Anonym bruker Skrevet 18. mars 2025 #1 Skrevet 18. mars 2025 Snakket med ei mor en dag. Hun fortalte at hennes datter ble mobbet fra første skoledag i 1. klasse, dette pågikk helt til hun fikk byttet skole i 6 trinn. Når hun inviterte jentene i bursdag, hadde pyntet seg og bord var dekket med kaker og boller samlet jentene seg og stakk på badet eller gjorde andre ting. De droppet bursdagen hennes. Det kom kanskje 1-2 jenter. Hun fikk ptsd er slet med panikkangst og begynte å selvskade seg. De andre foreldrene nektet å sende barna sine på besøk da de ble eldre fordi de ikke ville sende barna sine til et «blodpøl» som de kalte det. Jenta gikk i behandling på bup lenge. En ting er at barn mobber, men at foreldrene driter i bursdagen hennes og lar jentene finne på noe annet? Stenge henne ute fordi hun har selvskader seg? Enkelte foreldre burde rett og slett ikke reprodusere seg. Med slike holdninger er de både slem og grusom. Tenk at et barn sitter klar til bursdagen sin og nesten ingen kommer 😢 hvem har hjerte for å gjøre noe slikt? Etter 8-9 års dagen sin gav de opp og sluttet å feire bursdag med venner siden ingen kom. Håper alle foreldre med barn går dypt inn i seg selv når de leser dette. Vil dere bidra til at barn og unge får ptsd og ødelagt barndom? De fleste foreldre er oppegående, men det finnes slike der ute. Man er dårlige foreldre om man bidrar til å stenge ute barnas medelever, snakker ned andre barn og familier rundt middagsbordet. Da har man holdninger og adferd som tilsier at de ikke burde fått barn. Å være foreldre handler mer om å passe på og oppfostre egne barn, det handler like mye om å gjøre barna sine til gode mennesker med empati for andre. Jeg gråt da hun fortalte dette. Jeg kan ikke forstå at voksne folk kan tenke tanken engang. Anonymkode: b8a7d...de3
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2025 #2 Skrevet 18. mars 2025 Ja, er mye forferdelig. På skolene her er det utrolig mye tafatte voksne( både lærere og foreldre. )Er mye mobbing, ingen tiltak, foreldre til mobbere bryr seg ikke, flere har fått skolevegring, selvskader osv! Voksne bør sette seg ned å bruke hodet, og tenke på at dette kan skje deres barn og. Og da vil det bli skriking….. Anonymkode: cc64c...e84
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2025 #3 Skrevet 18. mars 2025 Hvorfor kalte de det en blodpøl? Anonymkode: c3575...43a
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2025 #4 Skrevet 18. mars 2025 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hvorfor kalte de det en blodpøl? Anonymkode: c3575...43a Hun skriver jo at jenta selvskadet, mest vanlige måten å gjøre det på er å kutte seg.... Anonymkode: 9f2e7...13c
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2025 #5 Skrevet 18. mars 2025 Trist for denne jenta ❤️ Vanskelig nok å være tenåring ❤️ Anonymkode: 6b979...962
pele Skrevet 18. mars 2025 #6 Skrevet 18. mars 2025 Husker at eg nærmest beordret min jente til å be med heim og går med ei jente til skolen som hadde få venner.3 av mine hadde og kvar sin venn som som ikkje fikk den beste oppfølgingen heime og når vi skulle på hytta, på bading ol var det alltid de vi spurte om ville være med. Skulle bare mangle.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2025 #7 Skrevet 18. mars 2025 Ungen begynte med alvorlig selvskading før niårsalder? Anonymkode: 4becb...481
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2025 #8 Skrevet 18. mars 2025 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Ungen begynte med alvorlig selvskading før niårsalder? Anonymkode: 4becb...481 Nei, ikke før senere. Men hun ble mobbet og utestengt, og da slapp barna å gå i bursdagen hennes. Hjelp har hun fått siden 11 års alderen. Ptsd Anonymkode: b8a7d...de3
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2025 #9 Skrevet 18. mars 2025 pele skrev (9 timer siden): Husker at eg nærmest beordret min jente til å be med heim og går med ei jente til skolen som hadde få venner.3 av mine hadde og kvar sin venn som som ikkje fikk den beste oppfølgingen heime og når vi skulle på hytta, på bading ol var det alltid de vi spurte om ville være med. Skulle bare mangle. Du er et normalt menneske med gode verdier. Det er mangelvare på det i dag. Skulle bare mangle ja. Barn blir voksne drittsekker om de lærer at de er best og kan le av de som er alene Anonymkode: b8a7d...de3
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2025 #10 Skrevet 18. mars 2025 Min datter ønsket å la være å be en "problemgutt" i sin bursdag (felles hele klassen i svømmehall) fordi hun var redd han skulle ødelegge bursdagen. Sa klart i fra at enten kommer alle, eller så fikk hun be bare jentene. Alle kom, og moren til denne gutten var med for å følge med han. Han hadde ADHD og hun var så takknemlig for at han ble invitert da det visstnok var mange som utelot han fordi han er utagerende. Bursdagen gikk kjempefint uten hendelser. Tenker man skal lære barna sine at ingen skal utestenges, det skulle bare mangle. Anonymkode: 464e6...13d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå