Gå til innhold

Hvordan kan det være til barnets beste

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å ikke få bo sammen med mamma og pappa når de er åtte år? Ingen foreldre bør måtte besøke sine egne barn, det blir jo en utrolig merbelastning i en hverdag som sikkert er minst like travel for dem som for andre. De har kanskje andre barn som skal følges opp og da kan man ikke være flere timer "på besøk" i en barnebolig. Noen ganger må man lure på om noen har fått utdannelsen sin pr postordre.

https://www.nrk.no/trondelag/tvillingene-kan-bli-flyttet-til-barnebolig_-_-kjempetungt-1.17329239

Anonymkode: 66f89...51d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På et eller annet tidspunkt må andre hensyn veie tyngre også (økonomi, hms for ansatte, bredde i tjenestetilbud osv). Ikke at jeg vil være dommer over det, men noen må. 

Anonymkode: c37a5...558

Skrevet

Er det lov å bare ta barn? Må man ikke fradømmes omsorgen først?

Anonymkode: 70267...6d3

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Er det lov å bare ta barn? Må man ikke fradømmes omsorgen først?

Anonymkode: 70267...6d3

De "tar" jo ikke barna. De avslår hjelp i hjemmet og tilbyr barnebolig i stedet. 

Anonymkode: 08248...45b

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

På et eller annet tidspunkt må andre hensyn veie tyngre også (økonomi, hms for ansatte, bredde i tjenestetilbud osv). Ikke at jeg vil være dommer over det, men noen må. 

Anonymkode: c37a5...558

I artikkelen blir det påstått at det ikke er økonomisk motivert. Det kan man jo tro på om man vil, men å tvinge åtteåringer til å bo uten foreldre og søsken kan ikke forsvares verken faglig eller menneskelig. 

Anonymkode: 44343...11a

Skrevet

Kjenner til ei her jeg bor som er multihandikappet og er rundt 14 -15 år. Hun har BPA som jobber på skift hjemme hos henne og foreldrene, og de jobber døgnet rundt. Alltid 2-3 ansatte på jobb. På natt er de alltid 2. dette er ei i rullestol og uten noe språk. Så ja, det er mange måter å gjøre dette på uten å stue de bort på en institusjon. 

Anonymkode: ef29b...22e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...