Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Og hvem har stått for politikken i åtte år, om det ikke er høyresiden. Så da kan vi vel takke dem for mye av det som er galt,da?

Anonymkode: 0b801...6e0

Generelt. I den vestlige verden. Det er her det er «opprør» på gang. 

Anonymkode: 41a6e...d19

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (18 timer siden):

Du vet at jeg snakket om halvsannheter, du vet det er en forskjell? 

Kanskje du ikke vet, siden du bruker ordene om hverandre: En halvsannhet er en delvis sannhet, en sannhet med forbehold. En sannhet som ikke gjelder for alle altså.

Listen din inneholder ting du ikke liker ved Trump, det er selvsagt greit, men det er altså din mening som bestemmer for deg hva som er sant eller ikke. At du har egne meninger er selvsagt bra, men det er dine premisser som ligger til grunn for flere av punktene som er påstander om Trump. Påstander som kanskje har sannhet i seg, eller ikke.

Punkt nr 10 i din liste illustrere godt dette.  I punkt 10 forteller du at du misliker Trump fordi han er anklaget for diverse. Du forutsetter altså at han er skyldig, og at han blir dømt. Da har fordommene dine ledet deg langt forbi domstolene.

Ditt punkt nr 10 over grunner til at du misliker Trump:

Dette gjelder flere av punktene i listen din. Du forutsetter at alt du har fått formidlet via mediene er korrekt framstilt, og ikke tatt ut av en sammenheng gjennom redigering. Og du forutsetter negative konsekvenser. Selvsagt skal du kunne mene hva du vil, og tro på hva du vil, akkurat som alle andre. Problemet er når du mener noe på bakgrunn av premisser som er usikre. Du har lest deg fram til konsekvenser av hva han har gjort, altså lenge før konsekvensene er oppstått. Da blir det halvsannheter.

Anonymkode: 6112e...1a1

Kan du da peke på hva som er halvsant på listen min? Hva er en sannhet med forbehold? 

Listen inneholder også ting jeg ikke liker ved Trump i tillegg til rene fakta om ting han har gjort. . Det var jo hele agendaen med listen. Hvorfor klarer du ikke å holde deg til diskusjonen uten å komme med en haug med stråmenn. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...