Gå til innhold

Dere med laktoseintoleranse..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går det bra å spise laktosefri iskrem? God?

Hvordan ble diagnosen satt av lege? Jeg skal til lege fredag for det har blitt verre og verre. Fløteis har jeg ikke kunnet spise på lenge (jeg må i så fall være i nærheten av en do, men det har bare blitt verre og verre. Lørdag spiste jeg en skål med frokostblanding med Extra lettmelk. 10 min etter begynner magesmertene og diaréen og har fortsatt problemer med magen. Mageknipen kommer og går, fryktelig vondt når det hogger til. Jeg må ha byens reneste tarmer. 
Hvordan tester legen for laktoseintoleranse? Ikke at jeg trenger å ha diagnose, for jeg må bare ta hensyn….men tenk om det er noe annet som egentlig er problemet.

Anonymkode: af18b...fe0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjæresten til sønnen min har laktoseintoleranse.

Legen tar en blodprøve, men det er som med cøliaki, de fleste slår ut på prøven, men ikke absolutt alle.

Laktosefri is er helt ok. Det finnes bedre is på markedet, men den er like god som den vanlige 2 litersboksen med vaniljeis. Vi hadde den senest i går sammen med fruktsalat, og tror ikke noen her merket engang at det ikke var den vanlige isen liksom.

Man merker lite til at melk, fløte osv kjøpes laktosefritt, smaken er helt minimalt forskjellig. Men det er mye dyrere, så det en merker det på er prisen 🙈

Anonymkode: 7bf29...ca8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...