Anonym bruker Skrevet 14 timer siden #101 Del Skrevet 14 timer siden Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Det er viktig å anerkjenne at kritikk av mobbing ofte kommer fra et genuint ønske om å beskytte og støtte offeret, samt å fremme en trygg og respektfull atmosfære. Ærlig talt, hør på deg selv. Masse ord, ingen mening. Skulle tro du hadde gått på politikerskolen, og aldri vært ute i den virkelige verden. Nei, det er absolutt ikke viktig å forstå seg på mobberen. Mobberen er slem, uansett hvorfor. Anonymkode: 05b82...33c Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144453235-dette-m%C3%A5-faktisk-spres-siri-kristiansen/page/5/#findComment-150195473 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14 timer siden #102 Del Skrevet 14 timer siden Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Det er viktig å anerkjenne at kritikk av mobbing ofte kommer fra et genuint ønske om å beskytte og støtte offeret, samt å fremme en trygg og respektfull atmosfære. Å påpeke urettferdighet og stå opp mot mobbing er en nødvendig del av å skape et samfunn der alle føler seg trygge og verdsatt. Selv om det kan være tilfeller der kritikk av mobbing kan virke sensasjonspreget, betyr ikke det at alle som kritiserer mobbing gjør det av samme grunn. Mange mennesker er genuint bekymret for andres velvære og ønsker å bidra til en positiv endring. Å generalisere alle som kritiserer mobbing som sensasjonssøkere undergraver de ekte innsatsene som gjøres for å bekjempe et alvorlig problem. Videre, moderasjon, nyanser og rasjonell tilnærming er viktige verktøy i kampen mot mobbing. Kritikk av mobbing kan være både moderat og nyansert, og det er mulig å kritisere mobbing på en måte som er konstruktiv og respektfull. Å stå opp mot mobbing er ikke nødvendigvis en primitiv handling, men heller en refleksjon av et samfunn som verdsetter rettferdighet og respekt. Til slutt, det er viktig å huske at to feil ikke gjør en rett. Å kritisere mobbing på en respektfull og konstruktiv måte er en viktig del av å skape et bedre samfunn. Det er mulig å stå opp mot mobbing uten å falle inn i sensasjonslyst eller primale lyster. Anonymkode: e8a6e...ad9 Les dette innlegget igjen for deg selv og spør; er du virkelig stolt av dette? Det er det ene svulstige ordet etter det andre, kun for å forklare hvorfor det er helt innafor av den ene middelaldrende kvinnen å mobbe den andre, men ikke av den andre å mobbe en gutt. Du må virkelig leve et moralsk tåkelagt liv dersom det er noe du går så hardt inn for å forsvare. Anonymkode: 05b82...33c Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144453235-dette-m%C3%A5-faktisk-spres-siri-kristiansen/page/5/#findComment-150195475 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14 timer siden #103 Del Skrevet 14 timer siden Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Les dette innlegget igjen for deg selv og spør; er du virkelig stolt av dette? Det er det ene svulstige ordet etter det andre, kun for å forklare hvorfor det er helt innafor av den ene middelaldrende kvinnen å mobbe den andre, men ikke av den andre å mobbe en gutt. Du må virkelig leve et moralsk tåkelagt liv dersom det er noe du går så hardt inn for å forsvare. Anonymkode: 05b82...33c Bare se bort fra dette innlegget. Etter å ha lest det innlegget jeg siterer, om igjen, så tror jeg det er AI. Anonymkode: 05b82...33c Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144453235-dette-m%C3%A5-faktisk-spres-siri-kristiansen/page/5/#findComment-150195476 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14 timer siden #104 Del Skrevet 14 timer siden Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Det er viktig å anerkjenne at kritikk av mobbing ofte kommer fra et genuint ønske om å beskytte og støtte offeret, samt å fremme en trygg og respektfull atmosfære. Å påpeke urettferdighet og stå opp mot mobbing er en nødvendig del av å skape et samfunn der alle føler seg trygge og verdsatt. Selv om det kan være tilfeller der kritikk av mobbing kan virke sensasjonspreget, betyr ikke det at alle som kritiserer mobbing gjør det av samme grunn. Mange mennesker er genuint bekymret for andres velvære og ønsker å bidra til en positiv endring. Å generalisere alle som kritiserer mobbing som sensasjonssøkere undergraver de ekte innsatsene som gjøres for å bekjempe et alvorlig problem. Videre, moderasjon, nyanser og rasjonell tilnærming er viktige verktøy i kampen mot mobbing. Kritikk av mobbing kan være både moderat og nyansert, og det er mulig å kritisere mobbing på en måte som er konstruktiv og respektfull. Å stå opp mot mobbing er ikke nødvendigvis en primitiv handling, men heller en refleksjon av et samfunn som verdsetter rettferdighet og respekt. Til slutt, det er viktig å huske at to feil ikke gjør en rett. Å kritisere mobbing på en respektfull og konstruktiv måte er en viktig del av å skape et bedre samfunn. Det er mulig å stå opp mot mobbing uten å falle inn i sensasjonslyst eller primale lyster. Anonymkode: e8a6e...ad9 Enig i mye av det du skriver altså, men jeg tror du legger en del meninger inn i det jeg skriver som ikke er der. Selsagt er det mange som kritiserer mobbing på en konstruktiv måte, som ikke primært bærer preg av sensasjonslyst Og helt rettmessig så!. Det gjelder bare ikke for HI og hennes følge. Man kan også ta med i betraktningen at det ikke er snakk om mobbing i dette konkrete tilfellet med denne Siri. Andre veien derimot.... Mobbing defineres som gjentatte negative handlinger rettet mot en person fra en eller flere personer over tid, der den som blir utsatt har vanskelig for å forsvare seg. Ifølge Arbeidstilsynet er mobbing en form for trakassering, og det forutsetter et ujevnt styrkeforhold mellom offer og plager. Mobbing kan være både fysisk og psykisk vold, og det må skje gjentatte ganger for å bli ansett som mobbing. Anonymkode: ef406...a89 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144453235-dette-m%C3%A5-faktisk-spres-siri-kristiansen/page/5/#findComment-150195477 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14 timer siden #105 Del Skrevet 14 timer siden Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Ærlig talt, hør på deg selv. Masse ord, ingen mening. Skulle tro du hadde gått på politikerskolen, og aldri vært ute i den virkelige verden. Nei, det er absolutt ikke viktig å forstå seg på mobberen. Mobberen er slem, uansett hvorfor. Anonymkode: 05b82...33c Det er jo du som forsvarer mobberen. Det er ingen, som jeg har sett, som mener at man skal forstå seg på mobberen. Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Les dette innlegget igjen for deg selv og spør; er du virkelig stolt av dette? Det er det ene svulstige ordet etter det andre, kun for å forklare hvorfor det er helt innafor av den ene middelaldrende kvinnen å mobbe den andre, men ikke av den andre å mobbe en gutt. Du må virkelig leve et moralsk tåkelagt liv dersom det er noe du går så hardt inn for å forsvare. Anonymkode: 05b82...33c Stolt og stolt, det må vel mer til før jeg skal kjenne på det, men jeg står for det jeg skriver. Jeg tror ikke at du helt skjønner forskjellen på kritikk og mobbing. Anonymkode: e8a6e...ad9 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144453235-dette-m%C3%A5-faktisk-spres-siri-kristiansen/page/5/#findComment-150195481 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14 timer siden #106 Del Skrevet 14 timer siden Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Det er jo du som forsvarer mobberen. Det er ingen, som jeg har sett, som mener at man skal forstå seg på mobberen. Stolt og stolt, det må vel mer til før jeg skal kjenne på det, men jeg står for det jeg skriver. Jeg tror ikke at du helt skjønner forskjellen på kritikk og mobbing. Anonymkode: e8a6e...ad9 Se der, ja, nå høres du ut som et menneske, igjen. Ja, jeg forsvarer mobberen. Sier ikke et pip om at man skal forstå mobbingen, men ingenting forsvarer denne gapestokken som denne tråden her er. Håper virkelig HI vokser opp og skjerper seg og innser hvor jævla slem hun er. Og så gir jeg meg med dette. Anonymkode: 05b82...33c Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144453235-dette-m%C3%A5-faktisk-spres-siri-kristiansen/page/5/#findComment-150195483 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13 timer siden #107 Del Skrevet 13 timer siden Anonym bruker skrev (1 time siden): Hadde alle kastet seg på bølgen med sladder, og hylt og skreket, i tråd med HI, så ja. Vi som har levd en stund, minst siden 2002, vet VELDIG GODT hvor galt det kan gå, når man har gjort noe dumt, og omverden bare fortsetter å stå på send. Ettertvert har det kommet noen innlegg som tyder på at en del synes HI er minst like ille som hun dama, så da hjelper forhåpentligvis dette - hvis den omtalte dama leser dette. Spør heller dere selv hva dere ville ha følt dersom denne saken fikk en tragisk utgang på grunn av mobbing på internett. Anonymkode: 05b82...33c Hun mobbet barn, og får tyn for det. Det får hun jammen meg tåle. Anonymkode: 2ef8a...838 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144453235-dette-m%C3%A5-faktisk-spres-siri-kristiansen/page/5/#findComment-150195523 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13 timer siden #108 Del Skrevet 13 timer siden Anonym bruker skrev (1 time siden): Ærlig talt, hør på deg selv. Masse ord, ingen mening. Skulle tro du hadde gått på politikerskolen, og aldri vært ute i den virkelige verden. Nei, det er absolutt ikke viktig å forstå seg på mobberen. Mobberen er slem, uansett hvorfor. Anonymkode: 05b82...33c Herlighet, kan du ikke lese? Anonymkode: 2ef8a...838 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144453235-dette-m%C3%A5-faktisk-spres-siri-kristiansen/page/5/#findComment-150195527 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9 timer siden #109 Del Skrevet 9 timer siden Anonym bruker skrev (3 timer siden): Hun mobbet barn, og får tyn for det. Det får hun jammen meg tåle. Anonymkode: 2ef8a...838 Litt begrepsforvirring her kanskje. Hun har ikke mobbet. Mobbing innebærer gjentatte handlinger mot en person som har vansker med å forsvare seg. Men det HUN er utsatt for nå, går nok inn under den definisjonen. Uten at det betyr noe for de som representerer "det gode hatet", selvsagt. Hun har trampet over streken sikkert, men det hele er faktisk tatt litt ut av kontekst. Den seansen gikk ut på å vise hvordan man kunne se for seg barn reagere på programmet. Jeg oppfatter det som et tramp i klaveret, men mobbing det er det ikke i nærheten av å være kvalifisert som. Med mindre du har kommet opp med en ny definisjon av mobbing som passer narrativet ditt da. Anonymkode: ef406...a89 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144453235-dette-m%C3%A5-faktisk-spres-siri-kristiansen/page/5/#findComment-150195604 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8 timer siden #110 Del Skrevet 8 timer siden Anonym bruker skrev (25 minutter siden): Litt begrepsforvirring her kanskje. Hun har ikke mobbet. Mobbing innebærer gjentatte handlinger mot en person som har vansker med å forsvare seg. Men det HUN er utsatt for nå, går nok inn under den definisjonen. Uten at det betyr noe for de som representerer "det gode hatet", selvsagt. Hun har trampet over streken sikkert, men det hele er faktisk tatt litt ut av kontekst. Den seansen gikk ut på å vise hvordan man kunne se for seg barn reagere på programmet. Jeg oppfatter det som et tramp i klaveret, men mobbing det er det ikke i nærheten av å være kvalifisert som. Med mindre du har kommet opp med en ny definisjon av mobbing som passer narrativet ditt da. Anonymkode: ef406...a89 Forumkverulanter er jeg ferdig med å diskutere med. Anonymkode: 2ef8a...838 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144453235-dette-m%C3%A5-faktisk-spres-siri-kristiansen/page/5/#findComment-150195609 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8 timer siden #111 Del Skrevet 8 timer siden Anonym bruker skrev (30 minutter siden): Forumkverulanter er jeg ferdig med å diskutere med. Anonymkode: 2ef8a...838 Ikke helt da... Anonymkode: ef406...a89 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144453235-dette-m%C3%A5-faktisk-spres-siri-kristiansen/page/5/#findComment-150195616 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7 timer siden #112 Del Skrevet 7 timer siden Anonym bruker skrev (22 timer siden): Men det går jo til syvende og sist utover den gutten som alle synes så synd på. Litt sånn som han body-builderen som snakket til de to guttene på treningsstudioet. Later som han mener det godt. Altså at de må dusje, fordi det er et problem for andre med svettelukt. Men det kunne han fint ha gjort uten å henge dem ut på youtube. Hadde rigget seg til med kamera og greier. Og man kunne godt ha kontaktet denne Siri uten å eksponere den harselasen av Syver for hele Norge. Sikkert en del oppriktige der ute, men åpenbart mange som hvor det viktigste er å vise sin misnøye offentlig. Anonymkode: ef406...a89 Det er jeg helt enig i. De som sprer videoen videre er ikke en tøddel bedre enn Siri. Kanskje til og med verre. Hun la den ut, og det var selvfølgelig langt under pari, men selv om jeg ikke kjenner henne, så tror jeg henne når hun sier at det var ubetenksomt. Uten at det skal unnskylde noe. Men folk som helt bevisst hjelper til med å spre det videre, er ikke en døyt bedre. Snarer tvert i mot, tenker jeg. Heleren er like ikke som stjeleren, blir det sagt. Og sånn mener jeg det er også - de som deler er minst like ille som hun som la den ut først. Anonymkode: 2520f...6b8 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144453235-dette-m%C3%A5-faktisk-spres-siri-kristiansen/page/5/#findComment-150195633 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7 timer siden #113 Del Skrevet 7 timer siden Anonym bruker skrev (26 minutter siden): Det er jeg helt enig i. De som sprer videoen videre er ikke en tøddel bedre enn Siri. Kanskje til og med verre. Hun la den ut, og det var selvfølgelig langt under pari, men selv om jeg ikke kjenner henne, så tror jeg henne når hun sier at det var ubetenksomt. Uten at det skal unnskylde noe. Men folk som helt bevisst hjelper til med å spre det videre, er ikke en døyt bedre. Snarer tvert i mot, tenker jeg. Heleren er like ikke som stjeleren, blir det sagt. Og sånn mener jeg det er også - de som deler er minst like ille som hun som la den ut først. Anonymkode: 2520f...6b8 Veldig enig. Det var ubetenksomt, men ikke mere ondsinnet en det. Langt værre med de som sprer den i etterkant, for det er veloverveid og kalkulert. Anonymkode: ef406...a89 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144453235-dette-m%C3%A5-faktisk-spres-siri-kristiansen/page/5/#findComment-150195638 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå