Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har den og som kan dele erfaring og mening om bilen? Jeg vurderer en 2019 mod som har gått ca 55 000 km.

Bilen vil bli brukt som bil nr to av meg og en ungdom så vi trenger ingen stor bil.

Anonymkode: 520f3...aee

Skrevet

Det er en veldig god bil, om det er et godt kjøp kommer an på prisen dere har fått tilbud om?

Kom en større oppgradering i q4 2020 med bla varmepumpe og elektrisk bakluke. Og en bitteliten facelift 

Anonymkode: 8ab29...352

Skrevet

Hadde ikke kjøpt Tesla i dag. Ikke bare pga Elon. Men fordi når Tesla går konkurs så blir det vanskelig å få tak i deler. Å du vil slite med å selge den igjen

Anonymkode: 33980...15f

Skrevet
Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

Det er en veldig god bil, om det er et godt kjøp kommer an på prisen dere har fått tilbud om?

Kom en større oppgradering i q4 2020 med bla varmepumpe og elektrisk bakluke. Og en bitteliten facelift 

Den koster 199 000,- som er innenfor budsjettet mitt. Tenker du at det hadde vært smart å legge til litt og heller gå for en 2020 modell?

Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Hadde ikke kjøpt Tesla i dag. Ikke bare pga Elon. Men fordi når Tesla går konkurs så blir det vanskelig å få tak i deler. Å du vil slite med å selge den igjen

Tesla kommer selvsagt ikke til å gå konkurs. Nedgangen er nok midlertidig, folk glemmer fort.

Jeg er 100 % mot både Trump og Musk, men bil er bil og Tesla er nå billig. 

hi

Skrevet

Fantastisk bil å kjøre, ligger som klistret på veien i svingene. Litt lav, du må gå ned i bilen. Vi har modell Y, men det er for hele familien, litt større plass. Men den krenger også mer og har dårligere svingradius. Sånn sett er 3 bedre å kjøre om sommeren på svingete veier. Model 3 er nok ypperlig som en a-b, er nok riktig tid å kjøpe den også rent økonomisk. 

Anonymkode: 7b109...137

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Fantastisk bil å kjøre, ligger som klistret på veien i svingene. Litt lav, du må gå ned i bilen. Vi har modell Y, men det er for hele familien, litt større plass. Men den krenger også mer og har dårligere svingradius. Sånn sett er 3 bedre å kjøre om sommeren på svingete veier. Model 3 er nok ypperlig som en a-b, er nok riktig tid å kjøpe den også rent økonomisk. 

Takk for svar. Hvordan er den på vinterføre? Vi har tidvis ganske mye snø og krevende kjøreforhold

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Takk for svar. Hvordan er den på vinterføre? Vi har tidvis ganske mye snø og krevende kjøreforhold

Vi kom frem overalt, men valgte også firehjulsdrift på vår, bakhjulsdrift sladder litt mer. I og med den er lav, får du ikke samme fordelen som med Y, hvor du kan kjøre over brøytekanten en dag med dårlig tid. Men den trekker bra opp bakken med firehjulsdrift, langt bedre enn mange andre. 

Så er en ulempe med tesla og vinter dørhåndtakene og det at du ikke har visker på bakruta, men så lenge du varmer bilen opp i god tid via app, da går det fint 😃 Men panseris hvis den står ute kan være utfordrende når du skal åpne dørene og du har glemt å varme den skikkelig. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Vi kom frem overalt, men valgte også firehjulsdrift på vår, bakhjulsdrift sladder litt mer. I og med den er lav, får du ikke samme fordelen som med Y, hvor du kan kjøre over brøytekanten en dag med dårlig tid. Men den trekker bra opp bakken med firehjulsdrift, langt bedre enn mange andre. 

Så er en ulempe med tesla og vinter dørhåndtakene og det at du ikke har visker på bakruta, men så lenge du varmer bilen opp i god tid via app, da går det fint 😃 Men panseris hvis den står ute kan være utfordrende når du skal åpne dørene og du har glemt å varme den skikkelig. 

Supert, tusen takk for gode innspill. Det er firhjulstrekk vi vurderer. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Tesla går nok ikke konkurs med det første, er nok flere "gamle" europeiske merker som går dukken før dem

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Den koster 199 000,- som er innenfor budsjettet mitt. Tenker du at det hadde vært smart å legge til litt og heller gå for en 2020 modell?

Tja det spørs jo hvor mye mer en 2020 model som er oppgradert koster? Hvis ikke rekkevidden om vinteren spiller så stor rolle så er en 2019 model veldig bra, og under 200 000 virker som en bra pris. Kanskje mulig å prute den ned i 180 000 - 190 000 ogå?

Skrevet

Det finnes så mange andre bra biler på markedet at Tesla er bare flaut å kjøpe. 

Anonymkode: 321a5...8b6

Skrevet
34 minutes ago, Anonym bruker said:

Hvorfor er det flaut?

Anonymkode: 0c222...f0e

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Så er en ulempe med tesla og vinter dørhåndtakene

Dette er kun et problem på 3 og Y. På S og X er dørhåntakene ikke noe problem på vinteren. Har kjørt begge disse I mange år og har aldri opplevd at de har fryst.

Både X og S ligger mye bedre på veien enn Iallfall Y. 3 Har jeg ikke prøvd på vinterføre, men med tanke på mat den er laget på det samme understellet som Y er nok 3 lik på vinterføre. For all del de er supre vinterbilder, men S og X er storebroren til 3 og Y på alle måter.

Anonymkode: cb0a1...5b7

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Jammen flaks at du slipper å kjøpe en da😅

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Dette er kun et problem på 3 og Y. På S og X er dørhåntakene ikke noe problem på vinteren. Har kjørt begge disse I mange år og har aldri opplevd at de har fryst.

Både X og S ligger mye bedre på veien enn Iallfall Y. 3 Har jeg ikke prøvd på vinterføre, men med tanke på mat den er laget på det samme understellet som Y er nok 3 lik på vinterføre. For all del de er supre vinterbilder, men S og X er storebroren til 3 og Y på alle måter.

Jeg har ikke råd eller behov for en større bil, og siden vi har garasje blir ikke frost så stort problem. 

Anonymkode: 70471...e1b

Skrevet

Tesla er i utgangspunktet ikke spesielt bra biler. Det finnes et godt utvalg av el-biler, og mange bedre enn Tesla. Skal du ha en god el-bil, så velg en annen

Anonymkode: 84b70...d6a

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Tesla går nok ikke konkurs med det første, er nok flere "gamle" europeiske merker som går dukken før dem

Sitter med litt mere informasjon om dette temaet enn det som er opplys i media

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 timer siden):

Tesla kommer selvsagt ikke til å gå konkurs. Nedgangen er nok midlertidig, folk glemmer fort.

Jeg er 100 % mot både Trump og Musk, men bil er bil og Tesla er nå billig. 

hi

Anonymkode: 520f3...

De boikottes i mange land nå. I Norge gjøres det tiltak for å fjerne Tesla i alle offentlige stillinger. Ettermarkedet vil da bli vanskelig å opprettholde, så da fases de ut. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Men nå er det vel modell 3 trådstarter vurderer, det er uansett bilen som er på billigsalg akkurat nå. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (45 minutter siden):

De boikottes i mange land nå. I Norge gjøres det tiltak for å fjerne Tesla i alle offentlige stillinger. Ettermarkedet vil da bli vanskelig å opprettholde, så da fases de ut. 

Det er mye skriv om nedgang i salget, men samtidig er modellen Y den som har holdt salget høyt i Norge siste årene, der kommer det ny modell. Spørsmålet er hvor mye av nedgangen er pga boikott og hvor mye er naturlig dupp i påvente av ny modell? 

Dieselgate, som er en langt større skandale i bilverden, er glemt alt. Det på tross rettssakene ikke er ferdig engang. Volkswagen er plutselig det moralsk korrekte valget, forstå det den som kan. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Det er mye skriv om nedgang i salget, men samtidig er modellen Y den som har holdt salget høyt i Norge siste årene, der kommer det ny modell. Spørsmålet er hvor mye av nedgangen er pga boikott og hvor mye er naturlig dupp i påvente av ny modell? 

Dieselgate, som er en langt større skandale i bilverden, er glemt alt. Det på tross rettssakene ikke er ferdig engang. Volkswagen er plutselig det moralsk korrekte valget, forstå det den som kan. 

Dette er litt mere enn nedgang for ny modell. De overholder ikke arbeidsmiljøloven for sine arbeidere og kvaliteten på bilene begynner å virkelig komme frem. De er av elendig kvalitet. De skal ikke reparert med gamle deler= ekstra dyr forsikring. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Håndtakene på M3 er ikke noe problem om vinteren så lenge man forvarmer bilen først ihvertfall 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Dette er litt mere enn nedgang for ny modell. De overholder ikke arbeidsmiljøloven for sine arbeidere og kvaliteten på bilene begynner å virkelig komme frem. De er av elendig kvalitet. De skal ikke reparert med gamle deler= ekstra dyr forsikring. 

Ingen biler blir reparert med gamle deler ved en forsikringsskade

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Tesla er i utgangspunktet ikke spesielt bra biler. Det finnes et godt utvalg av el-biler, og mange bedre enn Tesla. Skal du ha en god el-bil, så velg en annen

Anonymkode: 84b70...d6a

Hvilket grunnlag har du for å si at det ikke er bra biler? Nå er det Tesla som passer best innenfor mitt budsjett og altså den jeg tenker å kjøpe nå. 

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Hvilke tiltak er dette? 

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Det er da ingen verksted som reparerer biler med gamle deler når det er forsikringssak. 

Takk til dere som svarer på det jeg spør om, det virker som dette er en bil jeg kan bli fornøyd med. 

Skrevet

Har en tesla 3 som er helt nydelig å kjøre. Det var i sin tid firmabilen til mannen, men brukt av alle. Jeg syns den er super å kjøre, god komfort, ligger fint på veien og jeg elsker at tesla forteller meg hvor jeg skal lade på veien. (Det kan godt være en funksjon hos andre biler og, det vet jeg ikke). Den er lav, men så lenge du ikke er dårlig til beins så går det bra. Må slå inn håndtaket på vinteren, men den er grei ellers :)

Anonymkode: 86686...4bd

Skrevet
Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

Takk til dere som svarer på det jeg spør om, det virker som dette er en bil jeg kan bli fornøyd med. 

Det vil jeg tro at dere vil bli uten tvil 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...