Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Han er på tiggerferd. Han vil sikre seg enda mer penger av oljefondet vårt. Og før noen sier "Norge har tjent miljarder på krigen", krigen har også kostet Norge miljarder. Flyktninger, betale flyktninger hver måned for bare å drive dank, betale for kurs, overnattingssted og alt mulig annet. Ikke en påstand om rett eller galt, bare en påstand om at vi også har hatt utgifter med denne krigen, ikke bare inntekter.

Anonymkode: cbc36...93c

Og så? Selvfølgelig skal vi hjelpe et annet Europeisk land i krig, akkurat som den norske statsministeren hadde bedd om hjelp om vi ble angrepet av noen.

Han gjør det alle landsledere ville ha gjort for landet sitt, verken mer eller mindre. 

Forresten, Ukraina VALGTE ikke å bli angrepet, vet dere.

Anonymkode: 4c609...e3e

Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Og så? Selvfølgelig skal vi hjelpe et annet Europeisk land i krig, akkurat som den norske statsministeren hadde bedd om hjelp om vi ble angrepet av noen.

Han gjør det alle landsledere ville ha gjort for landet sitt, verken mer eller mindre. 

Forresten, Ukraina VALGTE ikke å bli angrepet, vet dere.

Hvor mange skoler og barnehager er du villig til å ofre for Ukrainas skyld?

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Hvor mange skoler og barnehager er du villig til å ofre for Ukrainas skyld?

Hvor mange skoler og barnehager har vo ofret for Ukraina?

Anonymkode: 06108...1cc

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Hvor mange skoler og barnehager har vo ofret for Ukraina?

Hvor mange skoler og barnehager er DU villig til å ofre for Ukraina?

Annonse

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hvor mange skoler og barnehager er DU villig til å ofre for Ukraina?

Hvor mange skoler og barnehager har vi ofret for Ukraina?

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Hvor mange skoler og barnehager har vi ofret for Ukraina?

Hvor mange skoler og barnehager er du villig til å ofre for Ukraina?

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Hvor mange skoler og barnehager er du villig til å ofre for Ukraina?

Med andre ord så har vi ikke ofret noe som helst.

Nå må dere ikke glemme at norsk våpenproduksjon og -salg går så det suser pga krigen, da. 

Hva tror dere skjer hvis Putin får beholde områdene i Ukraina? Han kommer ikke til å være fornøyd med det. Vi ønsker ikke et stort og mektig Russland som ønsker å vokse seg enda større, særlig ikke nå som Trump driver og legger seg på rygg for Putin. 

Krigen i Ukraina er en del av et større bilde, og hvis vi ikke bidrar, kan vi fort ha skutt oss selv i foten. Vi sitter på masse naturressurser som Russland godt kunne tenke seg. 

Anonymkode: 43fca...c6f

Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Vi har ikke ofret noe som helst.

Anonymkode: dcec1...ac6

Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Med andre ord så har vi ikke ofret noe som helst.

Altså vil dere ikke ofre noe for Ukraina. Så lite tenker dere om Ukraina.

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg er villig til å ofre mye for å hindre Putin å stå på døra til Norge innen noen år. Og den sikreste måten er å sikre Ukraina å vinne denne krigen. 

Vil du sende barna dine i krigen? For det er neste steg. Eller satse på fredsforhandlinger, men det virker det ikke som du og deres like er så interessert i. 

Anonymkode: 5f50e...485

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Vil du sende barna dine i krigen? For det er neste steg. Eller satse på fredsforhandlinger, men det virker det ikke som du og deres like er så interessert i. 

Samtidig som vi forsørger 17500 ukrainske menn i alderen 18-59 så skal vi sende våres barn til Ukraina? 

Anonymkode: 8e3e3...e08

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Altså vil dere ikke ofre noe for Ukraina. Så lite tenker dere om Ukraina.

Jeg svarer for meg selv og selvsagt skal vi hjelpe Ukraina, også økonomisk. Det har landet Norge råd til!

Ingen skoler ofres, vi har nok penger til alt. 

Anonymkode: d1d47...ca6

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Jeg svarer for meg selv og selvsagt skal vi hjelpe Ukraina, også økonomisk. Det har landet Norge råd til!

Ingen skoler ofres, vi har nok penger til alt. 

Anonymkode: d1d47...ca6

Du er bare villig til å hjelpe Ukraina så lenge det ikke koster deg noe. Det sier jo alt om hvor glad du er i Ukraina.

Ja, jeg er villig til å sende mine to sønner i krig om dette blir nødvendig, døtre også. Det er også sønnene mine enige i. Er alternativet at Russland invaderer Norge, er det en selvfølge at vi kjemper alle mann. Er det noe jeg også kan bidra med, vil jeg selvfølgelig gjøre det.

Det virker som om noen av dere tenker enten -eller, dette står og bærer på Vladimir Putin. Han startet dette, og kun han kan stoppe dette. Alt tyder på at han ikke ønsker å stoppe, hans planer er et Stor-Russland, slik som tidligere i historien. 

Zelinsky gjør det som er forventet av han, forsøker å beskytte landet sitt så langt det lar seg gjøre. Han vet at Putin ikke er til ¨stole på og tar sine forholdsregler for dette. Hvorfor fortsetter feks Putin å bombe sivile mål i Ukraina, selv om de allerede har inngått en avtale om å ikke gjøre dette? Viser det ønske om fred? Eller skal Zelinsky bare sitte å se på at landet blir ødelagt, uten å forsvare seg? 

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Ja, jeg er villig til å sende mine to sønner i krig om dette blir nødvendig, døtre også. Det er også sønnene mine enige i. Er alternativet at Russland invaderer Norge, er det en selvfølge at vi kjemper alle mann. Er det noe jeg også kan bidra med, vil jeg selvfølgelig gjøre det.

Det virker som om noen av dere tenker enten -eller, dette står og bærer på Vladimir Putin. Han startet dette, og kun han kan stoppe dette. Alt tyder på at han ikke ønsker å stoppe, hans planer er et Stor-Russland, slik som tidligere i historien. 

Zelinsky gjør det som er forventet av han, forsøker å beskytte landet sitt så langt det lar seg gjøre. Han vet at Putin ikke er til ¨stole på og tar sine forholdsregler for dette. Hvorfor fortsetter feks Putin å bombe sivile mål i Ukraina, selv om de allerede har inngått en avtale om å ikke gjøre dette? Viser det ønske om fred? Eller skal Zelinsky bare sitte å se på at landet blir ødelagt, uten å forsvare seg? 

Det er jo det absolutt verste som kan skje - at våre sønner og døtre må i fronten - likevel vil du velge det?

Det er for meg helt uforståelig.

Hvis alternativet er russisk invasjon av Norge - tror dere virkelig det blir døden?

I min kommune har ukrainerne generert sinnsykt med utgifter og gjort store innhugg i kommunebudsjettet, som har ført til at andre ting har blitt nedlagt.

Ukrainerne i vår kommune sliter stort med rus, psykisk uhelse, ungene er utsatt for grov omsorgssvikt, de har lav boevne, evner i liten grad å jobbe etc. HÅPER det ikke kommer flere fra Ukraina og at de som har kommet må hjem når krigen tar slutt.

Anonymkode: 5b38a...f2e

Vi må gjerne hjelpe Ukraina, men det må snart bli slutt på å betrakte vår nasjon som et rødekors-telt for flyktninger. Hva er det politikerne tenker egentlig? Det må bli slutt på denne raseringen av eget samfunn. Veldig få av disse flyktningene vil flytte hjem. Ukraina er et fattig korrupt land, her får de alt i hendene, og kan lure til seg enda mer fra naive nisser i Norge. 

Anonymkode: 9fd60...080

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Vil du sende dine sønner dit samtidig som du betaler for 17500 ukrainske menn i alderen 18-59 her i Norge? I Europa så snakker vi om 650.000 menn i samme alder....

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Vil du sende dine sønner dit samtidig som du betaler for 17500 ukrainske menn i alderen 18-59 her i Norge? I Europa så snakker vi om 650.000 menn i samme alder....

Ja

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...