Gå til innhold

Få sparken

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Har du jobbet et sted hvor noen har fått sparken? Hva var grunnen?

Anonymkode: ed52e...f6f

Ja, personen fikk sparken siden personen møtte opp full på jobb gjentakene ganger og ikke mottok den hjelpen personen ble tilbudt.

Anonymkode: ca3ff...00c

Ja

De som har fått sparket fra fast stilling, så er det i alle tilfellene nedskjæringer som er årsaken. Likevel ikke kult når det er noen som må gå, og noen som får beholde jobben.

De som har fått sparken fra midlertidig stilling før kontrakten går ut, har måtte gå pga manglende kompetanse og ikke endringsvillig etter veiledning og oppfølging.

Datteren av en venninne fikk sparken fordi hun hele tiden kom for sent. Da hun fikk sparken fikk hun en wakeup call kan du si, var ung og litt bortskjemt. Hun fikk ny jobb og ble en veldig pliktoppfyllende arbeidstaker, så hun tok til seg lærdommen og var veldig flau over at hun fikk sparken i den første jobben.

Anonymkode: 44a3f...6c1

Jo, fire steder faktisk. 

En leder fordi han var et rasshøl som trakasserte ansatte og vi var heldige med kommuneadministrasjonen akkurat da. Det het "tidlig pensjon," da, sånn offisielt. Han fikk klar beskjed om at det var alternativet til avskjedigelse.

En mellomleder et annet sted etter flere varsler om oppførselen. Faktisk oppsagt, hun protesterte ikke.

En økonomikonsulent et annet sted. Han sluttet å komme på jobb, så viste det seg at han ikke hadde gjort noe som helst på jobben de siste månedene og underslått penger. Klar psykiatri.

To ulike i en diger barnehage jeg jobbet i som student. En ped.leder som kom ruset på jobb og en assistent som havnet i fengsel for vold.

Anonymkode: 4720d...1d3

Ja.

Ett sted startet ny sjef med å si opp ansatte som ikke presenterte på høyt nivå. Vi kolleger opplevde det som urimelig og forhastet. 2 faste ansatte kolleger og 2 midlertidige ansatte måtte gå. Det neste året sa ca 20% opp frivillig, jeg var en av dem.  

Ett sted var det nedskjæringer, og jeg var en av dem som ble rammet.

Anonymkode: 71e9d...5fc

Oppsigelse grunnet for lite arbeid, nedskjæringer eller overtallighet er ikke samme som «sparken» i mine ører. 
Kjenner ingen som har fått sparken, men vi har hatt vikarer som av ulike grunner ikke har fått fortsette og blitt fast ut.

Anonymkode: ad86e...f41

Annonse

Har opp igjennom årene vært noen hos oss som har fått sparken. Blandt annet for: Alkoholpåvirket i arbeidstiden, brudd på taushetsplikten, antisosial adferd og en ansatt som har så full av traumer at vedkommende bare gråt, gråt og gråt i alle møter

Anonymkode: 8d3b3...47f

Underslag. Men synes prosessen var ryddig, den ansatte det gjaldt innrømmet alt og det ble rundet av med at alle kunne se hverandre i øynene, ta hverandre i hånda og ønske lykke til videre. 

Min bedre halvdel jobber i litt røffere miljø, stadig omstrukturering eller skifte av ledelse og strategi. Har vært en del kyniske prosesser for å bli kvitt folk. 

Anonymkode: 94760...d8f

Ja det har jeg vært med på mange ganger. Har vært den som har måtte gitt noen sparken også. Har i hovedsak vært for mye fravær og kommet for sent. I noen tilfeller har det skyltes at de rett og slett ikke kan jobben sin. Dette gjelder ansatte som er ansatt pga sin utdannelse, som ikke innehar den kompetansen de skulle hatt ett endt utdanningsløp 

Anonymkode: c29c8...8c2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...