Anonym bruker Skrevet 19. mars #1 Skrevet 19. mars Hun bestemmer alt og jeg klarer ikke å motsi. Selv om jeg bor alene og har min egen økonomi. Jeg skulle en gang ta oppgjør og motstå henne, men det endte med at hun fikk overtak, og jeg begynte å gråte og ba om unnskyldning. Jeg ville fått dårlig samvittighet av å forlate henne. Jeg tenker jeg var frekk og må be om unnskyldning. Anonymkode: 95db4...5c7
Anonym bruker Skrevet 20. mars #2 Skrevet 20. mars Du trenger ikke starte med å ta et oppgjør - start heller med å bare gjøre det DU vil. Du trenger verken å fortelle henne det, eller forklare deg. Du er voksen og bestemmer over deg selv. Anonymkode: 461cb...eda
Anonym bruker Skrevet 20. mars #3 Skrevet 20. mars Har er det bare du som kan forandre situasjonen. ❤️ Hva med å ha mindre kontakt? Anonymkode: 6052a...244
Leeloo76 Skrevet 20. mars #4 Skrevet 20. mars Dette høres ikke ut som et sunt mor/datter-forhold. Jeg ville nok sagt ifra om at jeg trenger en pause og blokkert henne overalt i en periode. Det er lett å si at voksne folk snakker sammen, men når man har en dynamikk som deres så er det ikke så lett bestandig. Du trenger en kraftig detox, og å bygge deg opp psykisk til å klare og stå på ditt og ikke bli påvirket når hun spiller på samvittigheten. Hva er det hun bruker mot deg som gjør at du ikke greier å sette grenser?
MissSaigon Skrevet 20. mars #5 Skrevet 20. mars Jeg er enig med dem som sier at du må begrense kontakten med henne. Du trenger ikke kutte henne helt ut hvis det blir for vanskelig, men ikke fortell henne om livet ditt. Ikke involver henne i avgjørelsene dine, og om hun maser så øver du inn en frase som du kan svare hver gang.
Anonym bruker Skrevet 20. mars #6 Skrevet 20. mars Ta kontakt med lege og få henvisning til psykolog, du trenger hjelp til å finne din egen stemme og styrke. Så må du sakte men sikkert bygge deg selv opp. Din mamma trenger ikke vite alt, du kan la være å fortelle, la være å inkludere henne i avgjørelsene du tar Det er en prosess som tar litt tid, og de fleste starter denne prosessen i tenårene. Velg å se på det som en prosess du og din mamma aldri tok. Hun er nok både manipulerende og slitsom, men hun er som hun er, du får ikke endret henne. Det du må gjøre er å finne ditt eget fotfeste og klare sette grenser for hva hun kan bestemme for deg. Det trenger ikke være et stort oppgjør som blir for mye for deg å gape over akkurat nå, men museskritt til egen selvstendighet. Anonymkode: 62d11...b7e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå