Gå til innhold

Dette må faktisk spres - Siri Kristiansen

Anbefalte innlegg

Her ser vi konsekvensen av å eksponere barn i media. Å tjene penger, det er det som er hovedbudskapet her. Både fra tv2, Siri og alle de som lager saker folk kan klikke seg inn på.  Vi som skriver i tråder som dette og.  

Det er ikke bare dette som er galt, det er alle influensere som stikker frem barna sine, for penger. Influensere burde hatt smekk for lenge siden. Dette andre er jo hårreisende at man lar barn være med på. All den tid av en verden vi lever i. Man skal, som forelder og kringkaster, tenke seg nøye om før man gir tillatelse til slikt. Og da må man jo veie opp fordeler og ulemper.  Noe disse nok ikke har gjort. 

Anonymkode: e49f0...7e3

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Her ser vi konsekvensen av å eksponere barn i media. Å tjene penger, det er det som er hovedbudskapet her. Både fra tv2, Siri og alle de som lager saker folk kan klikke seg inn på.  Vi som skriver i tråder som dette og.  

Det er ikke bare dette som er galt, det er alle influensere som stikker frem barna sine, for penger. Influensere burde hatt smekk for lenge siden. Dette andre er jo hårreisende at man lar barn være med på. All den tid av en verden vi lever i. Man skal, som forelder og kringkaster, tenke seg nøye om før man gir tillatelse til slikt. Og da må man jo veie opp fordeler og ulemper.  Noe disse nok ikke har gjort. 

Jeg tror ganske sikkert at disse foreldrene har tenkt gjennom hva eksponering gjør og vurdert det til å være verd å ta sjansen når man ser på opplevelsene barna/ungdommene har fått. 

De er nok også forberedt på at noen ikke klarer å oppføre seg, men at det skulle komme fra en godt voksen dame hadde de nok ikke sett for seg. 

Disse foreldrene står i en hverdag få av oss kan skjønne og jeg syns vi skal være ytterst varsomme med å sette oss til doms over dem på noen måte!

Influensere som selger barna sine er en helt annen sak. 

Anonymkode: e2332...044

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tror ganske sikkert at disse foreldrene har tenkt gjennom hva eksponering gjør og vurdert det til å være verd å ta sjansen når man ser på opplevelsene barna/ungdommene har fått. 

De er nok også forberedt på at noen ikke klarer å oppføre seg, men at det skulle komme fra en godt voksen dame hadde de nok ikke sett for seg. 

Disse foreldrene står i en hverdag få av oss kan skjønne og jeg syns vi skal være ytterst varsomme med å sette oss til doms over dem på noen måte!

Influensere som selger barna sine er en helt annen sak. 

Så opplevelsene skal veie opp for dette?  Da er de jaggu korttenkt.  ( Det samme gjelder hvem pokker oppførselen kommer fra) 

Det her er en greie noen skal tjene penger på, gjennom tårer, historier, Pølsa som viser seg fra sin "bedre" og falske side, de skal "opplyse" og heie. Det er vel stort sett det influensere gjør. Tjene penger, på kynisk vis. 

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Så opplevelsene skal veie opp for dette?  Da er de jaggu korttenkt.  ( Det samme gjelder hvem pokker oppførselen kommer fra) 

Det her er en greie noen skal tjene penger på, gjennom tårer, historier, Pølsa som viser seg fra sin "bedre" og falske side, de skal "opplyse" og heie. Det er vel stort sett det influensere gjør. Tjene penger, på kynisk vis. 

Jeg er glad at jeg evner å glede meg med andre. Det tror jeg gir meg et lykkeligere liv. 

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Jeg er glad at jeg evner å glede meg med andre. Det tror jeg gir meg et lykkeligere liv. 

Jeg gleder meg stort over andre sin lykke jeg. Men å blindt tro at det ikke kommer oppgulp, grimaser, harselaser, eller hva det nå enn skulle være, det blir altfor naivt. Det må folk skjønne. Dette er, som allerede nevnt, kynisme og en måte å tjene penger på.  

Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Jeg tror ikke de er korttenkte. Jeg tror at de har diskutert dette med barna sine. De er unge, men de er store nok til å være med på en slik avgjørelse. Jeg så nettopp intervju med Pia og hun la så stor vekt på det å oppleve et samhold hun aldri før hadde erfart. Da kommer andre små mennesker kritikk og hån i andre rekke. Det er en læring i det også, å se at voksne mennesker både kan håne og være unødvendig kritiske.

Hvilket grunnlag har du til å påstå at Pølsa er falsk? 

Annonse

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Dette blir jo å legge skylden på helt feil plass. 

Det er aldri noen gang greit, under noen omstendigheter, å gjøre narr av barn og unge. Det er aldri barnas eller ungdommens skyld når noen sier stygge ting til/om dem. 

Det er avsenderen som skal stå til rette her. Hun hadde god tid til å tenke at dette var over streken.  Fra det datt ut av kjeften hennes til det ble lagt ut på nett  burde det ha kommet en vettig tanke om at dette er dumt. Men, nei det gjorde det ikke.  

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det er ikke lov å le eller harselere med noe mer uten denne hersens woke og kanselleringskulturen jo!

https://www.nrk.no/ytring/tenk-a-vaere-komiker-pa-90-tallet-1.16904062

Anonymkode: 6fd71...9be

Syns du at det skal være aksept for å harselere med barn? Tror du at de har forutsetninger for å skjønne at det er "morsomt"?

Om man må sparke nedover for å være morsom må man finne noe annet å gjøre på.

Anonymkode: e8a6e...ad9

Men hva med alle de som har spredd denne videoen da? Den lå vel bare ute en kort stund hos henne før den ble fjernet. Hvis man synes det er så ille for barna, at det liksom var det viktigste her, ja da skulle man latt dette forbigå i stillhet.  Da hadde bare noen veldig få fått det med seg. Men nå har jo halve Norge sett denne harseleringen med lille Syver. Ikke minst godt hjulpet av hovedinlegget her. 

Anonymkode: ef406...a89

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Men hva med alle de som har spredd denne videoen da? Den lå vel bare ute en kort stund hos henne før den ble fjernet. Hvis man synes det er så ille for barna, at det liksom var det viktigste her, ja da skulle man latt dette forbigå i stillhet.  Da hadde bare noen veldig få fått det med seg. Men nå har jo halve Norge sett denne harseleringen med lille Syver. Ikke minst godt hjulpet av hovedinlegget her. 

Det kan man jo si om alt, men ansvaret ligger kun hos den som utfører mobbingen. Internett glemmer aldri, det burde en voksen dame vite. Klippet ble ikke lagt ut ved et uhell, det ble distribuert på hennes egen plattform. 

Anonym bruker skrev (59 minutter siden):

Det kan man jo si om alt, men ansvaret ligger kun hos den som utfører mobbingen. Internett glemmer aldri, det burde en voksen dame vite. Klippet ble ikke lagt ut ved et uhell, det ble distribuert på hennes egen plattform. 

Det er bare så dobbeltmoralistisk. Så jeg tenker at for mange handler dette mest om sensasjonslyst.

Annonse

Og nei. Jeg tenker at det ligger et ansvar hos dem som videreformidler dette også, og åpenbart er mere opptatt av å ta huin som tråkket feil her, enn å ivareta den gutten.

Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Og nei. Jeg tenker at det ligger et ansvar hos dem som videreformidler dette også, og åpenbart er mere opptatt av å ta huin som tråkket feil her, enn å ivareta den gutten.

Du mener at hun tråkket feil? Bare en liten bagatell, altså. En voksen, profesjonell underholder som ikke bare ytrer dette, men i tillegg poster det på sine plattformer var bare litt uheldig. 

Heldigvis har gutten gode og kloke mennesker rundt seg. 

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Du trenger ikke bekymre deg, jeg er ganske sikker på at lille Syver ikke har... sett det.

Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Du mener at hun tråkket feil? Bare en liten bagatell, altså. En voksen, profesjonell underholder som ikke bare ytrer dette, men i tillegg poster det på sine plattformer var bare litt uheldig. 

Heldigvis har gutten gode og kloke mennesker rundt seg. 

Jeg adresserer hykleriet. Alle som liksom bryr seg om Syver, men som egentlig virker til å nyte sensasjonen, og muligheten til å plassere noen i den offentlige gapestokken . Det er ikke mye som har endret seg siden middelalderen. Akkurat de samme mekanismene nå som da, når folk spyttet og kastet søle på folk i gapestokken. Sensasjonslyst og et patologisk behov for å "ta" noen.

Jeg adresserer hykleriet. Alle som liksom bryr seg om Syver, men som egentlig virker til å nyte sensasjonen, og muligheten til å plassere noen i den offentlige gapestokken . Det er ikke mye som har endret seg siden middelalderen. Akkurat de samme mekanismene nå som da, når folk spyttet og kastet søle på folk i gapestokken. Sensasjonslyst og et patologisk behov for å "ta" noen.

Snakk om å bomme totalt...

Anonymkode: 2ef8a...838

Det får du stå for selv, noen av oss evner å ha to tanker i hodet på en gang og det er utrolig viktig å stå opp mot urett. 

At du koser deg med å ‘ta’ noen kan du ikke videreføre på andre. 

Du trenger ikke bekymre deg, jeg er ganske sikker på at lille Syver ikke har... sett det.

Du syns det er gøy? Å fleipe på bekostning av en dødssyk blind gutt.

Du får hilse til Siri der nede i gjørma. 

For et tragisk menneske du er som sitter der å gjør narr av et barn.

Anonymkode: 2ef8a...838

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Det får du stå for selv, noen av oss evner å ha to tanker i hodet på en gang og det er utrolig viktig å stå opp mot urett. 

At du koser deg med å ‘ta’ noen kan du ikke videreføre på andre. 

Men det går jo til syvende og sist utover den gutten som alle synes så synd på. Litt sånn som han body-builderen som snakket til de to guttene på treningsstudioet. Later som han mener det godt. Altså at de må dusje, fordi det er et problem for andre med svettelukt. Men det kunne han fint ha gjort uten å henge dem ut på youtube. Hadde rigget seg til med kamera og greier. Og man kunne godt ha kontaktet denne Siri uten å eksponere den harselasen av Syver for hele Norge. Sikkert en del oppriktige der ute, men åpenbart mange som hvor det viktigste er å vise sin misnøye offentlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...