Gå til innhold

Angst angst og mer angst…..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alle gjør dumme ting. Alle! En uforsiktig forbikjøring, glemmer å bruke blinklys, litt for høy hastighet. Men det du snakker om her er egentlig ikke "dumt". Det er stress. Høres for meg ut som en slags fight og flight reaksjon, og da er det reptilhjernen som har slått inn og tatt over styringen. Det skjer med alle gitt at situasjonen er presset nok. Du har garrantert ikke kjørt på noen. Du gikk jo ut av bilen og sjekket. I tillegg hadde det vel vært på nyhetene alt, dersom noen hadde funnet en påkjørt person i snøfonna. Men det er ubehagelig når man går og lurer. Har vært der selv en gang. Var mørkt og kjørte over en hump i veien. Ble plutselig redd for at kunne ha vært uoppmerksom og at det kunne ha ligget noen/noe i veibanen. Kjørte vel frem og tilbake 10 ganger for å sjekke, men til fikk jo fornuften overtaket. Men veldig ubehagelig når slikt skjer.

Anonymkode: ac496...849

Videoannonse
Annonse
Skrevet
MissSaigon skrev (59 minutter siden):

Nei. Og det vet hi. Hun vet det så godt at hun holder på å bli sprø av det. 

Har du aldri gjort noe ubetenksomt som gjør at du lurer på hva i all verden du tenkte på? 

Ikke så alvorlig som det nei, gjør man sånne alvorlige saker ubevisst så bør man ikke kjøre bil

Anonymkode: 6bdec...f96

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Ikke så alvorlig som det nei, gjør man sånne alvorlige saker ubevisst så bør man ikke kjøre bil

Det er det heldigvis ikke du som avgjør.

Skrevet
MissSaigon skrev (2 minutter siden):

Det er det heldigvis ikke du som avgjør.

Men det er ikke uten grunn til at man mister lappen hvis man blir stoppet av politiet uten/dårlig sikt ut av frontruta 

Skrevet
Anonym bruker skrev (42 minutter siden):

Men det er ikke uten grunn til at man mister lappen hvis man blir stoppet av politiet uten/dårlig sikt ut av frontruta 

Det er helt sant. Hi er veldig klar over at hun ikke burde gjort det. Hva gir det deg å gnåle videre på dette? 

Skrevet
MissSaigon skrev (7 timer siden):

Det er helt sant. Hi er veldig klar over at hun ikke burde gjort det. Hva gir det deg å gnåle videre på dette? 

Åj, tusen takk for at du tar meg i forsvar her🥹❤️Setter veldig pris på det. Ikke alle som forstår dessverre. Vi gjør alle feil, men for meg blir en feil helt krise og jeg grubler i dagevis/ukevis på DEN feilen…så dukker det opp en ny🥹

Igjen; tusen takk❤️

Anonymkode: b8379...318

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Alle gjør dumme ting. Alle! En uforsiktig forbikjøring, glemmer å bruke blinklys, litt for høy hastighet. Men det du snakker om her er egentlig ikke "dumt". Det er stress. Høres for meg ut som en slags fight og flight reaksjon, og da er det reptilhjernen som har slått inn og tatt over styringen. Det skjer med alle gitt at situasjonen er presset nok. Du har garrantert ikke kjørt på noen. Du gikk jo ut av bilen og sjekket. I tillegg hadde det vel vært på nyhetene alt, dersom noen hadde funnet en påkjørt person i snøfonna. Men det er ubehagelig når man går og lurer. Har vært der selv en gang. Var mørkt og kjørte over en hump i veien. Ble plutselig redd for at kunne ha vært uoppmerksom og at det kunne ha ligget noen/noe i veibanen. Kjørte vel frem og tilbake 10 ganger for å sjekke, men til fikk jo fornuften overtaket. Men veldig ubehagelig når slikt skjer.

Anonymkode: ac496...849

Tusen takk for svar❤️

Ja, jeg var ekstremt stressa. Sant det at alle gjør noe feil, men for meg blir dette helt krise når slikt skjer🥹

Uff, det må ha vært en skikkelig ekkel opplevelse for deg.Har selv kjørt tilbake noen ganger bare for å sjekke, være sikker på at humpen var en hump og ikke noe annet.Og her er det fryktelig med humpete veier😫😫

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Åj, tusen takk for at du tar meg i forsvar her🥹❤️Setter veldig pris på det. Ikke alle som forstår dessverre. Vi gjør alle feil, men for meg blir en feil helt krise og jeg grubler i dagevis/ukevis på DEN feilen…så dukker det opp en ny🥹

Igjen; tusen takk❤️

Men dette handler jo ikke om en liten feil som blinklys eller litt for høy hastighet. Å kjøre bilen uten å finne de ut av frontrute - og i tillegg gjøre det med fullt overlegg; hva er det egentlig du mener kan rettferdiggjøre den type valg?

Anonymkode: 63f5d...4c2

Skrevet

Jeg blir skremt av hvor mange som bagatelliserer en ganske alvorlig hendelse. Dette var ikke en liten feil, dette var en enorm feilbeslutning og HI burde virkelig vurdere om hun er trygg i trafikken. Hva om et angstanfall kommer i 110 på motorveien og reptilhjernen slår inn og du ikke klarer tenke fornuftig?. Du kan være til ekstrem fare for både deg selv og andre. 

Anonymkode: 0d833...b99

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Takk, jeg har så angst.😭Brøytebilen hadde kanskje ikke lagt merke til det for han svingte andre vei når jeg kjørte(men snudde igjen)…

Du er skikkelig snill som orker å skrive❤️

Jeg er litt skadet fra barndommen uten at jeg skal gå inn på det nå.

Jeg er profesjonell krisetenker. Hva hvis ingen la merke til det og jeg kjørte på noen?Hva hvis jeg kjørte på noen/streifet noen, men de bare reiste seg og gikk videre?Hva hvis…….

Jeg ble så stressa og jeg så ikke tilbake der jeg hadde kjørt som jeg husker iallefall…logisk ville den personen kommet bort til meg hvis jeg traff, ville hørt lyder?Kjent et dunk?

Men jeg stoler ikke på min egen oppfattelse…blir for dumt å spørre han som brøyta…🤦🏼‍♀️

Jeg kan garantere deg at du ville hørt det om du dulta borti noen. 5-6 meter er umulig å komme opp i en fart som skader. 

Normalt er jeg lite oppfarende person, men ble sneiet en gang da jeg gikk over gangfeltet. Tro meg, man reagerer spontant med «hva i all verden» og hytter med neven liksom. Så du ville hørt det som det skjedde, fra den det skulle gjelde, man rusler ikke bare videre. 

Anonymkode: 31402...a66

Skrevet

Alle som kjører bil gjør feil hver enda dag. Hvem ligger perfekt på fartsgrensen en hver tid? Aldri i 50 i 40 sona i noen sek. Kjører dere bil som at det er en perfekt oppkjøring hver gang dere setter dere bak rattet? Sjekker speil hvert tredje sek. Glem det! Vi alle gjør små feil hver dag. Noen ganger er vi uheldig og blir tatt i kontroll. Feilparkerer, eller er for seint tilbake til bilen før det ligger en gul lapp i frontruta. 
mer såpass voksen at jeg har livserfaring og dømmer ingen, da jeg ikke er perfekt selv 

Anonymkode: f5d43...f1b

Skrevet
1 hour ago, Anonym bruker said:

Alle som kjører bil gjør feil hver enda dag. Hvem ligger perfekt på fartsgrensen en hver tid? Aldri i 50 i 40 sona i noen sek. Kjører dere bil som at det er en perfekt oppkjøring hver gang dere setter dere bak rattet? Sjekker speil hvert tredje sek. Glem det! Vi alle gjør små feil hver dag. Noen ganger er vi uheldig og blir tatt i kontroll. Feilparkerer, eller er for seint tilbake til bilen før det ligger en gul lapp i frontruta. 
mer såpass voksen at jeg har livserfaring og dømmer ingen, da jeg ikke er perfekt selv 

Anonymkode: f5d43...f1b

Det du ramser opp her er små bagateller i forhold til å kjøre uten sikt!

Anonymkode: 2aef1...af9

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Det du ramser opp her er små bagateller i forhold til å kjøre uten sikt!

Anonymkode: 2aef1...af9

Å kjøre 10 km/t over i 40 sonen er ingen bagatell! 

Anonymkode: 5b48c...3ef

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...