Gå til innhold

Tror jeg har blitt en Karen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ting har en tendens til å irritere meg mer nå enn da jeg var yngre. (Er i 40 årene). Som i går, hadde noen i familien bursdag og søsteren min var der med sin 2 år gamle datter. Hun har ingen kustus på ungen hun går rundt og river ned ting fra bord, sitter i sofaen og på gulvet og spiser potetgull så det ikke ser ut, og tar på ting etterpå med klissete fingre så det var fingermerker over alt. Jeg har barn selv som nå er i slutten av tenårene, og jeg mener jeg ikke lot mine styre sånn, jeg hadde kontroll på dem og lot dem ikke herje som de ville hverken hjemme eller på besøk. Men alle andre ser ut til å tenke dette er greit?

En annen ting som irritere meg er folk på kontoret. Når jeg er på jobb, så er jeg der for å jobbe. Men på min jobb som alle andre er noen mer snakkesalig enn andre og syns det er greit å komme inn til meg å bruke av min tid for å fortelle meg at naboen ikke tar sin del av gressklippinga og bla bla.. det nytter liksom ikke å si at du jeg er litt opptatt, er akkurat som de bare må tømme seg for drit, og jeg er et av ofrene.

Når jeg sitter i dag og tenker over dette slår det meg, er jeg blitt en "Karen"? 😅 eller begynner jeg rett og slett og bare bli en gammel suring som ikke tåker folk?

Anonymkode: 1aaee...be1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut til at du er i ferd med å bli en sur gammel kjerring, ja. 

Passer du på å få godt med frisk luft, mosjon, sunn mat/drikke og nok søvn? Det kan kanskje hjelpe.

Anonymkode: 127de...1e5

Skrevet

Velkommen til de glade 40! Det ER så slitsomt, men jeg har googlet og funnet ut av at det er helt normalt i vår alder 😳

Anonymkode: d118c...480

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Høres ut til at du er i ferd med å bli en sur gammel kjerring, ja. 

Passer du på å få godt med frisk luft, mosjon, sunn mat/drikke og nok søvn? Det kan kanskje hjelpe.

Anonymkode: 127de...1e5

Går ikke ut å mye som jeg burde da jeg har utviklet et inderlig hat for snø på mine eldre dager, og her jeg bor er det mye vinter 😅 

HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Velkommen til de glade 40! Det ER så slitsomt, men jeg har googlet og funnet ut av at det er helt normalt i vår alder 😳

Anonymkode: d118c...480

Godt at det ikke bare er meg 🤭

HI

Skrevet

Det er hormonene, premenopause.

Nå svinger hormonene veldig, og det du opplever kan sammenlignes med pms og puberteten.

Men det er slitsomt, og verre for noen enn for andre. Sinne, tårer og søvnløshet hører tiåret til 🙈

Anonymkode: cd9fb...94a

Skrevet

Kjenner meg såå igjen😅, generelt irriterer jeg meg mer over folks særegenheter og uvaner enn før. 43 år. 

Anonymkode: 87f9b...949

Skrevet

Samme her hi. Men vet du? Jeg omfavner det! Jeg er så lei tull og tidstyver, og nå gir jeg beng om folk tenker ditten og farten om meg. Å være en Karen ser jeg mer på som å være en brautende, ropende kjerring. Det er jeg ikke selv om jeg for første gang sier hva jeg mener og setter grenser for meg selv. 

Anonymkode: 33074...b7b

Skrevet

Som en kvinnelig komiker sa: Det som skjer er at vi blir menn. Vi slutter å være så forbanna forsiktige, ydmyke og kjærlige, og lærer oss å ta plass og sette skapet på plass.

Folk som mangler sosiale antenner på jobb og foreldre som ikke evner å oppdra barna sine fortjener da bare å få en tydelig beskjed. Ingen reagerer på voskne menn som er tydelige og sier ifra.

En Karen er en som er selvsentrert og som tøffer seg ved å være brautende og klage på andre - typ kelnere og butikkansatte som strengt ikke kan klandres verken for priser eller noe annet. Det er noe annet.

Anonymkode: 493b6...e4d

Skrevet

Hva med oss som faktisk heter Karen? 🤠

Anonymkode: 1d574...da9

Skrevet

Mannkan velge. Enten bryr man seg litt fille ting, eller så ser man positivt på livet. 

Men jeg tar folk inn snike. Hver gang. Så aldern tar meg litt også. 

Anonymkode: bfba3...3c2

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Hva med oss som faktisk heter Karen? 🤠

Anonymkode: 1d574...da9

Dere har uansett et fint navn, Karen funker best på norsk 😀

Skrevet

Haha, det er 40-årene som kommer med handlekraft og testosteron. På høy tid, for mange flinke piker i denne verden. 

Jeg mener det er stor forskjell på det å sette grenser når noen utnytter velviljen din vs å klage på alt og alle uansett om det påvirker deg eller ikke, eller om den som klages på gjør så godt en kan (som er en Karen i mine øyne). Velg kampene med omhu, vær hyggelig når du korrigerer andre, spar overskuddet til de som trenger deg. Da blir du ikke en Karen, men en mer velfungerende samfunnsborger, tenker jeg. 

Anonymkode: 52b3c...d09

Skrevet

Du er ikke en Karen, de er spisse og uspiselig mot andre. Du er en helt normal voksen dame som er lei av dritt rett og slett. 

Selvsagt er det ikke greit at småunger griser og har fri oppførsel hos andre. Det er vanlig skikk og bruk at man passer på ungene sine. Jeg har heller aldri latt mine få styre på som de har villet, og har måtte være den som har plukket ned unger fra å hoppe på eldgamle møbler som knirker i fare for å knekke sammen under dem. Som har spist is og sjokolade og som tørker seg i den lyse sofaen, og som har sagt HYSJ! når de høyt plutselig synger en sang under onkel Hans sin tale til konfirmanten. Enkelte evner ikke å ta tak i ungene sine. Det er direkte ufint!

Og kolleger - ja ikke begynn. Jeg er også sånn en søppelbøtte på jobb. Så nå beveger jeg meg nærmest ikke ut av mitt eget kontor for å poengtere at jeg ikke ønsker kontakt. 

Jah, jeg er fed up av shit! 😄 

Skrevet
Sommerkroppen 2029 skrev (44 minutter siden):

Du er ikke en Karen, de er spisse og uspiselig mot andre. Du er en helt normal voksen dame som er lei av dritt rett og slett. 

Selvsagt er det ikke greit at småunger griser og har fri oppførsel hos andre. Det er vanlig skikk og bruk at man passer på ungene sine. Jeg har heller aldri latt mine få styre på som de har villet, og har måtte være den som har plukket ned unger fra å hoppe på eldgamle møbler som knirker i fare for å knekke sammen under dem. Som har spist is og sjokolade og som tørker seg i den lyse sofaen, og som har sagt HYSJ! når de høyt plutselig synger en sang under onkel Hans sin tale til konfirmanten. Enkelte evner ikke å ta tak i ungene sine. Det er direkte ufint!

Og kolleger - ja ikke begynn. Jeg er også sånn en søppelbøtte på jobb. Så nå beveger jeg meg nærmest ikke ut av mitt eget kontor for å poengtere at jeg ikke ønsker kontakt. 

Jah, jeg er fed up av shit! 😄 

Samme her. Jeg har vært avdelingens søppelbøtte i alle år. Nå går jeg når folk kommer. Orker ikke mer. 

Anonymkode: 33074...b7b

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 18.3.2025 den 17.46):

Ting har en tendens til å irritere meg mer nå enn da jeg var yngre. (Er i 40 årene). Som i går, hadde noen i familien bursdag og søsteren min var der med sin 2 år gamle datter. Hun har ingen kustus på ungen hun går rundt og river ned ting fra bord, sitter i sofaen og på gulvet og spiser potetgull så det ikke ser ut, og tar på ting etterpå med klissete fingre så det var fingermerker over alt. Jeg har barn selv som nå er i slutten av tenårene, og jeg mener jeg ikke lot mine styre sånn, jeg hadde kontroll på dem og lot dem ikke herje som de ville hverken hjemme eller på besøk. Men alle andre ser ut til å tenke dette er greit?

En annen ting som irritere meg er folk på kontoret. Når jeg er på jobb, så er jeg der for å jobbe. Men på min jobb som alle andre er noen mer snakkesalig enn andre og syns det er greit å komme inn til meg å bruke av min tid for å fortelle meg at naboen ikke tar sin del av gressklippinga og bla bla.. det nytter liksom ikke å si at du jeg er litt opptatt, er akkurat som de bare må tømme seg for drit, og jeg er et av ofrene.

Når jeg sitter i dag og tenker over dette slår det meg, er jeg blitt en "Karen"? 😅 eller begynner jeg rett og slett og bare bli en gammel suring som ikke tåker folk?

Ja, det du beskriver her, er å være en Karen.

Men lite vits å spørre her inne, her sitter jo en flokk med andre av samme type, men uten den selvinnsikten som du har, og rasjonaliserer seg ut av det at de er Karen.

Anonymkode: f8c4b...b2e

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Ja, det du beskriver her, er å være en Karen.

Men lite vits å spørre her inne, her sitter jo en flokk med andre av samme type, men uten den selvinnsikten som du har, og rasjonaliserer seg ut av det at de er Karen.

Nei, det er det ikke i det hele tatt. Du har misforstått helt hva en Karen er.

Anonymkode: fac6f...b59

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Nei, det er det ikke i det hele tatt. Du har misforstått helt hva en Karen er.

Anonymkode: fac6f...b59

Neida, det har jeg ikke :) Ønsker deg en flott dag videre!

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Neida, det har jeg ikke :) Ønsker deg en flott dag videre!

Fra Wikipedia: 
«Karen er en type karakteristikk (…) om en kvinne som fremstår privilegert og selvopptatt, eller som stiller krav utover hva som er passende eller nødvendig i den aktuelle situasjonen. (…) hvit kvinne som bruker sin privilegerte stilling i samfunnet til å hevde seg på andres bekostning. Andre særtrekk som tillegges en «Karen» er krav om å «få snakke med sjefen her», vaksineskepsis, rasisme og en spesiell form for bob-frisyre.

Hvordan synes du dette stemmer overens med det hi skriver?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...