Gå til innhold

Gravidmage - allemannseie?

Anbefalte innlegg

Jeg er så enig med kronikkforfatter her.

Hva er greia med å kommentere andres kropp, og spesielt i en periode hvor mange er ekstra sårbare. Jeg var så kvalm under svangerskapene at jeg knapt tålte å ha klær på magen og mannen min fikk kun stryke og lytte noen få ganger, men ganske perifere kjente syns det var helt ok å stryke meg på magen på butikken og på jobb! Hva er greia med det? Jeg var så fristet til å klappe dem på magen tilbake og kommentere at her kunne det også bodd et lite nurk.

https://www.vg.no/nyheter/i/wgLzLP/naa-kan-du-vel-ikkje-bli-stoerre

Anonymkode: 7cbbc...432

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144453320-gravidmage-allemannseie/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg opplevde også å bli tatt på magen. Jeg syntes det var koselig. Syntes magen min var kjempefin og hadde ingen problemer med det. Folk burde vel likevel ikke ta på uten å spørre. Når det gjelder kommentarer - jeg tror de kommer fordi folk synes graviditet og gravide mager er fine. Selv kommenterer jeg aldri størrelse, men (når jeg er sikker på at noen er gravid og det tydelig vises) kan jeg si «det er en veldig fin mage» eller noe i den duren. Det er jo fordi jeg helt oppriktig synes den er kjempefin.

Anonymkode: 45126...076

Jeg synes det er litt fasinerende at vi er så forskjellig...

Jeg ble også veldig stor, stort barn, mye fostervann, og bar barnet veldig utover liksom. Bakfra så du ikke at jeg var gravid, forfra var jeg like stor som en venninne som fikk tvillinger noen uker før meg.

Selvfølgelig ble det kommentert. Jeg var jo stor. Men jeg tenkte ikke en eneste negativ tanke om det... Det var komisk, det var fint, jeg følte meg flott, jeg ble sliten og tung, men det var da aldri noe negativ. Ikke fra de som kommenterte heller, det var aldri noen som hadde negative tanker om størrelsen på magen min.

Jeg var en struttende flott gravid kvinne, og folk kommenterte det. Hvorfor i alle dager skal man tolke det negativt?

Nå er datteren min faktisk 16 år, og rett før jul var det faktisk en venninne som nevnte det igjen, husker du hvor stor du var da du ventet henne. Det blir altså kommentert enda, og jeg blir ikke fornærmet, såret eller krenket på noen som helst måte.

Men jeg skjønner jo at jeg må være forsiktig med å kommentere andres mager, for noen har helt andre reaksjoner på det enn jeg haddet.

Anonymkode: 6e175...a96

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Jeg er så enig med kronikkforfatter her.

Hva er greia med å kommentere andres kropp, og spesielt i en periode hvor mange er ekstra sårbare. Jeg var så kvalm under svangerskapene at jeg knapt tålte å ha klær på magen og mannen min fikk kun stryke og lytte noen få ganger, men ganske perifere kjente syns det var helt ok å stryke meg på magen på butikken og på jobb! Hva er greia med det? Jeg var så fristet til å klappe dem på magen tilbake og kommentere at her kunne det også bodd et lite nurk.

https://www.vg.no/nyheter/i/wgLzLP/naa-kan-du-vel-ikkje-bli-stoerre

Anonymkode: 7cbbc...432

Jeg ble og strykt på magen i butikken, med en gratulerer med baby kommentar. Jeg var ikke gravid.  Jeg synes det er rimelig spesielt at perifere folk gjør sånt.

Anonymkode: e2db2...ae9

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...