Anonym bruker Skrevet 16. mars 2025 #26 Skrevet 16. mars 2025 Anonym bruker skrev (33 minutter siden): Enig i det. Saltidig er det litt denne fornemmelsen du gir når du beskriver situasjonen også, og det er derfor jeg snakker om å sette grenser. Det å åpne seg selv og lytte til traumer og bli en slags venn med saksbehandler er helt feil. Det er dette jeg mener med mangel på grenser. Anonymkode: 6d1ad...0e8 I samtale med Bv ansatt har vi jo vært ærlige og luftet våre tanker og følelser. Vi hadde tillit. I etterpåklokskapens lys burde vi jo aldri ha vist hverken følelser, tårer eller delt tanker. Da dette blir nedskrevet og brukt mot oss for å styrke deres sak. Anonymkode: de594...795
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2025 #27 Skrevet 16. mars 2025 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): I samtale med Bv ansatt har vi jo vært ærlige og luftet våre tanker og følelser. Vi hadde tillit. I etterpåklokskapens lys burde vi jo aldri ha vist hverken følelser, tårer eller delt tanker. Da dette blir nedskrevet og brukt mot oss for å styrke deres sak. Anonymkode: de594...795 Ja, det er nok dessverre ofte litt sånn. De har øyne og ører på stilker for å finne ut mest mulig. Når det er sagt, da, så er du neppe den eneste ‘hysteriske’ moren i dette landet og det i seg selv er jo ikke et problem. Men det kan hende de ender på å støtte deg og ikke barnet ditt, for eksempel, for at du skal være mer trygg i situasjonen med barnet. Dette vet ikke jeg. Jeg vet bare at hadde du utsatt å svare til dagen etter, kimset av traumene til saksbehandleren, og vært litt mer laidback, så hadde de nok tolket deg litt annerledes. Anonymkode: 6d1ad...0e8
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2025 #28 Skrevet 16. mars 2025 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Nei, jeg har snakket med BVT på telefon vedr. bekymring for barn og da fikk jeg informasjon om dette. Men det var snakk om en større kommune med godt utdannede mennesker i BVT. Anonymkode: 6d1ad...0e8 Du fikk informasjon om at de la ut feller for foreldre? Det er ikke sant og hvorfor du har behov for å lyve om dette vet bare du. Jeg håper bare hi ser hvor vanvittige utsagnene dine er og ikke tar de til seg. Anonymkode: 5431c...b22
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2025 #29 Skrevet 16. mars 2025 Anonym bruker skrev (1 time siden): Ja, det er nok dessverre ofte litt sånn. De har øyne og ører på stilker for å finne ut mest mulig. Når det er sagt, da, så er du neppe den eneste ‘hysteriske’ moren i dette landet og det i seg selv er jo ikke et problem. Men det kan hende de ender på å støtte deg og ikke barnet ditt, for eksempel, for at du skal være mer trygg i situasjonen med barnet. Dette vet ikke jeg. Jeg vet bare at hadde du utsatt å svare til dagen etter, kimset av traumene til saksbehandleren, og vært litt mer laidback, så hadde de nok tolket deg litt annerledes. Anonymkode: 6d1ad...0e8 Barnet er snart myndig, men har hatt noen utfordringer vi har bedt om hjelp om. det er flere punkt i dokumentene der det står: bvt ringer mor, får ikke svar. Men de unnlater å ta med at jeg sender en sms og skriver at jeg er på jobb, og om det går fint om jeg ringer tilbake når jeg har pause, eller om det er noe som haster. Føler jeg taper uansett. Derfor kjempeskummelt Anonymkode: de594...795
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2025 #30 Skrevet 16. mars 2025 Anonym bruker skrev (25 minutter siden): Barnet er snart myndig, men har hatt noen utfordringer vi har bedt om hjelp om. det er flere punkt i dokumentene der det står: bvt ringer mor, får ikke svar. Men de unnlater å ta med at jeg sender en sms og skriver at jeg er på jobb, og om det går fint om jeg ringer tilbake når jeg har pause, eller om det er noe som haster. Føler jeg taper uansett. Derfor kjempeskummelt Anonymkode: de594...795 Skjønner. Som sagt, snakk med advokat, så blir de nødt til å skjerpe seg på hva som er relevant og ikke. Anonymkode: 6d1ad...0e8
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2025 #31 Skrevet 16. mars 2025 Anonym bruker skrev (34 minutter siden): Skjønner. Som sagt, snakk med advokat, så blir de nødt til å skjerpe seg på hva som er relevant og ikke. Anonymkode: 6d1ad...0e8 Ja, det blir ikke noe mer dialog med Bv uten advokat tilstede. Dette er kjempeskummelt og er sjokkert over måten ting blir vridd på, hva de unnlater å ta med av både mine og deres uttalelser. Anonymkode: de594...795
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2025 #32 Skrevet 16. mars 2025 Føler meg rett og slett utnyttet i en sårbar situasjon. Når man får beskjed om å bare ta kontakt om det er noe, og når man benytter seg av det blir det fremstilt som at mor ringer og tyter opp igjen på det samme. Anonymkode: de594...795
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2025 #33 Skrevet 16. mars 2025 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Føler meg rett og slett utnyttet i en sårbar situasjon. Når man får beskjed om å bare ta kontakt om det er noe, og når man benytter seg av det blir det fremstilt som at mor ringer og tyter opp igjen på det samme. Anonymkode: de594...795 Har selv vært pasient og opplevd det samme da jeg ba om å lese min egen journal. Ting ble tolket og vridd på helt sinnsykt. Det gjør noe med bevisstheten om hvordan man omtaler andre. Har også opplevd lignende ting med andre profesjoner, det er slitsomt, men man får ofte ikke gjort stort med det. Anonymkode: 6d1ad...0e8
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2025 #34 Skrevet 16. mars 2025 Anonym bruker skrev (29 minutter siden): Ja, det blir ikke noe mer dialog med Bv uten advokat tilstede. Dette er kjempeskummelt og er sjokkert over måten ting blir vridd på, hva de unnlater å ta med av både mine og deres uttalelser. Anonymkode: de594...795 Ta opp samtalene deres, så har du bevis om det skulle bli nødvendig. Anonymkode: 5431c...b22
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2025 #35 Skrevet 16. mars 2025 Anonym bruker skrev (50 minutter siden): Ta opp samtalene deres, så har du bevis om det skulle bli nødvendig. Anonymkode: 5431c...b22 Har allerede gjort det. Konfronterte Bv ansatt om det hun sa og hun gikk i full benektelse. Informerte henne om at et samarbeid basert på løgn er er svært dårlig utg punkt da dette er tillits basert. Fortalte også at jeg hadde samtalen på lydfil. Dette i et felles møte med flere tilstede. Hun ble helt rød, og begynte å ro. Kunne ikke huske å ha sagt dette. Etter hun først nektet plent. Når man legger lista der handler det ikke om barnets beste i mine øyner Anonymkode: de594...795
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2025 #36 Skrevet 17. mars 2025 Anonym bruker skrev (På 15.3.2025 den 20.55): Vi har vært i kontakt med barnevernet og har oppfattet de som hyggelige fine folk, og følt stor tillit til at vi kan snakke åpent og ærlig. Når jeg har lest gjennom papirene føles det veldig belastende. Ting er tatt helt ut av sammenheng og det står ting der som overhode ikke stemmer. Når en samtale skal skrives ned, og det er kun plukket ut elementer fra samtalen som setter oss i dårlig lys, og ting saksbehandler spør om eller mener er ikke nevnt med et ord. Vi fikk sms kl 00 på natten der saksbehandler ville ha et raskt svar, vi hadde lagt oss men vi svarte. Dette er gjenfortalt som at vi sender melding midt på natta og med klokkeslett. Samtidig som hun unnlater å skrive kl slett hun sendte meld på. Nå tør jeg ikke annet enn å ta med meg advokat i alle samtaler fra nå av. Og foretrekker skriftlig kommunikasjon fremfor muntlig. Etter alt man leser om og hører fra Bv har jeg vært så naiv og dum og tenkt vi hadde en god tone og et godt samarbeid. Tenke å være så dum!!! Anonymkode: de594...795 Har dessverre erfart akkurat det samme. Man utvikler lite tillit til en instans man i utgangspunktet hadde tro på. Anonymkode: b671e...b73
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2025 #37 Skrevet 17. mars 2025 Anonym bruker skrev (På 15.3.2025 den 21.06): Du kan fint gi barnevernet tilsvar med klokkeslett når saksbehandler sendte meldingen til deg og tidspunktet du svarte. Legg fram skjermbilde ned klokkeslett som bevis. Kanskje be om å få ny saksbehandler med begrunnelse at den nåværende lyver og vrir på fakta og at dette er ødeleggende for et godt samarbeid. Hev deg over, hold deg helt kort og konsis med fakta som tar henne for akkurat det hun holder på med. Og for all del ikke hiv deg ned på leken, hold deg bedre enn det. Barnevernet har som alle arbeidsplasser også råttene epler. Anonymkode: 11a0d...acd Du er klar over at referatet ikke endres, men at det bare legges ved som et dokument? Noe som igjen medfører at kun referatet, ikke hennes innsigelser, senere vil bli overført til riksarkivet. Anonymkode: b671e...b73
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2025 #38 Skrevet 17. mars 2025 Anonym bruker skrev (22 timer siden): Nei, jeg har snakket med BVT på telefon vedr. bekymring for barn og da fikk jeg informasjon om dette. Men det var snakk om en større kommune med godt utdannede mennesker i BVT. Anonymkode: 6d1ad...0e8 Det er i tilfelle hårreisende uetisk og manipulerende overgrep mot mennesker i en sårbar situasjon. Det bør du melde til statsforvalteren. Anonymkode: b671e...b73
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2025 #39 Skrevet 17. mars 2025 Anonym bruker skrev (21 timer siden): Det kan godt være at hun er klin kokos, men det kan også være at hun utgir seg for å være klin kokos for å teste deg. Det virker dessverre som du er litt for fokusert på henne og litt for lite opptatt av å verne deg selv og familien din. Det å ikke klare å sette grenser for seg selv, og ha for omfattende forståelse for andre, er ikke noe pluss når man skal oppdra unger. Avvent til du har snakket med advokat. Anonymkode: 6d1ad...0e8 For noe tøv. Hun hadde ikke grunn til å mistro saksbehandleren før hun så det vridde referatet. Anonymkode: b671e...b73
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2025 #40 Skrevet 17. mars 2025 Anonym bruker skrev (21 timer siden): Enig i det. Saltidig er det litt denne fornemmelsen du gir når du beskriver situasjonen også, og det er derfor jeg snakker om å sette grenser. Det å åpne seg selv og lytte til traumer og bli en slags venn med saksbehandler er helt feil. Det er dette jeg mener med mangel på grenser. Anonymkode: 6d1ad...0e8 Det er ikke noe som helst som tyder på mangel på grenser her. Saksbehandler er i en maktposisjon og har ansvar for å være den profesjonelle. Hadde ikke HI lyttet og anerkjent saksbehandlers forsøk på å bygge en relasjon, så hadde det sikkert stått at mor fremstår som kald og lite i kontakt med følelser. Damn if you do, damn if you dont. Anonymkode: b671e...b73
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2025 #41 Skrevet 18. mars 2025 Jeg jobber i et kommunalt hjelpesystem selv og har skrevet utallige møtereferater og lagt mye tid og kapasitet i at referatene skal gjenspeile samtalen korrekt. Vi skal heller ikke tolke personers intensjoner eller følelser i slike referater. Gjennom jobben har jeg fulgt noen familier særlig tett også i deres møter med barnevernet. Og jeg har blitt sjokkert over hvordan barnevernsansatte har skrevet referater fra møter, fra samvær etc som jeg overhodet ikke kjente igjen. De tolker også foreldrenes tanker, følelser, væremåte uten noe refleksjon rundt egne holdninger eller ut i fra situasjonen foreldrene er i. Da jeg som ansatt/ kollega påpekte disse feilene i referatene. ble jeg beskyldt for å beskytte foreldre som slo barna sine. Og dette var saker som var gjennom nok instanser og runder i nemnd og rett hvor det aldri ble bevist vold fra foreldre. Men dette og lignende erfaringer fra «samarbeid» med barnevern har gjort at jeg har mistet all tiltro til systemet. Hadde jeg trengt hjelp selv hadde jeg aldri bedt om hjelp fra barnevern. Anonymkode: aeff4...571
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2025 #42 Skrevet 18. mars 2025 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Jeg jobber i et kommunalt hjelpesystem selv og har skrevet utallige møtereferater og lagt mye tid og kapasitet i at referatene skal gjenspeile samtalen korrekt. Vi skal heller ikke tolke personers intensjoner eller følelser i slike referater. Gjennom jobben har jeg fulgt noen familier særlig tett også i deres møter med barnevernet. Og jeg har blitt sjokkert over hvordan barnevernsansatte har skrevet referater fra møter, fra samvær etc som jeg overhodet ikke kjente igjen. De tolker også foreldrenes tanker, følelser, væremåte uten noe refleksjon rundt egne holdninger eller ut i fra situasjonen foreldrene er i. Da jeg som ansatt/ kollega påpekte disse feilene i referatene. ble jeg beskyldt for å beskytte foreldre som slo barna sine. Og dette var saker som var gjennom nok instanser og runder i nemnd og rett hvor det aldri ble bevist vold fra foreldre. Men dette og lignende erfaringer fra «samarbeid» med barnevern har gjort at jeg har mistet all tiltro til systemet. Hadde jeg trengt hjelp selv hadde jeg aldri bedt om hjelp fra barnevern. Anonymkode: aeff4...571 Enig med deg. Har også skrevet møtereferat gjennom min jobb, og en m passe på ordlyden når man skriver. Ikke sette foreldre i et dårlig lys, eller overdrive barns vansker. Tror spesielt nyutdannede synes det er spennende med en sak, og vil gjøre den stor. Når man har dysleksi så bør man ikke bli satt til å skrive logg etter samtaler. Kombinert med ung alder, lite innlevelse og mangel på ydmykhet. Anonymkode: de594...795
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå