Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og mannen fikk igjen nesten 60.000 på skatten. Vi står i en stor krise i vår familie nå og vi har det ekstremt vondt. For min del har det ikke sikt noen rolle om vi havnet på null. Prøver å tenke at alt som er positivt er positivt 

Anonymkode: 92aaa...5f8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ok.

Svært uøkonomisk å få så mye tilbake på skaten. Sammenhengen med resten skjønte jeg ikke, men du ville kanskje bare fortelle uten å være så god med ord 

Anonymkode: 284fb...c6f

Skrevet

Ok. 

Anonymkode: 16c8c...c90

Skrevet

Det er viktig å anerkjenne det som kan være positivt i en vanskelig periode. 

Håper ting går bedre for dere snart 💞

Anonymkode: dd588...530

Skrevet

Håper dere får det lettere i familien så raskt som mulig. :) 

Skrevet

Mannen min fikk 43.000 i restskatt, jeg fikk 12.000 tilbake.

Det som er mer "interessant" enn det er at mannen min må betale 700.000 i skatt mens jeg betaler i overkant av 100.000

Det er stor forskjell altså...(han tjener ikke syv ganger mer enn meg, men tre eller fire ganger mer)

Anonymkode: 1b5e4...1e8

Skrevet

Hvor vil du med dette?

Anonymkode: fa832...956

Skrevet

Når dere får igjen 60.000 har dere jo brukt skatteetaten som sparebøsse og spart 5.500 kr i måneden.

Det er jo en god jobb dere gjorde i hele fjor. Litt liten avkastning på sparing det sammenlignet med andre steder, men det er jo en form for tvungen sparing siden du ikke får tatt pengene tilbake før året etter.

Hva sparing har med kriser i livet å gjøre skjønner jeg ikke helt da, men det er selvfølgelig en stein i vektskålen det også, på den positive siden 😊

Anonymkode: 3f881...4d4

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 19.3.2025 den 18.23):

Når dere får igjen 60.000 har dere jo brukt skatteetaten som sparebøsse og spart 5.500 kr i måneden.

Det er jo en god jobb dere gjorde i hele fjor. Litt liten avkastning på sparing det sammenlignet med andre steder, men det er jo en form for tvungen sparing siden du ikke får tatt pengene tilbake før året etter.

Hva sparing har med kriser i livet å gjøre skjønner jeg ikke helt da, men det er selvfølgelig en stein i vektskålen det også, på den positive siden 😊

Anonymkode: 3f881...4d4

Gikk i 0 i fjor, og mannen fikk baksmell, og har stabil lønn. Satt opp ekstra innbetaling for å ikke komme i minus, og hadde sett for oss at vi kanskje kom litt i pluss bare. Har ikke hatt hodet på plass for å følge med på den skatten. Klarer ikke sette meg inn i det, så det var jo et pluss at det gikk i pluss når alt annet rundt oss rakner. 
Har ikke tenkt dette var sparing da vi ikke trodde vi hadde betalt nok. Poenget er at når alt kommer til alt betyr penger så forbanna lite når en står i en livskrise og en tung tid. For et år siden hadde jeg jublet om vi fikk igjen så mye, men nå er jeg likegyldig. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Gikk i 0 i fjor, og mannen fikk baksmell, og har stabil lønn. Satt opp ekstra innbetaling for å ikke komme i minus, og hadde sett for oss at vi kanskje kom litt i pluss bare. Har ikke hatt hodet på plass for å følge med på den skatten. Klarer ikke sette meg inn i det, så det var jo et pluss at det gikk i pluss når alt annet rundt oss rakner. 
Har ikke tenkt dette var sparing da vi ikke trodde vi hadde betalt nok. Poenget er at når alt kommer til alt betyr penger så forbanna lite når en står i en livskrise og en tung tid. For et år siden hadde jeg jublet om vi fikk igjen så mye, men nå er jeg likegyldig. 

Selvfølgelig er penger underordnet. Men samtidig, hvis du i en livskrise opplever at økonomien også ryker, er det en ekstra belastning og bekymring. 

Penger gjør deg ikke lykkelig, men mangel på det kan gjøre deg ganske ulykkelig. 

Anonymkode: 3b9a5...dda

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 19.3.2025 den 17.21):

Mannen min fikk 43.000 i restskatt, jeg fikk 12.000 tilbake.

Det som er mer "interessant" enn det er at mannen min må betale 700.000 i skatt mens jeg betaler i overkant av 100.000

Det er stor forskjell altså...(han tjener ikke syv ganger mer enn meg, men tre eller fire ganger mer)

Anonymkode: 1b5e4...1e8

Hvis han må betale 700.000,- i skatt tjener han mye. Dette er jo fordi vi har trinnskatt i Norge (tidligere toppskatt). Tanken er nettopp den at de med høy inntekt må dra en større del av lasset. Jeg betaler også mye skatt noe jeg synes er helt rimelig. Jeg bør skatte mer enn min venninne som jobber som assistent i barnehage og tjener langt mindre.

Anonymkode: aed81...de6

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Vi har også stått i en livskrise. Jeg hadde der og da betalt alt jeg eide av gods og gull for å fikse det. Samtidig vet jeg at det hele hadde vært enda verre om økonomien hadde vært et problem også. Vår trygge økonomiske situasjon gjorde at vi slapp å bruke krefter på hvordan vi skulle ha råd til strømregningen og boliglånet.

Anonymkode: aed81...de6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...