Anonym bruker Skrevet 18. mars #1 Skrevet 18. mars Hva har dere som beredskapslager? Og hvor ofte sjekker dere dette og spiser opp/bytter ut for at ikke dato skal gå ut? Vi har endel flasker/kanner med vann, prøver bruke det opp/bytte ut på sommeren på hytta. Ikke så stort lager med dopapir og sånn fordi det tar sånn plass. Endel batterier. Endel hermetikk, og glass, spiser noe av det når dato mærmer seg. Prøver alltid ha 4 pakker med sukker og mel og tørrgjær. Har endel brus og juice. Har gassgrill med gass, kjøpe en ekstra gass kanskje. Tenkte å kjøpe stormkjøkken og sveiveradio. Og flere powerbanker. Er vi innafor da? Ikke helt doomsday pepper men godt forberedt? Hva mangler? Anonymkode: bb0cd...f78
Himmel og hav Skrevet 18. mars #2 Skrevet 18. mars Vi har et ekstra lager med mat som er enkel å varme opp uten strøm. Litt turmat, hermetikk ol. Vi har en plan om å gå gjennom lageret en gang i året og bytte ut det som nærmer seg utløpsdato. Vannet sjekker vi ikke hvert år. Har ellers alltid tørrvarer i huset og primus, stormkjøkken, gassgrill og ved. Powebankene er jevnlig i bruk. Jeg har solcellelader og noen gassbokser til på ønskelista mi.
Anonym bruker Skrevet 18. mars #3 Skrevet 18. mars Eneste jeg ikke har, er vann, DABradio og ved. Men det anskaffes etter flytting til helgen. Jeg har ikke bevisst skaffet meg ting til et beredskapslager, men når jeg går igjennom alt jeg har, er jeg godt dekket for minst én uke, kanskje opptil en mnd (unntaket er vann). I aller verste fall flytter vi til pappa, han har brønnvann og bønder og fiske (hav) på alle kanter. Pluss en hel del ferskvann i nærheten, som kan renses for puss. Anonymkode: 9cc2b...e58
Anonym bruker Skrevet 18. mars #4 Skrevet 18. mars Vi har alltid litt hermetikk og peanøtter i reserve. Det får holde. Vann er det over alt. Anonymkode: c9a00...8b0
Anonym bruker Skrevet 18. mars #5 Skrevet 18. mars Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Vi har alltid litt hermetikk og peanøtter i reserve. Det får holde. Vann er det over alt. Anonymkode: c9a00...8b0 Tja, vi får ikke vann om strømmen i distriktet går. Har heller ingen vannkilder i nærheten. Så blir vi låst til huset en uke pga noe så har vi ikke vann uten strøm. Anonymkode: bb0cd...f78
Anonym bruker Skrevet 18. mars #6 Skrevet 18. mars Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Tja, vi får ikke vann om strømmen i distriktet går. Har heller ingen vannkilder i nærheten. Så blir vi låst til huset en uke pga noe så har vi ikke vann uten strøm. Anonymkode: bb0cd...f78 For ikke å snakke om evt atomnedfall etter kjemiske våpen! Da kan vi ikke bruke verken vann fr vannkilder, bær eller vekster, fisk eller fangst! Anonymkode: 50886...e13
Anonym bruker Skrevet 18. mars #7 Skrevet 18. mars Vi har ganske stort hus, så vi har alltid godt med dopapir i kjelleren. Kjøper sånne store pakninger når de er på salg på Obs! (som denne uken). Har egentlig alltid greit med tørrvarer også, også har vi noen bokser med hermetikk. Har ikke sånn kjempemye, men tar jeg opp en ny pose mel, sukker, havregryn e.l. kjøper jeg alltid en ny, så det er en uåpnet bak den åpne. Har ganske mange poser rett i koppen supper og slike ting, men spiser sånt sjelden så jeg regner egentlig med at en del har gått ut på dato. Men akkurat sånt er uproblematisk å spise etter "best før" datoen. Har to gassbeholdere til grillen, en står på og den andre er full. Når vi bytter på grillen leverer vi den inn og får en full en tilbake, så vi har alltid en full en i garasjen. Har jo fryseren full av mat, så om strømmen skulle gå kan vi spise av det i ganske mange dager før alt er helt tint. Litt etter årstid selvfølgelig, men holder du lokket igjen tar det noen dager før det er tint nedi der altså. Har en sånn fryseboks. Knekkebrød har vi alltid godt med, det spiser vi hver dag så jeg ser ingen grunn til å ha bare en pakke med det i skuffen. Har et ekstra kjøleskap i kjelleren som er fylt med drikke, kjøper brus og juice når det er salg, men drikker av det stort sett bare i helger og selskaper, så vi har ganske mye drikke. Har ikke veldig mye vann, skulle nok hatt mer... Anonymkode: 871ec...67b
Anonym bruker Skrevet 18. mars #8 Skrevet 18. mars Vi holder på å skrive ei liste med ting vi skal ha i eskene. 😅 Skal en tur til Sverige etter hvert å handle litt hermetikk, de har mer utvalg føler jeg. Anonymkode: 3546a...29d
Anonym bruker Skrevet 18. mars #9 Skrevet 18. mars Anonym bruker skrev (7 timer siden): For ikke å snakke om evt atomnedfall etter kjemiske våpen! Da kan vi ikke bruke verken vann fr vannkilder, bær eller vekster, fisk eller fangst! Anonymkode: 50886...e13 Da før vi uansett, vann blir vårt minste problem. Vi har vanlig mengde tørrvarer, kjøtt i fryseren som kan saltes pg tørkes ved behov. Tenker ikke beredskap i det hele tatt. Anonymkode: c9b6f...579
Anonym bruker Skrevet 18. mars #10 Skrevet 18. mars Har matvarer og vann, pledd og varme klær, vedovn å fyre i, kontanter... Finner utrolig lite trøst i prepping, egentlig, da jeg har følelsen av at å ha dette lageret har lite å si i et ekstremt worst case-scenario. Anonymkode: 66b72...937
Anonym bruker Skrevet 18. mars #11 Skrevet 18. mars Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Har matvarer og vann, pledd og varme klær, vedovn å fyre i, kontanter... Finner utrolig lite trøst i prepping, egentlig, da jeg har følelsen av at å ha dette lageret har lite å si i et ekstremt worst case-scenario. Anonymkode: 66b72...937 I worst case har det ikke noe særlig å si. Men i mildere tilfeller ala covid og litt verre enn det, om infrastrukturen rammes, så bør man kunne greie seg en uke eller så uten å måtte skaffe noe nytt og uten strøm feks. De verste tilfellene blir det jo bare å utsette problemet. Anonymkode: bb0cd...f78
Anonym bruker Skrevet 18. mars #13 Skrevet 18. mars Har godt fylt bar og vinskap så skal klare meg fint noen uker Anonymkode: c0e25...052
Anonym bruker Skrevet 19. mars #14 Skrevet 19. mars Vi har det som står på listen og litt til. Anonymkode: 966fb...0b0
Anonym bruker Skrevet 19. mars #15 Skrevet 19. mars Til en viss grad. Er nok uansett vannet som «tar oss». Kan leve lenge på peanøtter og havregryn, tross alt. Men litt praktisk har vi på plass. Ved, ekstra gass, radio med batterier. Ellers synes jeg beredskapskassa er litt rar. Ekstra tannbørste. Neppe et akutt behov for ny i løpet av den korte tiden vannet holder 😅 Anonymkode: 31fa3...b2b
Anonym bruker Skrevet 19. mars #16 Skrevet 19. mars Vi har plenty av vann i varmtvannsberederen, samt batterier, ved og gass. Men bør ha litt mer hermetikk. Anonymkode: 4b6c6...453
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå