Anonym bruker Skrevet 18. mars 2025 #26 Skrevet 18. mars 2025 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Nei, han har ikke noe med det. Så blir jeg stadig forundret over hvor låst det er her inne rundt god nok omsorg for barn. Et nettverk utover kun foreldre er viktig. For min del, som har vokst opp med en god, gammeldags bestemor som alltid hadde tid til oss, er det helt absurd å lese at det ikke teller som en del av trygg omsorg. Anonymkode: 53863...02f Absolutt ingen i denne tråden har ment at barna ikke kan overnatte hos andre i mor sine uker? Reaksjonene går på at bruddet er helt ferskt, barna har vært borte fra mor en hel uke i en ny tilværelse og at hi burde vente med barnevakt til barnas hverdag normaliserer seg. Jeg syns det er absurd at et voksent menneske ikke skjønner dette. Anonymkode: c66a6...7bc
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2025 #27 Skrevet 18. mars 2025 Anonym bruker skrev (1 time siden): Absolutt ingen i denne tråden har ment at barna ikke kan overnatte hos andre i mor sine uker? Reaksjonene går på at bruddet er helt ferskt, barna har vært borte fra mor en hel uke i en ny tilværelse og at hi burde vente med barnevakt til barnas hverdag normaliserer seg. Jeg syns det er absurd at et voksent menneske ikke skjønner dette. Anonymkode: c66a6...7bc Der kan jo hende mor er i full stand til å vurdere hvorvidt barna har en så unormal hverdag at de takler en overnatting hos besteforeldre eller ikke. Anonymkode: b2a8d...f95
prekæs Skrevet 18. mars 2025 #28 Skrevet 18. mars 2025 Det har ikke han noe med og det kommer brått en tilsvarende sak for ham og. Da er det greit å ikke ha smelt for mye med dørene.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2025 #29 Skrevet 18. mars 2025 Jeg skjønner ikke helt argumentet om at far ikke har noe med det. Det er fremdeles hans barn og han har selvsagt noe med om de blir godt ivaretatt. Han ville kanskje også satt pris på å bli spurt om barna kunne være hos han også. Saken gjelder som sagt barn som nylig har opplevd en enorm endring i livssituasjonen og man må svare ut fra det. Anonymkode: 802b0...843
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2025 #30 Skrevet 18. mars 2025 Anonym bruker skrev (19 timer siden): Hvorfor ble han sur da? Fordi han ikke ble spurt om å ha ungene, eller er han grinete og sjalu? Så er det jo en vesentlig faktor her, nemlig alder på barn, hvem passet osv osv osv. Men totalt sett; nei, han har ikke noe med det. Om ungene er hos bestemor nå eller når dere var gift er akkurat samme sak Anonymkode: 077e5...d51 Han ble sur fordi han synes det var for tidlig i forhold til ungene. Han mente jeg kunne være tilstede for ungene (som han sa) den uka de var hos meg. Spesielt siden det var andre uka de var hos meg. Anonymkode: b6f80...efc
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2025 #31 Skrevet 18. mars 2025 Det er jo så mange faktorer vi ikke kjenner til her. Umulig å si noe generelt. Men som du ser, mener flesteparten at på helt overordnet nivå, ville det beste være å prioritere tid med barna akkurat nå i denne fasen. Anonymkode: ecb17...2f7
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2025 #32 Skrevet 18. mars 2025 Anonym bruker skrev (40 minutter siden): Han ble sur fordi han synes det var for tidlig i forhold til ungene. Han mente jeg kunne være tilstede for ungene (som han sa) den uka de var hos meg. Spesielt siden det var andre uka de var hos meg. Anonymkode: b6f80...efc Det er litt spesielt å ha barnevakt andre gangen de er hos deg, når du kan gå ut den uka de er hos far. Jeg er enig med far i det, og det er de fleste andre her også. Men det er ikke dermed sagt at det alltid må være sånn og at de aldri kan overnatte hos bestemor igjen. Det er bare noe med timingen, det er veldig tidlig etter bruddet. Anonymkode: 7d5cd...705
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2025 #33 Skrevet 18. mars 2025 Herre, ungene var hos besteforeldrene og det er krise? Du har også rett til et liv. Anonymkode: 0970c...98f
MissSaigon Skrevet 18. mars 2025 #34 Skrevet 18. mars 2025 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Herre, ungene var hos besteforeldrene og det er krise? Du har også rett til et liv. Anonymkode: 0970c...98f Man har vel et liv selv om man tar litt ekstra hensyn til barna i en sårbar periode.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2025 #35 Skrevet 18. mars 2025 Kan ikkje forstå at det er noko galt i det 🤔kos deg ! Anonymkode: 3a455...a90
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2025 #36 Skrevet 18. mars 2025 Hadde det vært noe far ville ut på så hadde han garantert skaffa barnevakt han og. Han kan knipe. Anonymkode: b2a8d...f95
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2025 #37 Skrevet 18. mars 2025 Som flere her sier, det handler om timing. Når det er såpass nytt, og du sier det var andre uka de var hos deg etter at de fikk to hjem, så burde du absolutt ha prioritert å være sammen med barna. De går fra å se deg hver dag til annahver uke, og så prioriterer du å være borte den uka de er hos deg. Selv om det kun er 1 døgn, så er det gjerne lørdag og søndag man har god tid til å prioritere familien, finne på noe ekstra koselig. Nå i startfasen burde det være det viktigste. Når barna er vant til den nye livssituasjonen kan så klart barna være hos besteforeldre innimellom, det er jo fint for deres relasjon også. Men i starten burde du prioritere barna den uka de er hos deg, og så kan du prioritere det sosiale/venner uka barna er hos far. Her er jeg enig med far. Anonymkode: 07c18...7bd
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2025 #38 Skrevet 18. mars 2025 I et etablert 50/50 hvor alle har landet og alle har vendt seg til dette er slikt uproblematisk om dere ikke har avtale om at andre forelder spørres først til å ha barna. Hvis ikke kan folk barna er trygge på og man stoler på selvsagt passe. Men, i oppstartsfasen der dere er så vil mest mulig stabilitet og forutsigbarhet være viktigst. I mange mnd. Da bør ikke andre passe barnet på deres tid. Da bør dere være den stabile og gi trygghet og vise at dere liker å ha dem. Evt må den andre forelderen ha dem litt lenger på en smidig måte for å unngå for mye pakking og hit og dit. Å begynne med overnattingsbarnevakt midt oppi dette er nei fra meg altså. Hadde ikke kunne falt meg inn, og hadde exen gjort sånt hadde jeg blitt sint. Ikke overasket, siden gan er en stor egoist, men sint. Anonymkode: a17bc...736
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå