Anonym bruker Skrevet 21. mars #1 Skrevet 21. mars Men jeg klarer ikke pga jeg drikker altfor mye alkohol, øl. Øl er det mye kalorier i. What to do ? Anonymkode: 2f8ce...808
Anonym bruker Skrevet 21. mars #2 Skrevet 21. mars Ta tak i alkoholismen? Begynn hos fastlegen, det finnes god hjelp å få mot avhengighet. Anonymkode: 4bb8f...803
Anonym bruker Skrevet 21. mars #3 Skrevet 21. mars Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Ta tak i alkoholismen? Begynn hos fastlegen, det finnes god hjelp å få mot avhengighet. Anonymkode: 4bb8f...803 Jeg har gjort det. Dps vet det og. Ingen hjelp å få Har og betalt flere tusen på privat psykolog som er ekspert på avhengerhet Anonymkode: 2f8ce...808
Anonym bruker Skrevet 21. mars #4 Skrevet 21. mars Test Wegovy, hjelper på alkoholsug også. Anonymkode: da275...cdf
Anonym bruker Skrevet 22. mars #5 Skrevet 22. mars Anonym bruker skrev (På 21.3.2025 den 12.12): Men jeg klarer ikke pga jeg drikker altfor mye alkohol, øl. Øl er det mye kalorier i. What to do ? Anonymkode: 2f8ce...808 Nesten sluttw med alkohol og begynne å trene? Anonymkode: 61e2c...8cd
Anonym bruker Skrevet 22. mars #6 Skrevet 22. mars Anonym bruker skrev (3 timer siden): Nesten sluttw med alkohol og begynne å trene? Anonymkode: 61e2c...8cd Ja. Burde det. Men har alltid barn. Og finnes ikke barnepark Anonymkode: 2f8ce...808
Anonym bruker Skrevet 22. mars #7 Skrevet 22. mars Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Ja. Burde det. Men har alltid barn. Og finnes ikke barnepark Anonymkode: 2f8ce...808 Men du har en telefon og et stuegulv. Anonymkode: 9667a...4e7
Anonym bruker Skrevet 22. mars #8 Skrevet 22. mars Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Ja. Burde det. Men har alltid barn. Og finnes ikke barnepark Anonymkode: 2f8ce...808 Da burde du hvert fall konsentrere deg pm om å slutte å drikke. Anonymkode: 9667a...4e7
Anonym bruker Skrevet 22. mars #9 Skrevet 22. mars 1/10 til denne trolletråden Anonymkode: 92f34...cf8
Anonym bruker Skrevet 22. mars #10 Skrevet 22. mars Anonym bruker skrev (7 minutter siden): 1/10 til denne trolletråden Anonymkode: 92f34...cf8 Det er IKKE troll ! Anonymkode: 2f8ce...808
Anonym bruker Skrevet 22. mars #11 Skrevet 22. mars Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Da burde du hvert fall konsentrere deg pm om å slutte å drikke. Anonymkode: 9667a...4e7 Jeg veeeeet Anonymkode: 2f8ce...808
Anonym bruker Skrevet 22. mars #12 Skrevet 22. mars Anonym bruker skrev (54 minutter siden): Ja. Burde det. Men har alltid barn. Og finnes ikke barnepark Anonymkode: 2f8ce...808 Du drikker for mye øl når du har barn hele tiden? Beruset mor er jo mye verre enn overvektig mor! Du trenger dessuten ikke å trene for å gå ned i vekt, vekt handler 90% om kosthold. Lag deg en rutine du kan leve med, hver gang du får lyst på en øl lager du en kopp te og flytter 30 kr til sparekontoen. Finn et bilde av en fin sommerkjole eller noe annet pent du ønsker deg og heng på kjøleskapet. Motiver deg på alle måter du kan. Anonymkode: 4bb8f...803
Anonym bruker Skrevet 22. mars #13 Skrevet 22. mars Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Du drikker for mye øl når du har barn hele tiden? Beruset mor er jo mye verre enn overvektig mor! Du trenger dessuten ikke å trene for å gå ned i vekt, vekt handler 90% om kosthold. Lag deg en rutine du kan leve med, hver gang du får lyst på en øl lager du en kopp te og flytter 30 kr til sparekontoen. Finn et bilde av en fin sommerkjole eller noe annet pent du ønsker deg og heng på kjøleskapet. Motiver deg på alle måter du kan. Anonymkode: 4bb8f...803 Hjelper egentlig ikke Anonymkode: 2f8ce...808
Anonym bruker Skrevet 22. mars #14 Skrevet 22. mars Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Du drikker for mye øl når du har barn hele tiden? Beruset mor er jo mye verre enn overvektig mor! Du trenger dessuten ikke å trene for å gå ned i vekt, vekt handler 90% om kosthold. Lag deg en rutine du kan leve med, hver gang du får lyst på en øl lager du en kopp te og flytter 30 kr til sparekontoen. Finn et bilde av en fin sommerkjole eller noe annet pent du ønsker deg og heng på kjøleskapet. Motiver deg på alle måter du kan. Anonymkode: 4bb8f...803 Er virkelig IKKE lett. Jeg er gammel og uten håp. IKKE kjeft. Men sånn er det Anonymkode: 2f8ce...808
Anonym bruker Skrevet 22. mars #15 Skrevet 22. mars Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Hjelper egentlig ikke Anonymkode: 2f8ce...808 Ingenting hjelper hvis du ikke il det selv. Ingen kan slanke deg. Ingen kan få deg til å slutte å drikke, annet enn deg selv. Så alt er opp til deg selv. men du kunne i det minste tenke litt på ungene dine oppi dette. Anonymkode: 9667a...4e7
Anonym bruker Skrevet 22. mars #16 Skrevet 22. mars Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Er virkelig IKKE lett. Jeg er gammel og uten håp. IKKE kjeft. Men sånn er det Anonymkode: 2f8ce...808 Du er det fordi du har bestemt deg for det, fordi det er den enkleste veien for deg. Anonymkode: 9667a...4e7
Anonym bruker Skrevet 22. mars #17 Skrevet 22. mars Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Er virkelig IKKE lett. Jeg er gammel og uten håp. IKKE kjeft. Men sånn er det Anonymkode: 2f8ce...808 Gammel og uten håp? Hva er gammel, og hva slags håp snakker du om? Livet er ditt og ditt alene, hva du gjør ut av det er helt og holdent opp til deg. Du har valgt å sette barn til verden så da må selvfølgelig de prioriteres høyest de 18 årene man har ansvaret for dem. Men om du lever i 90 år, som mange gjør i dag, er perioden med små barn ganske kort altså. Hva dine håp og drømmer er definerer du, og du realiserer dem. Ingenting er umulig om du virkelig vil det, men du må jo samtidig sette deg mål som er realistiske. Jeg er selv 50 år og ufør etter alvorlig sykdom som jeg fikk da jeg var 43 år. Selvfølgelig kan ikke mine drømmer innebære at jeg skal være 30 år og frisk, det er umulig. Men jeg kan ha som mål å få det så godt som jeg kan med de kortene jeg har fått utdelt. Livet er fullt av små gleder, du må bare være våken så du ser dem. Anonymkode: 4bb8f...803
Anonym bruker Skrevet 22. mars #18 Skrevet 22. mars Anonym bruker skrev (1 time siden): Gammel og uten håp? Hva er gammel, og hva slags håp snakker du om? Livet er ditt og ditt alene, hva du gjør ut av det er helt og holdent opp til deg. Du har valgt å sette barn til verden så da må selvfølgelig de prioriteres høyest de 18 årene man har ansvaret for dem. Men om du lever i 90 år, som mange gjør i dag, er perioden med små barn ganske kort altså. Hva dine håp og drømmer er definerer du, og du realiserer dem. Ingenting er umulig om du virkelig vil det, men du må jo samtidig sette deg mål som er realistiske. Jeg er selv 50 år og ufør etter alvorlig sykdom som jeg fikk da jeg var 43 år. Selvfølgelig kan ikke mine drømmer innebære at jeg skal være 30 år og frisk, det er umulig. Men jeg kan ha som mål å få det så godt som jeg kan med de kortene jeg har fått utdelt. Livet er fullt av små gleder, du må bare være våken så du ser dem. Anonymkode: 4bb8f...803 Tusen takk for godt svar 🥰 Jeg veeeet egentlig det. Men de psykiske smertene holder jeg virkelig ikke ut ! ! Anonymkode: 2f8ce...808
Anonym bruker Skrevet 22. mars #19 Skrevet 22. mars Kjære deg, supert at du er motivert! Begynn med det som er mulig og ta små skritt av gangen. Se på kostholdet ditt. Kan du spise sunnere? Jeg har gått ned 7 kg det siste året ved å ta små grep. Spise frokost litt senere, 10-11 tiden. Sen lunsj, middag, så ingenting mer. God og mett til måltidene. Alltid begynne med rå grønnsaker, jeg elsker kål og gulrot men du velger selv. Pass på gode proteiner hvert måltid, feks egg, cottage cheese, kylling, kikerter. Kaffe og te så mye du lyster mellom måltidene (men ikke med melk i). Prøv kutt ned på alkoholen. Kan du ha noen hvite dager? Prøv ha hvite dager mandag til torsdag og unn deg selv noe i helgen. Husk at vin har mindre kalorier enn øl. Trening gjør deg mye mer motivet til å spise sunnere og drikke mindre. Begynn med å få opp pulsen, gå raskt eller løp litt imellom, eller sykle. Gjør basisk styrketrening på stuegulvet 30 minutter 3 ganger i uka. Få deg matte. Bruk egen kroppsvekt, evt en treningsstrikk eller noen lette vekter. Dett kan gå helt kjempebra om du aksepterer den du er nå, før du begynner og starter derfra. Lykke til! Det er ALLTID HÅP! Anonymkode: 71b6c...7c4
Anonym bruker Skrevet 22. mars #20 Skrevet 22. mars Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Kjære deg, supert at du er motivert! Begynn med det som er mulig og ta små skritt av gangen. Se på kostholdet ditt. Kan du spise sunnere? Jeg har gått ned 7 kg det siste året ved å ta små grep. Spise frokost litt senere, 10-11 tiden. Sen lunsj, middag, så ingenting mer. God og mett til måltidene. Alltid begynne med rå grønnsaker, jeg elsker kål og gulrot men du velger selv. Pass på gode proteiner hvert måltid, feks egg, cottage cheese, kylling, kikerter. Kaffe og te så mye du lyster mellom måltidene (men ikke med melk i). Prøv kutt ned på alkoholen. Kan du ha noen hvite dager? Prøv ha hvite dager mandag til torsdag og unn deg selv noe i helgen. Husk at vin har mindre kalorier enn øl. Trening gjør deg mye mer motivet til å spise sunnere og drikke mindre. Begynn med å få opp pulsen, gå raskt eller løp litt imellom, eller sykle. Gjør basisk styrketrening på stuegulvet 30 minutter 3 ganger i uka. Få deg matte. Bruk egen kroppsvekt, evt en treningsstrikk eller noen lette vekter. Dett kan gå helt kjempebra om du aksepterer den du er nå, før du begynner og starter derfra. Lykke til! Det er ALLTID HÅP! Anonymkode: 71b6c...7c4 TUSEN TAKK 🥰🥰🥰 lifesum er eneste som jeg kan klare å gå ned I vekt på. Begynner på mandag ❤️ Anonymkode: 2f8ce...808
Anonym bruker Skrevet 23. mars #21 Skrevet 23. mars Du kan be legen om resept på antabus eller andre medikamenter som kan hjelpe deg å unngå alkohol i en periode. Bare det kan hjelpe deg med litt bedre livsstil. Søvnen blir bedre, du orker mer, mindre fysen på dårlig mat. Lykke til 🤞🏻 Anonymkode: 20e2d...6ba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå