempel kan overføres på samtlige unge mennesker i arbeidslivet?

Anonymkode: e1819...b05

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (På 1.4.2025 den 19.57):

Klapp igjen. Du vet ikke hva eller hvordan det er på HI's arbeidsplass. 

Anonymkode: a5454...bb3

Ekspander  

Det spiller ingen rolle, det er generelt. 

Anonymkode: 4715b...fcf

Anonym bruker skrev (På 1.4.2025 den 19.51):

Meb da var det jo ikke en vakt du i utgangspunktet var satt opp på?

Anonymkode: 84057...14c

Ekspander  

De som fordeler overtidsvakter følger en liste. Det var min tur. Så ringte han dem og lurte dem til å tro jeg ikke ville ha den. 

Anonym bruker skrev (På 1.4.2025 den 20.09):

Hvem er de menneskene på telefonen? Du sier jo at alle vet hvordan han er, da burde de vel ikke la seg lure så lett.

Anonymkode: 6fb13...dc0

Ekspander  

De sitter på en annen avdeling og fordeler vakter hit og dit. De kunne ikke vite han manipulerte dem. 

Anonym bruker skrev (På 1.4.2025 den 20.08):

Men blir denne vakten overtid for han?

Det er jo det vesentlige her. Arbeidsgiver blir jo nødt til å gi han vakten hvis den er overtid for deg og ikke for han. 

Ekspander  

Ja, denne vakten genererte overtid for han og. 7,5 timer 100%. 

HI

Anonymkode: 0f51d...667

Anonym bruker skrev (På 1.4.2025 den 20.12):

HI

Ekspander  

OK, men da er det jo ikke bare han som er problemet her, men de som deler ut vakter også. 

De som fordeler overtidsvakter følger en liste. Det var min tur. Så ringte han dem og lurte dem til å tro jeg ikke ville ha den. 

De sitter på en annen avdeling og fordeler vakter hit og dit. De kunne ikke vite han manipulerte dem. 

HI

Ekspander  

Da må du jo gi døgenikten tydelig beskjed om at det der kan han drite i, og at du skal ha hans overtidsvakt.

HI

Ekspander  

Høres faktisk ikke ut som det er din vakt, høres mer ut som vaktene er up for grabs / første-mann-til-mølla-typ

Anonymkode: 8d243...357

Annonse

Anonym bruker skrev (På 1.4.2025 den 20.16):

Høres faktisk ikke ut som det er din vakt, høres mer ut som vaktene er up for grabs / første-mann-til-mølla-typ

Ekspander  

Frøken Desperat etter å ta hi er tydeligvis tilbake. Hva med dette er det du ikke forstår:

De som fordeler overtidsvakter følger en liste. Det var min tur. Så ringte han dem og lurte dem til å tro jeg ikke ville ha den. 

Anonym bruker skrev (På 1.4.2025 den 20.15):

OK, men da er det jo ikke bare han som er problemet her, men de som deler ut vakter også. 

Ekspander  

Nei. HAN er problemet. Han manipulerer og juger.

HI

Anonym bruker skrev (På 1.4.2025 den 19.49):

Som jeg beskrev lenger oppe. Han ringte inn og «var grei og lot meg slippe.» Jeg har aldri gitt uttrykk for at jeg ikke vil ha overtidsvakt. De som fordeler vakter trodde på han og lot han få den. 
HI

Ekspander  

Men da må du si at du ikke har gjort noen avtale med han og at den vakten er din. 

Anonymkode: 3723a...43b

Anonym bruker skrev (På 1.4.2025 den 20.16):

Ekspander  

Hvordan klarer du deg i hverdagen når du har så dårlige leseferdigheter? Hi forklarer jo helt tydelig hvordan systemet fungerer, men du vet bedre?

Anonym bruker skrev (På 1.4.2025 den 20.18):

Frøken Desperat etter å ta hi er tydeligvis tilbake. Hva med dette er det du ikke forstår:

De som fordeler overtidsvakter følger en liste. Det var min tur. Så ringte han dem og lurte dem til å tro jeg ikke ville ha den. 

Ekspander  

Hun er jo ikke ute etter å ta deg selv om hun kommer frem til en annen konklusjon enn du mener vi skal. All uenighet er ikke et angrep på hi, er så utrolig lei av sånne kommentarer.

Anonym bruker skrev (På 1.4.2025 den 20.25):

Men da må du si at du ikke har gjort noen avtale med han og at den vakten er din. 

Ekspander  

Jeg gjorde det, men de sa det var for sent og at de ikke kunne trekke den.

HI

Anonym bruker skrev (På 1.4.2025 den 20.35):

Hun er jo ikke ute etter å ta deg selv om hun kommer frem til en annen konklusjon enn du mener vi skal. All uenighet er ikke et angrep på hi, er så utrolig lei av sånne kommentarer.

Ekspander  

*Ikke deg, men Hi skulle det selvfølgelig stå. *

Annonse

HI

Ekspander  

Når du da ringte inn for å fortelle at det var feil så burde jo disse på telefonen ha flytte vakten tilbake til deg.

Er dette vakter som vanligvis er populære eller er det få som ønsker slike vakter? Om de andre helst hadde sett at de slapp disse vaktene, er det ikke så rart at de tror på den som ringer inn og tilbyr seg. Da kan det være enklere for dem å la han få vakten og la deg få neste mulighet - om det er vanskelig å flytte vakten tilbake igjen. Er det lett å flytte vakten tilbake, burde de gjort dette. Vet alle forresten hvem sin tur det er når det dukker opp slike vakter?

Er det slik at det er rift om vaktene, er det rart at de lar den som ringer inn få vakten uten å ringe den som står for tur. 

Du får gi beskjed om at neste gang er det din tur og at du er interessert i disse vaktene. De må derfor ikke gi bort vakter når det er din tur, men fordele de til deg slik de skal. 

Anonymkode: 53070...ff9

Anonym bruker skrev (På 1.4.2025 den 20.22):

Nei. HAN er problemet. Han manipulerer og juger.

HI

Ekspander  

For all del, men du kan ikke forvente at vi skal være enig. 

Ekspander  

Godt vi er flere. Blir litt matt av forventningen om å måtte være hissig og misfornøyd og skrike i kor, bare fordi man er dame.

Ekspander  

Virkelig ikke ute etter å ta HI, synes bare det høres veldig merkelig ut

Anonym bruker skrev (På 1.4.2025 den 20.32):

Hvordan klarer du deg i hverdagen når du har så dårlige leseferdigheter? Hi forklarer jo helt tydelig hvordan systemet fungerer, men du vet bedre?

Ekspander  

Jeg synes det virker som hi forklarer hvordan hun tror systemet fungerer, for er det faste oppsatte vakter så kan ikke en annen bare ringe å si at den som er satt opp på vakt ikke vil jobbe

Ekspander  

Enig, er virkelig ikke ute etter å ta noen. Men noen HIer virker som de tror dette er en personlig dagbok og ikke et diskusjonsforum

Da må du si fra til de som deler ut vaktene at du er interessert i overtid, og ønsker å bli spurt. Ta ikke dette ut på den unge gutten. Mange som kniver etter vakter, og han trenger pengene han også. Si fra til vakt utdeleren 

Anonymkode: 91f21...b26

Ekspander  

Hvorfor utgir du deg for å være Hi?

Vær så snill.

Det er ikke noe å diskutere. Det er fakta. Det finnes en liste over hvem sin tur det er å få overtidsvakter. Det var min tur. Han ringte inn og lurte de som fordeler disse vaktene til å tro at jeg ikke ville ha pga barna mine. Løgn selvsagt. Jeg ønsker de sterkt.

Han er manipulerende og falsk. Han skaper dårlig stemning, og selvfølgelig lar jeg ikke dette gå forbi i stillhet.

HI

Anonym bruker skrev (På 1.4.2025 den 23.29):

Hvorfor utgir du deg for å være Hi?

Ekspander  

Hva i alle dager er det som får deg til å tro at jeg utgir meg for å være hi?

Anonym bruker skrev (På 1.4.2025 den 22.20):

Jeg synes det virker som hi forklarer hvordan hun tror systemet fungerer, for er det faste oppsatte vakter så kan ikke en annen bare ringe å si at den som er satt opp på vakt ikke vil jobbe

Ekspander  

Hva med å bare forholde seg til det hi skriver? Av alle her inne er vel hi den som er best kvalifisert til å vite hvordan systemet fungerer?

Anonym bruker skrev (På 2.4.2025 den 3.31):

Vær så snill.

Det er ikke noe å diskutere. Det er fakta. Det finnes en liste over hvem sin tur det er å få overtidsvakter. Det var min tur. Han ringte inn og lurte de som fordeler disse vaktene til å tro at jeg ikke ville ha pga barna mine. Løgn selvsagt. Jeg ønsker de sterkt.

Han er manipulerende og falsk. Han skaper dårlig stemning, og selvfølgelig lar jeg ikke dette gå forbi i stillhet.

HI

Ekspander  

Da skal du ha hans neste vakt, og du må gi klar beskjed om hva som har skjedd. 

Hva er hans forklaring på dette?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...