Anonym bruker Skrevet 17. mars #1 Skrevet 17. mars Er det noen som har gode råd, eller god erfaring med salver/dråper fra apoteket, mot eksem og kløe i øret? Jeg blir gal, og er så sår i ytre øregang. Jeg har fått salve og dråper av legen, men det hjelper ikke i det hele tatt! Det er nesten så det blir verre av dem.. Anonymkode: a8145...317
Anonym bruker Skrevet 18. mars #2 Skrevet 18. mars Jeg måtte få lagt inn en sånn "veke" med medisiner hos ØNH. Det var effektivt. Anonymkode: 92ec7...337
Anonym bruker Skrevet 18. mars #3 Skrevet 18. mars Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Jeg måtte få lagt inn en sånn "veke" med medisiner hos ØNH. Det var effektivt. Anonymkode: 92ec7...337 Takk for svar! Det har jeg aldri hørt om - kan du si litt mer om hva det er? Ble du helt kvitt eksemet og kløen? Anonymkode: a8145...317
Anonym bruker Skrevet 18. mars #4 Skrevet 18. mars Ingenting er som de seige gule dråpene man får hos ØNH. Med en gang du snur deg, så renner spetakkelet ut fra det første øret… 🤨 Jeg synes hydrokortisonkrem er det beste. Det holder seg på plass. Anonymkode: 61821...7b6
Anonym bruker Skrevet 18. mars #5 Skrevet 18. mars Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Takk for svar! Det har jeg aldri hørt om - kan du si litt mer om hva det er? Ble du helt kvitt eksemet og kløen? Anonymkode: a8145...317 De lagde en lang, tynn snurregreie av et slags stoff/netting. Denne var dynket i medisin. Så ble den dyttet langt inn i øret og skulle ligge der noen dager. Er noen år siden, husker ikke helt hvor lenge jeg hadde den inne. Funka i hvert fall fint og var fort gjort både å få den puttet inn og tatt ut igjen. Anonymkode: 92ec7...337
Anonym bruker Skrevet 18. mars #6 Skrevet 18. mars Eddikvann (kan lages selv eller kjøpes, Otinova). Lindrer kløe. Fikk også "lov" av ØNH etter øre-rens til å bruke kortisonkrem på q-tip som skulle gnis/snurres i øregangen, men det ville jeg ikke gjort uten å vite at det var tomt det. Anonymkode: 7f84b...dea
Anonym bruker Skrevet 18. mars #7 Skrevet 18. mars Be om henvisning til ØNH, sjekke ut om du har sopp eller hva set er som forårsaker kløen. Anonymkode: 09e91...9e3
Anonym bruker Skrevet 18. mars #8 Skrevet 18. mars Tusen takk for svar alle sammen! Har vært hos lege mange ganger men det blir bare verre og verre og ingenting av det jeg får funker.. 😞 Så takk for tipsene deres - alt skal prøves! Anonymkode: a8145...317
Anonym bruker Skrevet 18. mars #9 Skrevet 18. mars Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Tusen takk for svar alle sammen! Har vært hos lege mange ganger men det blir bare verre og verre og ingenting av det jeg får funker.. 😞 Så takk for tipsene deres - alt skal prøves! Anonymkode: a8145...317 Hei. Har du forsøkt Diprotit? Reseptbelagt. Den funker godt på meg, men må ta det med jevne mellomrom da det dukker opp igjen. Anonymkode: 477a2...c6a
Anonym bruker Skrevet 19. mars #10 Skrevet 19. mars Periodisk faste! Har fjernet all min eksem, både hender som er så tørre at de selvsprekker, eksem i øregang og psoriasis i øyebryn og hodebunn. Verdt et forsøk, men ingen quick-fix. Jeg fastet ca 4 mnd før alt var borte, og det kommer tilbake dersom jeg avslutter faste (har prøvd, så vet det skjer). Dermed blir det en livsstilsendring, men for min del er det verdt det. Anonymkode: 68773...0f6
Anonym bruker Skrevet 19. mars #11 Skrevet 19. mars Dra til legen eller øre-nese-hals og spør om terra-cortril til ørene. Men også enig i at man burde se på kosten osv. Du bør uansett gjøre noe med eksemen for det er jo noe som er akutt. Anonymkode: ca225...5c4
Anonym bruker Skrevet 19. mars #12 Skrevet 19. mars Spersadex - (øyedråper 😅) funket i mine ører og terra cortril. Men har slitt med eksem i ytre øret i 5-6 år nå og får det aldri helt bort. Blir bare periodevis bedre og verre. Kunne godt tenkt meg en mirakelkur som fjernet hele eksemen Anonymkode: 2c959...bfd
Anonym bruker Skrevet 20. mars #13 Skrevet 20. mars Takk for flere forslag! Jeg har brukt både Diprotit og Terra cortril og ble ikke noe bedre - av Terra cortril ble jeg faktisk noe verre, fikk skikkelig tinnitus og ørene ble helt tette (dotter). Føler dere at legen deres tar dere på alvor når dere kommer med eksem/kløe i øret? Jeg plages veldig, men syns liksom det er mest «ja, ja, eksem klør jo- ikke så mye å gjøre med» og et skuldertrekk fra legen. Anonymkode: a8145...317
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå