Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (På 21.3.2025 den 14.28):

Jeg støtter ikke Trump, men jeg er ganske lei av denne anti-Trump kampanjen som pågår av norsk presse om dagen. Amerikanere ler av oss når de leser det, og kjenner seg ikke igjen overhode. Vi i bittelille Norge tror vi har løsningen på alt og at hele verden ser opp til oss, noe de selvsagt ikke gjør. Og det vi blir servert av norsk presse er bare brøkdeler av sannheten, det som passer narrativet best. 

Anonymkode: b8206...62d

Ekspander  

Kan du svare for alle amerikanere? Siden du vet hva alle sammen synes om Norge, eller at ingen kjenner seg igjen? Det er jammen rart, om du sjekker ut en del (og det er mange) sider som er negative til Trump. Der brukes faktisk Norge som eksempel på at Europa har forstått hva USA sliter med nå som Trump er leder. 

Anonymkode: 6da0e...ca2

Fortsetter under...

Jeg støtter ikke Trump, men jeg er ganske lei av denne anti-Trump kampanjen som pågår av norsk presse om dagen. Amerikanere ler av oss når de leser det, og kjenner seg ikke igjen overhode. Vi i bittelille Norge tror vi har løsningen på alt og at hele verden ser opp til oss, noe de selvsagt ikke gjør. Og det vi blir servert av norsk presse er bare brøkdeler av sannheten, det som passer narrativet best. 

Ekspander  

Jeg tror at latteren setter seg raskt i halsen på amerikanere som ler av Norge (de fleste aner ikke at landet finnes og de fleste som vet det tror at det går isbjørn i gatene). Vi har et fungerende samfunn som de aldri kommer i nærheten av, det er resultat av vanstyre gjennom årtier. Verken republikanere eller demokrater er gode for folk flest. 

Anonymkode: f8952...284

Ekspander  

De amerikanerene som ler seg ihjel er selvfølgelig Trump tilbedere. Det finnes utrolig mange amerikanere som er dypt fortvilet over det som skjer, og ver det han setter i stand, over oppførselene hans og hvilke følger det har for landet deres og fremtiden deres, Hvis du tror at alle amerikanere er fornøyd med trump, så lurer jeg veldig på hvor du får informasjonen din fra

Anonymkode: a59e3...b90

Anonym bruker skrev (På 21.3.2025 den 14.11):

Da tror jeg mer på julenissen enn deg.

Tror du USA blir et bedre sted av at det strømmer inn med millioner av arbeidsledige uten utdanning fra sør?

Tror du USA blir et bedre sted av at de har lavere toll enn alle andre land slik det har vært til nå?

Tror du USA blir et bedre sted av at livsfarlige stoffer som fentanyl strømmer inn over grensene i nord og sør?

Tror du verden blir et bedre sted av fortsatt krig?

Tror du USA blir et bedre stede av å få stadig flere offentlig ansatte som jobber mindre og mindre, slik som i Norge? 

Anonymkode: fe3ee...ffb

Ekspander  

Hvordan mener du det amerikanske jordbruket skal klare seg når alle som jobber i jordbruket på minimumslønn blir deportert? Resultatet vil bli at arbeidskraft blir betydelig dyrere, jordbruksvarer blir betydelig dyrere, levekostnadene vil stige og inflasjonen vil stige. Er det bra for den alminnelige amerikaner?

Tror du USA vil få bedre økonomi ved at det blir tollkrig med sine handelspartnere? En tollkrig gir bare taperer så også for USA. Det er også ganske søtt å høre på Trump som sier det er urettferdig hvis land svarer på tolløkningen som USA innfører. Det vitner kun om hans manglende evne til å forstå årsaks sammenhenger.

Ingen land blir ett bedre sted ved at det innføres fentanyl til landet, men det morsomme er at det strømmer mer fentanyl fra USA til Canada enn fra Canada til USA.

Verden blir i utgangspunktet ikke ett bedre sted med krig, men Ukraina krigen slik Trump vil avslutte den vil gjøre Ukraina til ett tapende land og gi Putin hva han ønsker, og den eneste som er tjente med det er Putin. Så i denne situasjonen må krigen kjempes til Putin og Russland blir den tapende part.

Det er nok få som mener at en offentlig sektor skal vokse til himmels, og USA kan helt sikkert redusere offentlig sektor. Men å redusere offentlig sektor må gjøres på en måte så man beholder kjernekompetansen, og da kan man ikke holde på som Trump og Musk gjør. De har liten kontroll på hva de gjør, og det er mange eksempler på at de har sagt opp folk hvor de i etterkant skjønte at de tabbet seg ut eller at de ikke hadde rett til å si opp folk. Det er bare å se på hvordan de gjorde det i forbindelse med oppsigelse av en mengde ansatte som jobbet med det amerikaske atomprogrammet så forstår man fort at det de holder på med er en rekke med katastrofalt dårlige valg.

Anonymkode: 0eba3...a72

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...