Gå til innhold

Sa til mi mor at hun er narsissist

Anbefalte innlegg

Har dere erfaring med foreldre som har slike tegn og har dere sagt det til dem? Hva resulterte det i, isåfall?  Regner med at min mor fremover forholder seg helt stille for å straffe. Alternativet er at det går noen måneder, så gir hun lyd igjen. Hun har en tendens til å tro at ting går over med tiden. Det som skjedde for 2 måneder siden, det har hun nå fått til at ikke har skjedd.

Jeg sliter med løgn fra henne, manipulering og lysing om penger. Sistnevnte er meget viktig for henne, ettersom  hun lett setter seg i offerrollen for å få penger av sine barn. Hun skaper splid mellom oss søsken, slik at de periodene jeg ikke har kontakt med henne, hører jeg heller ikke fra mine søsken mens når vi er på godfot, hører jeg fra mine søsken også. Ikke vet jeg hvordan hun får det til men jeg er helt klart mønsteret her. Forventer at min bror snart ringer for å si at mor er lei seg og at jeg må ringe. Jeg kommer ikke til å besvare en eventuell telefon fra ham.

Anonymkode: 0e7e6...db1

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144453232-sa-til-mi-mor-at-hun-er-narsissist/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det har null effekt.

Min pappa har også slike trekk, og i hans øyne er aldri noe hans feil, det er andre som gjør tabber, er ute etter han eller hva han nå oppgir som grunn til at ting er vanskelig. Det er ALDRI han det er noe galt med, ALDRI han som gjør noe feil.

Jeg har minimalt med kontakt med min pappa, han er som han er og kommer aldri til å endre seg. Jeg kan prate med han mellom 0 og 2 ganger i året liksom, han har aldri brakt meg noe som helst positivt, bare negativt.

Anonymkode: 02795...1c8

Jeg har ikke snakket med min mor på to år, ikke siden hun prøvde og lure meg og truet med advokat for å få tilbakr penger jeg hadde lånt av henne for å kjøpe hus. Visste at hun har behandlet folk rundt seg fælt, men trodde vel aldri hun skulle snu seg mot meg. Plutselig påsto hun at di pengene hadde jeg sagt hun skulle få tilbake når hun ville, og at jeg og ungene måtte bare finne en annen plass å bo. Trurt med advokat og semdte konstant stygge meldingrr og prøvde å lure meg inn i avtaler der blant annet hun skulle ovrta huset og ungene kunne bo med henne 😅 en runde i forliksrådt og hun fikk beskjed at lån er lån, og hun skulle få tilbake de pengene når jeg i fremtiden selger huset som var avtalen i utgabgspunktet. Tilbød meg å gi henne mnd avdrag men hun freste bare at hun skulle ikke ha smuler av meg. Blod et sannelig ikke tykkere enn vann, veldig trist men jeg ønsker aldri mer ha noe med henne å gjøre etter å ha opplevd galskapen alle fortalte meg om selv.

Anonymkode: 4c8ed...b73

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Det har null effekt.

Min pappa har også slike trekk, og i hans øyne er aldri noe hans feil, det er andre som gjør tabber, er ute etter han eller hva han nå oppgir som grunn til at ting er vanskelig. Det er ALDRI han det er noe galt med, ALDRI han som gjør noe feil.

Jeg har minimalt med kontakt med min pappa, han er som han er og kommer aldri til å endre seg. Jeg kan prate med han mellom 0 og 2 ganger i året liksom, han har aldri brakt meg noe som helst positivt, bare negativt.

Jeg er helt enig med deg. Vet ikke engang om hun skjønner at beskjeden handlet om henne. 

Hvem tar kontakt når dere prates? Dersom jeg hadde ringt eller oppsøkt min mor, hadde hun trodd at alt er glemt igjen og at hun er tilbake i varmen. Dit kommer hun neppe. Kanskje i en bursdag eller to. Det hun også kan gjøre er å forsyne seg mer om hun ser noe er i ferd med å gå tomt. Så sitter hun og forsyner seg selv om hun har mat på tallerken. Er så flaut når hun hamstrer. 

Anonym bruker skrev (51 minutter siden):

Jeg har ikke snakket med min mor på to år, ikke siden hun prøvde og lure meg og truet med advokat for å få tilbakr penger jeg hadde lånt av henne for å kjøpe hus. Visste at hun har behandlet folk rundt seg fælt, men trodde vel aldri hun skulle snu seg mot meg. Plutselig påsto hun at di pengene hadde jeg sagt hun skulle få tilbake når hun ville, og at jeg og ungene måtte bare finne en annen plass å bo. Trurt med advokat og semdte konstant stygge meldingrr og prøvde å lure meg inn i avtaler der blant annet hun skulle ovrta huset og ungene kunne bo med henne 😅 en runde i forliksrådt og hun fikk beskjed at lån er lån, og hun skulle få tilbake de pengene når jeg i fremtiden selger huset som var avtalen i utgabgspunktet. Tilbød meg å gi henne mnd avdrag men hun freste bare at hun skulle ikke ha smuler av meg. Blod et sannelig ikke tykkere enn vann, veldig trist men jeg ønsker aldri mer ha noe med henne å gjøre etter å ha opplevd galskapen alle fortalte meg om selv.

Tror jeg har lest om dette. Skreiv du her inne om det dengang? For en fæl mor. Hva får hun ut av å låne deg penger, for så å hva kan man si, angret hun? Redd hun ikke skulle få de tilbake? Hva var det hun påsto i forliksrådet? Hun ble ikke trodd, tydeligvis. Satt hun også og løy? Det er det min mor gjør, hun lyver og det er dermed helt umulig å komme til bunns i hendelser. Hun beklager heller aldri, avfeier bare alt, spesielt om det går noen uker fra hendelsen. Da later hun som den ikke har skjedd, selv om det ble påpekt noen uker før. I tillegg, baksnakker hun egne barn. Helt sykt at hun egentlig vil ha penger av oss. Vi har det vi trenger, mens hun bruker opp sitt eget hele tiden og vi må fylle på. Blir som en unge som trenger påfyll på SIM kortet.

Annonse

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

At hun prøvde å lure deg?..det virker som at dere begge er like gode - du forsynte deg med økonomisk støtte fra henne til å kjøpe hus til DEG selv, regner med at det var en betydelig sum. Så lånte du rett og slett en stor sum med kun muntlig avtale? Det gjør man ikke uansett familie eller ikke, det var ikke vanskelig å skrive en kort avtale. Og så tar du henne til Konfliktrådet for å slippe å betale tilbake? Du skulle tatt opp lån et annet sted og gi tilbake pengene til din mor som hjalp deg da du trengte det mest .. 

Anonymkode: 9de0d...bbf

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Jeg er helt enig med deg. Vet ikke engang om hun skjønner at beskjeden handlet om henne. 

Hvem tar kontakt når dere prates? Dersom jeg hadde ringt eller oppsøkt min mor, hadde hun trodd at alt er glemt igjen og at hun er tilbake i varmen. Dit kommer hun neppe. Kanskje i en bursdag eller to. Det hun også kan gjøre er å forsyne seg mer om hun ser noe er i ferd med å gå tomt. Så sitter hun og forsyner seg selv om hun har mat på tallerken. Er så flaut når hun hamstrer. 

Ingen av oss tar kontakt, vi bare møtes av og til i storfamilien.

Da bare prater vi overfladisk med hverandre som om alt er ok, også sees vi igjen neste gang det er noe spesielt i familien.

Forrige gang jeg møtte han var i en konfirmasjon. 

Anonym bruker skrev (På 18.3.2025 den 21.40):

Tror jeg har lest om dette. Skreiv du her inne om det dengang? For en fæl mor. Hva får hun ut av å låne deg penger, for så å hva kan man si, angret hun? Redd hun ikke skulle få de tilbake? Hva var det hun påsto i forliksrådet? Hun ble ikke trodd, tydeligvis. Satt hun også og løy? Det er det min mor gjør, hun lyver og det er dermed helt umulig å komme til bunns i hendelser. Hun beklager heller aldri, avfeier bare alt, spesielt om det går noen uker fra hendelsen. Da later hun som den ikke har skjedd, selv om det ble påpekt noen uker før. I tillegg, baksnakker hun egne barn. Helt sykt at hun egentlig vil ha penger av oss. Vi har det vi trenger, mens hun bruker opp sitt eget hele tiden og vi må fylle på. Blir som en unge som trenger påfyll på SIM kortet.

Ja det stemmer det, i forliksrådet sa de at ettersom vi hadde en muntlig avtale og hun også hadde sendt meg sms som bekreftet dette, kunne hun ikke bare ombestemme seg fordi hun trengte penger. Fikk derfor medhold og skrevet en avtale vi begge måtte signere. Hun torte ikke lyve der siden jeg hadde mld, jeg var bare veldig saklig og ville ut derfra siden jeg syns hele situasjonen var forferdelig. 

Ja det er trist at det er slik, men man velger dessverre ikke sine foreldre. Syns det er fælt når de ikke en gang innrømmer at de har feil.

Anonym bruker skrev (På 19.3.2025 den 8.34):

At hun prøvde å lure deg?..det virker som at dere begge er like gode - du forsynte deg med økonomisk støtte fra henne til å kjøpe hus til DEG selv, regner med at det var en betydelig sum. Så lånte du rett og slett en stor sum med kun muntlig avtale? Det gjør man ikke uansett familie eller ikke, det var ikke vanskelig å skrive en kort avtale. Og så tar du henne til Konfliktrådet for å slippe å betale tilbake? Du skulle tatt opp lån et annet sted og gi tilbake pengene til din mor som hjalp deg da du trengte det mest .. 

Anonymkode: 9de0d...bbf

Nå var det slik at hun foreslo å sette penger inn i huset fordi hun skulle bli boende, hun hadde ingen planer å flytte. Huset hadde jeg allerede kjøpt for min egenkapital av mitt hussalg, hennes innskudd kom i ettertid, hennes forslag. Du setter ikke inn penger i barns hus som en bankkonto du bare kan hente de ut av, til og med forliksrådet sa det var uaktuelt og at her måtte hun holde seg til avtale. Åh forresten var det hun som dro meg dit, ikke omvendt. Hun prøvde åsså å lure meg til å la henne overta huset og løyg om at hun hadde tatt advokat som skulle få kastet ut meg og ungene. Hun fikk ingen stjerner i boka der heller av forliksrådet når det kom opp at hun gjerne kunne sette sine barnebarn på gata for å få pengene sine, mot avtale. Muntlig eller ikke.

Hvor skulle jeg tatt opp lån tenker du? Vet du hvor vanskelig det er å få lån som enslig forsørger? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...