Anonym bruker Skrevet 20. mars 2025 #1 Skrevet 20. mars 2025 Jeg har fått mange råd om det her. Og jeg er nå klar til å blokkere han, over alt. Hvis jeg blokkerer viser det jo at jeg har følelser? Hvis jeg skriver en melding først, for å bare gi beskjed, får han den hvis jeg blokkerer etterpå? Anonymkode: b25f6...396
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2025 #2 Skrevet 20. mars 2025 Jeg er ikke forelsket. Men blir vanskelig uansett Anonymkode: b25f6...396
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2025 #3 Skrevet 20. mars 2025 Hva så om han tror du har følelser, drit i han. Hvis du ikke er forelsket, hvorfor er det så vanskelig? IKKE skriv melding, bare blokker. Anonymkode: 33f02...25e
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2025 #4 Skrevet 20. mars 2025 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Hva så om han tror du har følelser, drit i han. Hvis du ikke er forelsket, hvorfor er det så vanskelig? IKKE skriv melding, bare blokker. Anonymkode: 33f02...25e Det er vanskelig å ha sex med han. Har hatt det veldig ofte i lang, lang tid. Men han bryr seg ikke om meg bortsett fra sexen. Anonymkode: b25f6...396
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2025 #5 Skrevet 20. mars 2025 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Det er vanskelig å ha sex med han. Har hatt det veldig ofte i lang, lang tid. Men han bryr seg ikke om meg bortsett fra sexen. Anonymkode: b25f6...396 Han er ikke noe å spare på, som du har fått svar om tusen ganger før. Så igjen, blokker og gå videre, ikke send melding. Anonymkode: 33f02...25e
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2025 #6 Skrevet 20. mars 2025 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Han er ikke noe å spare på, som du har fått svar om tusen ganger før. Så igjen, blokker og gå videre, ikke send melding. Anonymkode: 33f02...25e Ok. Har blokkert han før! Men han finner meg alltid igjen! Er derfor jeg vil sende melding! Anonymkode: b25f6...396
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2025 #7 Skrevet 20. mars 2025 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Ok. Har blokkert han før! Men han finner meg alltid igjen! Er derfor jeg vil sende melding! Anonymkode: b25f6...396 Nei, ikke send melding, da huker han deg på kroken igjen. Bare blokker han over alt på nytt. Anonymkode: 33f02...25e
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2025 #8 Skrevet 20. mars 2025 Jeg ville sendt en melding før jeg blokkerte ham. Der ville jeg skrevet at jeg ikke vil ha noen som helst kontakt i fremtiden, at jeg forventer at han respekterer dette denne gangen og ikke forsøker å kontakte deg på noen som helst måte. Ville også ha skrevet at hvis han tar kontakt igjen, så vil du se på dette som trakassering, og må gå videre med saken. Og så blokkerer du ham på alle kanaler umiddelbart, slik at han ikke rekker å svare deg! (rekker han å svare deg, først, så kan du ev. sende én melding til før du blokkerer ham, vis da til forrige melding hvor du gjorde det klart at du IKKE vil ha noen som helst kontakt med ham nå eller i fremtiden og at du forventer at han respekterer dette og ikke trakasserer deg videre). Rekker han å svare noe mer da, ikke svar på det - da går du til politiet, om han ikke gir seg! Å blokkere en person som ikke respekterer dine grenser og heller ikke gjør annet enn å utnytte deg, det er bare sunn fornuft å gjøre, HI! Det er sunn fornuft, det er å sette tydelige grenser for deg selv, og det viser at du er sterk nok til å sette disse grensene for deg selv. Den teksten du legger ut i hovedinnlegget, den om at "hvis eksen blokkerer deg så har du vunnet", det er slik umodne personer legger ut og gjerne personer med null selvinnsikt, personer som manipulerer andre. Ofte er det personer som har utnyttet eksen, og legger ut slikt som en hersketeknikk og som manipulasjon. Med andre ord, dette er bare tull, ikke en holdning som du skal forholde deg til. Du ønsker nå å blokkere typen for å holde ham unna deg, og da er det det du bør gjøre! Gjør du det slik jeg skrev, så har du bevis for at du skriftlig har gjort det klart at du ikke vil ha kontakt med ham, at du skriftlig har bedt ham om å holde seg unna deg! Det betyr at hvis han likevel tar kontakt, så bør du snakke med politiet, for da er han en person som trakasserer deg, og det er faktisk ulovlig. Da kan politiet ta kontakt med ham og be ham holde seg unna om han vil unngå videre sak. Du er sterk når du setter sunne grenser for deg selv, også når det betyr å blokkere en person som ikke respekterer dine grenser. Anonymkode: 10014...c2e
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2025 #9 Skrevet 20. mars 2025 Nei, ikke skriv melding, det er bare patestisk. Vær sterk, blokker han og drit i han. Finner han deg igjen blokkerer du på nytt uten å svare. DU VIL IKKE HA KONTAKT MED HAN! Anonymkode: 9e48c...f44
the amazing spidermamma Skrevet 20. mars 2025 #10 Skrevet 20. mars 2025 Du er ikke svak hvis du blokkerer. Det at du blokkerer er en tydelig nok beskjed som han bør respektere. Kutt tvert, ikke send noen melding.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2025 #11 Skrevet 20. mars 2025 Du kan begrense personen, da legger meldingene seg i en mappe som ikke vises uten at du går inn der. Personen ser heller ikke om du har lest meldingene eller er pålogget. Anonymkode: 13efd...4bc
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2025 #12 Skrevet 20. mars 2025 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg ville sendt en melding før jeg blokkerte ham. Der ville jeg skrevet at jeg ikke vil ha noen som helst kontakt i fremtiden, at jeg forventer at han respekterer dette denne gangen og ikke forsøker å kontakte deg på noen som helst måte. Ville også ha skrevet at hvis han tar kontakt igjen, så vil du se på dette som trakassering, og må gå videre med saken. Og så blokkerer du ham på alle kanaler umiddelbart, slik at han ikke rekker å svare deg! (rekker han å svare deg, først, så kan du ev. sende én melding til før du blokkerer ham, vis da til forrige melding hvor du gjorde det klart at du IKKE vil ha noen som helst kontakt med ham nå eller i fremtiden og at du forventer at han respekterer dette og ikke trakasserer deg videre). Rekker han å svare noe mer da, ikke svar på det - da går du til politiet, om han ikke gir seg! Å blokkere en person som ikke respekterer dine grenser og heller ikke gjør annet enn å utnytte deg, det er bare sunn fornuft å gjøre, HI! Det er sunn fornuft, det er å sette tydelige grenser for deg selv, og det viser at du er sterk nok til å sette disse grensene for deg selv. Den teksten du legger ut i hovedinnlegget, den om at "hvis eksen blokkerer deg så har du vunnet", det er slik umodne personer legger ut og gjerne personer med null selvinnsikt, personer som manipulerer andre. Ofte er det personer som har utnyttet eksen, og legger ut slikt som en hersketeknikk og som manipulasjon. Med andre ord, dette er bare tull, ikke en holdning som du skal forholde deg til. Du ønsker nå å blokkere typen for å holde ham unna deg, og da er det det du bør gjøre! Gjør du det slik jeg skrev, så har du bevis for at du skriftlig har gjort det klart at du ikke vil ha kontakt med ham, at du skriftlig har bedt ham om å holde seg unna deg! Det betyr at hvis han likevel tar kontakt, så bør du snakke med politiet, for da er han en person som trakasserer deg, og det er faktisk ulovlig. Da kan politiet ta kontakt med ham og be ham holde seg unna om han vil unngå videre sak. Du er sterk når du setter sunne grenser for deg selv, også når det betyr å blokkere en person som ikke respekterer dine grenser. Anonymkode: 10014...c2e Jeg er egentlig enig med deg! Mens alle andre sier det motsatte! Han har manipulert meg i 8 mnd ! Nå orker jeg ikke mer ! Han utnytter meg konstant! Kontakter meg over alt ! Tusen takk for at du svarte meg på det bilde! Det hjelper! Anonymkode: b25f6...396
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2025 #13 Skrevet 20. mars 2025 Anonym bruker skrev (1 time siden): Du kan begrense personen, da legger meldingene seg i en mappe som ikke vises uten at du går inn der. Personen ser heller ikke om du har lest meldingene eller er pålogget. Anonymkode: 13efd...4bc Hvordan? På messenger? Han kontakter meg OVER alt ! Anonymkode: b25f6...396
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2025 #14 Skrevet 20. mars 2025 Anonym bruker skrev (1 time siden): Nei, ikke skriv melding, det er bare patestisk. Vær sterk, blokker han og drit i han. Finner han deg igjen blokkerer du på nytt uten å svare. DU VIL IKKE HA KONTAKT MED HAN! Anonymkode: 9e48c...f44 Hvorfor er det patetisk? Vi har hatt MYYYE kontakt i lang tid Anonymkode: b25f6...396
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2025 #15 Skrevet 20. mars 2025 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Jeg er egentlig enig med deg! Mens alle andre sier det motsatte! Han har manipulert meg i 8 mnd ! Nå orker jeg ikke mer ! Han utnytter meg konstant! Kontakter meg over alt ! Tusen takk for at du svarte meg på det bilde! Det hjelper! Anonymkode: b25f6...396 Hvorfor tror du at det hjelper å sende han en melding først? Anonymkode: 33f02...25e
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2025 #16 Skrevet 20. mars 2025 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Hvordan? På messenger? Han kontakter meg OVER alt ! Anonymkode: b25f6...396 På messenger ja. Andre steder må du kanskje bare blokkere, eller rett og slett bare prøve å ignorere til han blir lei. Anonymkode: 13efd...4bc
Himmel og hav Skrevet 20. mars 2025 #17 Skrevet 20. mars 2025 Tenk på dette som å spille whack-a-mole. Blokker han på alle kanaler. Kontakter han deg et nytt sted, blokker han der osv. Ikke send melding, ikke forklar, det har jo ikke hatt noen hensikt før. Blokker - og men det.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2025 #18 Skrevet 20. mars 2025 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Jeg har fått mange råd om det her. Og jeg er nå klar til å blokkere han, over alt. Hvis jeg blokkerer viser det jo at jeg har følelser? Hvis jeg skriver en melding først, for å bare gi beskjed, får han den hvis jeg blokkerer etterpå? Anonymkode: b25f6...396 Ikke send meld. Ikke send meld. Ikke send meld. Da har du tapt. Anonymkode: 79636...2c4
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2025 #19 Skrevet 20. mars 2025 Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Ikke send meld. Ikke send meld. Ikke send meld. Da har du tapt. Anonymkode: 79636...2c4 Ok. Hvorfor har jeg tapt? Føler jeg må gi beskjed om at han aldri skal ta kontakt med meg igjen Anonymkode: b25f6...396
Himmel og hav Skrevet 20. mars 2025 #20 Skrevet 20. mars 2025 Anonym bruker skrev (1 time siden): Ok. Hvorfor har jeg tapt? Føler jeg må gi beskjed om at han aldri skal ta kontakt med meg igjen Anonymkode: b25f6...396 Det har du prøvd før og det virka ikke. Hvorfor tror du det skal virke nå? Det er i så fall usigelig optimistisk av deg å gjøre det samme igjen og igjen og håpe på et annet utfall. Eller er det det at du innerst inne håper på at han skål stå på kne med en diamantring på trappa di om du gir beskjed om at nå har han mistet deg for alltid?
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2025 #21 Skrevet 20. mars 2025 Himmel og hav skrev (18 minutter siden): Det har du prøvd før og det virka ikke. Hvorfor tror du det skal virke nå? Det er i så fall usigelig optimistisk av deg å gjøre det samme igjen og igjen og håpe på et annet utfall. Eller er det det at du innerst inne håper på at han skål stå på kne med en diamantring på trappa di om du gir beskjed om at nå har han mistet deg for alltid? Dette Anonymkode: 1d8f4...bd6
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2025 #22 Skrevet 20. mars 2025 Anonym bruker skrev (1 time siden): Ok. Hvorfor har jeg tapt? Føler jeg må gi beskjed om at han aldri skal ta kontakt med meg igjen Anonymkode: b25f6...396 Hvorfor føler du at han skylder deg noe? Jeg tror du bruker det som en unnskyldning til å ikke slippe taket helt, for det kunne jo være at han plutselig ville ha deg. Jeg visste det med en gang det var en som skrev at du skulle skrive melding, så ville du henge deg fast på det svaret. Det burde si deg noe. Anonymkode: 33f02...25e
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2025 #23 Skrevet 20. mars 2025 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg er egentlig enig med deg! Mens alle andre sier det motsatte! Han har manipulert meg i 8 mnd ! Nå orker jeg ikke mer ! Han utnytter meg konstant! Kontakter meg over alt ! Tusen takk for at du svarte meg på det bilde! Det hjelper! Anonymkode: b25f6...396 Jeg ser andre skriver det motsatte, men jeg holder på det å sende en melding til ham og så blokkere ham overalt umiddelbart. Årsaken til det er at dette er en mann som nekter å godta at du kutter kontakten, det har du forsøkt før. Derfor trenger du nå skriftlige beviser på AT du har bedt ham om å holde seg helt unna deg! Jeg tror dessverre at han ikke kommer til å respektere dette uansett, men dessto viktigere er det da å ha skriftlige beviser på AT du har bedt ham holde seg helt unna deg, at du ikke ønsker kontakt med ham. Sender du en slik melding så er det imidlertid svært viktig at du IKKE går inn i en diskusjon med ham!!! Og at meldingen du sender ham er helt saklig, ingen utgreiinger, ingen følelser som avsløres. Meldingen må være helt saklig, f.eks.: "Jeg viser til at jeg tidligere har gjort det klart at jeg ikke ønsker å ha mer kontakt med deg. Nå forventer jeg at du fra nå respekterer det og at du aldri mer tar kontakt med meg direkte eller indirekte på noen som helst måte. Hvis du ikke respekterer dette så anser jeg det som trakassering, og må da gå videre med saken." Og så gir du ham, som jeg skrev i første innlegget mitt, ingen sjanser til å svare deg, bare blokker ham overalt av sosiale medier. Siden det er en lang historie bak her også hvor han ikke har respektert deg, så ville jeg kontaktet politiet ved hans første forsøk på å kontakte deg! Dette er viktig, for slike menn kan bli farlige om du ikke kutter de helt ut, og ikke minst, at de vet at andre vet at du ikke er alene, at du tar dette til politiet. Ikke "true" ham med å gå til politiet på forhånd på noen måte, bare gå til politiet! Om han oppsøker deg der du bor - IKKE slipp ham inn, ikke snakk med ham gjennom døren, bare ring politiet og be om hjelp umiddelbart! Om han forsøker å kontakte deg på jobb, på butikken eller annet - ring politiet umiddelbart. Ikke vær redd for å be om hjelp av f.eks. butikkansatt eller en kollega, om han forsøker å oppsøke deg. Ta aldri telefonen om han ringer deg, ikke svar på sosiale medier om han oppretter falske profiler eller bruker venners kontoer. Null-kontakt er det som gjelder. Hvis du sender en saklig, helt konkret melding slik jeg gir eksempel på her, så vil det være lettere for politiet å se at du faktisk ikke ønsker kontakt, du har beviser på at han er varslet om det, og da er saken straks mer alvorlig om han likevel kontakter deg. Trenger du noen å snakke med, kontakt Krisesenteret, de har kunnskap og erfaring med å støtte kvinner som trenger å komme seg helt ut av grepet til slike menn. ❤️ Anonymkode: 10014...c2e
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2025 #24 Skrevet 20. mars 2025 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Ok. Hvorfor har jeg tapt? Føler jeg må gi beskjed om at han aldri skal ta kontakt med meg igjen Anonymkode: b25f6...396 Hvis du gir beskjed, så holder du det åpent. Sier du ingenting, så skjønner han at du mener alvor. Ha litt ryggrad. 🩷 Hvis du sender meld først, tar han deg ikke seriøst. Han skjønner at du aldri kommer til å gi slipp. Du sløser bort tiden din. Snu deg rundt, fins tusenvis av andre mannfolk. Anonymkode: 79636...2c4
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2025 #25 Skrevet 20. mars 2025 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Jeg er egentlig enig med deg! Mens alle andre sier det motsatte! Han har manipulert meg i 8 mnd ! Nå orker jeg ikke mer ! Han utnytter meg konstant! Kontakter meg over alt ! Tusen takk for at du svarte meg på det bilde! Det hjelper! Anonymkode: b25f6...396 Hvis du svarer han, viser du bare at du er avhengig av han. Da slipper han deg aldri. For å få bukt med dette, må du kutte all kontakt. Med tid og stunder går han lei. Hvis ikke anmeld han. Anonymkode: 79636...2c4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå