Anonym bruker Skrevet 19. mars #1 Skrevet 19. mars Min man kunne tenkt seg dette, og jeg har virkelig ikke lyst. Han jobber i helse, som en av få menn, hvor majoriteten av kollegaer ville vært kvinner. Det er det der han jobber nå og, men det er tanken på at han skal være med samme menneske flere døgn på rad som skremmer meg. Det blir en helt annen relasjon, at han skal jobbe flere døgn sammen med andre kvinner. Jeg stoler på han, men samtidig ikke, da min eks gjennom 20 år møtte ei på jobb som han forlot meg for. Så jeg får helt vondt i magen når jeg tenker på at jeg skal sitte hjemme i 3-4 døgn alene, mens han er der. Han søker ikke, da han vet hva jeg føler, men jeg vet han har veldig lyst på en sånn turnus. Anonymkode: 99870...a84
Anonym bruker Skrevet 19. mars #2 Skrevet 19. mars Jeg jobber på et sted med 3 ulike medleverturnus team. Det jeg ser og opplever er et godt samhold, gode vennskap og trygghet. I min jobb er det helt avgjørende å være trygg på sine kolleger. Jeg skjønner frykten din, men først og fremst er de på jobb og mannen din kan like gjerne være utro med nabodama liksom. Trenger ikke gå i turnus for å ha sidesprang. Anonymkode: 471b2...d1f
Anonym bruker Skrevet 19. mars #3 Skrevet 19. mars Det hadde ikke plaget meg, men vi måtte jo endret litt på arbeidsfordeling ol hjemme. Anonymkode: ebeac...045
Anonym bruker Skrevet 19. mars #4 Skrevet 19. mars Anonym bruker skrev (1 time siden): Min man kunne tenkt seg dette, og jeg har virkelig ikke lyst. Han jobber i helse, som en av få menn, hvor majoriteten av kollegaer ville vært kvinner. Det er det der han jobber nå og, men det er tanken på at han skal være med samme menneske flere døgn på rad som skremmer meg. Det blir en helt annen relasjon, at han skal jobbe flere døgn sammen med andre kvinner. Jeg stoler på han, men samtidig ikke, da min eks gjennom 20 år møtte ei på jobb som han forlot meg for. Så jeg får helt vondt i magen når jeg tenker på at jeg skal sitte hjemme i 3-4 døgn alene, mens han er der. Han søker ikke, da han vet hva jeg føler, men jeg vet han har veldig lyst på en sånn turnus. Anonymkode: 99870...a84 Er vel ikke det som hadde bekymret meg, men mer det at han er villig til å ha en sånn jobb hvor han ikke lenger deltar i sin egen families dagligliv. Virker som en flukt fra noe. Hadde ikke orket leve med noen som jobbet slik, vanlig skift/turnus er helvete nok å leve med. Anonymkode: b7c5d...f1c
Anonym bruker Skrevet 19. mars #5 Skrevet 19. mars Vet han at han lever med noe sånt som dette? Sykelig sjalu kalles det. Anonymkode: e66c4...7dd
Anonym bruker Skrevet 19. mars #6 Skrevet 19. mars Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Er vel ikke det som hadde bekymret meg, men mer det at han er villig til å ha en sånn jobb hvor han ikke lenger deltar i sin egen families dagligliv. Virker som en flukt fra noe. Hadde ikke orket leve med noen som jobbet slik, vanlig skift/turnus er helvete nok å leve med. Anonymkode: b7c5d...f1c De som jobber medlever er jo mer hjemme enn andre som jobber 9-16 hver dag. De er borte max 1 uke, men har lengre friperiode etterpå. Hadde jeg hatt en mann, hadde jeg kanskje prøvd det, men det har jeg ikke, så jeg jobber som ren nattevakt i stedet. Anonymkode: 471b2...d1f
Anonym bruker Skrevet 19. mars #7 Skrevet 19. mars Det hadde vært helt fantastisk! Tenk hvor mye alenetid man får. Det å kunne ha huset alene (med barna) uten en mann som tuslet rundt hele tiden. Invitere venninner over uten å måtte sende ut mannen. Jeg ville søkt for han 😂 Anonymkode: 3d119...b32
MissSaigon Skrevet 19. mars #8 Skrevet 19. mars Anonym bruker skrev (1 time siden): Er vel ikke det som hadde bekymret meg, men mer det at han er villig til å ha en sånn jobb hvor han ikke lenger deltar i sin egen families dagligliv. Virker som en flukt fra noe. Hadde ikke orket leve med noen som jobbet slik, vanlig skift/turnus er helvete nok å leve med. Anonymkode: b7c5d...f1c Nå tror jeg ikke at du helt vet hva du snakker om. Det er jo ikke slik at han flytter inn hos pasientene sine. Med medleverturnus er man på jobb døgnet rundt i noen dager og så er man hjemme lenger enn man var borte. Fordelen da er at man er tilgjengelig hele dagen, få barn på skole og i barnehage, ha fri til husarbeid og trening på formiddag for å ha middag klar til resten av gjengen kommer hjem.
Anonym bruker Skrevet 19. mars #9 Skrevet 19. mars Sjalusi hadde ikke vært i tankene mine i det hele tatt om noe sånt ble vurdert. Mannen til søsteren min jobber medelever på en institusjon, det er jo som å være gift med en nordsjøarbrider selv om jobbeperiodene aldri er lenger enn 5 dager. Mange fordeler med det, hjemmeperiodene er jo ganske lange og da er han tilgjengelig 24/7. Ulempen er at du er helt alene med ungene hele døgnet når han er på jobb. For meg personlig hadde det vært helt uproblematisk praktisk sett, og siden jeg overhodet ikke er sjalu hadde det også vært mentalt uproblematisk. Anonymkode: 6f6b3...718
Anonym bruker Skrevet 19. mars #10 Skrevet 19. mars Jeg tenker at om du er så sjalu så må du jobbe med deg selv, ellers vil ikke dette forholdet vare. Om du har så liten tillit til ham og til deres forhold at du begrenser noe han har veldig lyst til ( og det er absolutt ikke et urimelig ønske han har) så er ikke det greit. Anonymkode: ed2c1...fca
Anonym bruker Skrevet 19. mars #11 Skrevet 19. mars Ja. Jeg hadde derimot vært skikkelig ukomfortabel med at partner var så sjalu og usikker at det gjorde medleverturnus uaktuelt. Det hadde vært en fullstendig dealbreaker. Anonymkode: 29e0f...f18
MissSaigon Skrevet 19. mars #12 Skrevet 19. mars Du tar en ganske stor sjans med forholdet om du hindrer han i å ta en jobb han ønsker seg på grunn av din usikkerhet og sjalusi.
Anonym bruker Skrevet 19. mars #13 Skrevet 19. mars Du kan virkelig ikke la din sjalusi begrense mannen din. Dette er ditt problem og ditt alene, du må jobbe med deg selv. Kan du ikke stole på han kan du ikke være sammen med han! Anonymkode: 6f6b3...718
HvittHus Skrevet 19. mars #14 Skrevet 19. mars Mannen min jobber medlever. 3-7-4-7. Utroskap er det siste jeg tenker han får tid til på jobben. Det er ekstremt lange og slitsomme dager og alt for lite søvn. De legger seg kl 2400 og skal være oppe og ferdig til å begynne dagen kl 0800. Det vil i praksis si mindre enn 7 timer søvn for man klarer ikke å sovne med en gang. Ut fra hva mannen forteller blir teamene veldig sammensveiset og jeg tror neppe noen ville ha risikert jobben sin for å ha et forhold på jobben. Det ville jo blitt en helt umulig situasjon hvis noe slikt ble oppdaget.
Anonym bruker Skrevet 19. mars #15 Skrevet 19. mars HvittHus skrev (7 minutter siden): Mannen min jobber medlever. 3-7-4-7. Utroskap er det siste jeg tenker han får tid til på jobben. Det er ekstremt lange og slitsomme dager og alt for lite søvn. De legger seg kl 2400 og skal være oppe og ferdig til å begynne dagen kl 0800. Det vil i praksis si mindre enn 7 timer søvn for man klarer ikke å sovne med en gang. Ut fra hva mannen forteller blir teamene veldig sammensveiset og jeg tror neppe noen ville ha risikert jobben sin for å ha et forhold på jobben. Det ville jo blitt en helt umulig situasjon hvis noe slikt ble oppdaget. Dette. Jeg jobber som sagt natt, og våre som går i medlever legger seg like etter overlapp (ferdig kl 23), dødsslitne. Så sover de så godt de kan til kl 6-7 tiden. Enkelte netter bråker brukerne våre og søvnen er nok så som så. Ser ikke for meg at de orker stresset med å skjule et forhold i tillegg. Dessuten ville dynamikken mellom dem endret seg, og det ville blitt lagt merke til på jobb ganske fort. Få som risikerer en jobb de ønsker seg for et sidesprang. Det er en stor sjanse for at mannen ubevisst blir bitter. Anonymkode: 471b2...d1f
Anonym bruker Skrevet 19. mars #16 Skrevet 19. mars Ja, selvfølgelig. Livet gir mange muligheter til å være utro om man ønsker det eller det "bare skjer". Jeg gidder å ikke å gå rundt å tenke på at han kan kunne komme til å være det om bla bla bla. Vil han være utro, så kan han like godt (eller enda enklere, antageligvis) være utro med nabokona eller et eller annen kvinnemenneske som han omgås i jobb eller privat. Jeg tenker at den sjansen faktisk er større enn i et såpass anstrengende arbeidsforhold som medlever er. Akkurat som mannen min ikke bekymrer seg et sekund når jeg drar på tur med hobbyen min selv og til og med deler rom med en god venn eller to av og til. Anonymkode: 2dcc7...fe3
FrkKværner Skrevet 19. mars #17 Skrevet 19. mars Ikke noe problem. Vil man være utro så klarer man det uten å jobbe sammen. Ikke straff nåværende kjæreste for noe en x har gjort mot deg, det ødelegger forholdet å du straffer en som er uskyldig. Du må faktisk jobbe med deg selv. Jeg har opplevd det samme å tenkte nettopp disse tankene. Jeg kan jo ikke straffe ny mann for noe en annen har gjort, fordi jeg er sjalu. Dessuten tenkte jeg at er han utro « Bye Bye, over og ut. Da er jeg for god for han å han fortjener meg ikke». 15 år senere, null problem. Har full tillit inntil det motsatte er bevist. Vi kan fint dra på turer for oss selv med venner uten problem. Full tillit å det er deilig. Deilig for mannen din å jobbe slik. Mange i vårt yrke gjør det. Ikke la din usikkerhet ødelegge. Hvis du setter ting på spissen kan en tur på byen, julebord +++ også føre til utroskap om en person vil. Du kan ikke mure han inne. Stol på han, bygg opp fin selvtillit så får du det så mye bedre. Jeg lover. Å vær glad du er kvitt han andre, du er for bra for x’en. Opp med haka, rett opp ryggen også forteller du kjæresten at «selvfølgelig skal du søke. Beklager min usikkerhet , jeg stoler på deg. Å er du utro ser jeg på såpass mye true crime at du forsvinner uten at noen finner deg» 😉😉😉🤣🤣 med litt humor på slutten.
Anonym bruker Skrevet 19. mars #18 Skrevet 19. mars Mannen min jobber borte fra mand- torsdag hver uke året rundt. Jeg er vant til det, men likevel har alt av baby tid, småbarnstid, ungdomstid falt mye på meg. Det skal sies at han er super pappa og står på for fullt torsd- sønd. Likevel tjener han ikke godt nok til at det er verdt det. Anonymkode: d3535...540
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå