Gå til innhold

Politifolk og arbeidstid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle på Tinderdate. Han skulle komme klokka 19, han bestemte tidspunktet, men plutselig kom det beskjed at han ble forsinket pga av jobben plutselig varte lenger. Jeg ble sittende en time å vente, men da gikk jeg. Det høres ut som tull, hva tenker dere? Kan man plutselig måtte jobbe en time overtid som politimann? Det var ikke noe spesielt som skjedde ut fra hva jeg har lest i avisene, men kan selvsagt være ting som ikke står der… 

Anonymkode: a8320...686

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig kan det være helt reelt. Eller det kan være tull. Helt umulig å vite. 

Anonymkode: 765a9...ddf

Skrevet

Ja, klart det kan være ting som har gjort at han må jobbe lenger. Og nei, du kan ikke vite det ut i fra det du leser i avisene. Men å la deg sitte å vente en time uten noe videre beskjed er bare rart. Hvis det er reelt at han måtte jobbe, burde han heller avlyst.

Anonymkode: 8704b...d28

Skrevet

Og hvis du har sjekket nyhetene, så er det jo ikke sikkert at det som enn skjedde var i egen kommune engang.

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Skulle på Tinderdate. Han skulle komme klokka 19, han bestemte tidspunktet, men plutselig kom det beskjed at han ble forsinket pga av jobben plutselig varte lenger. Jeg ble sittende en time å vente, men da gikk jeg. Det høres ut som tull, hva tenker dere? Kan man plutselig måtte jobbe en time overtid som politimann? Det var ikke noe spesielt som skjedde ut fra hva jeg har lest i avisene, men kan selvsagt være ting som ikke står der… 

Kan vær et oppdrag som ikke var ferdig f eks, kan vær noe som måtte leveres inn osv!

Mange jobber en ikke bare kan springe fra når en skal…

Anonymkode: 15b78...ff2

Skrevet

Men har ikke politifolk fast arbeidstid og så skifter man? (Går av skift og nye kommer inn?) 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Men har ikke politifolk fast arbeidstid og så skifter man? (Går av skift og nye kommer inn?) 

Jeg håper at du bare ikke har tenkt deg om, og at du faktisk ikke er så dum som du fremstår nå. 

Om han er opptatt i en operasjon så kan ha jo ikke bare snu seg og erklære at skiftet er over og han må må date. Det kan være en pågående operasjon som krever fler enn det faste vaktlaget, det kan være mange ting som gjør at han ikke kan holde avtalen. 

Så hvis du er interessert så gir du han en sjans til å forklare. 

Anonymkode: 619ce...5a6

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Som i mange andre jobber, så er det ikke alltid de bare kan gå fra når arbeidstiden er slutt.

Skrevet

Det blir ofte uplanlagt overtid i politiet. Noe skjer rett før man skal gå av vakt og man blir sittende med rapport skriving etc på overtid

Anonymkode: 17fe8...d9b

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Jeg tenker du må gi ham en mulighet til å forklare og gi ham en mulighet til om du er interessert. Det kan være mange grunner til at man ikke kan gå fra (som pågående oppdrag, viktig rapportering, reisetid fra oppdraget, oppdraget trengte flere, skade på kollega eller kjøretøy etc). Det kan også være at han fikk kalde føtter eller annen dårlig unnskyldning. Du merker nok litt på forklaring i ettertid og det eventuelt nye forslaget hvor interessant det er å forsøke igjen. 

Spørsmålet ditt om fast arbeidstid fikk meg til å se for meg en politimann som løper etter en tyv i skogen, kaster seg over tyven. Ser på klokken, slipper tyven og lar tyven dra av gårde med tyvegodset fordi arbeidstiden er over.... 

Anonymkode: 60a74...56d

Skrevet

Oppskrift:

Spør han ikke oss.

Anonymkode: 2f27f...e7a

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 timer siden):

Oppskrift:

Spør han ikke oss.

Anonymkode: 2f27f...e7a

????

Skrevet

Takk for alle svar. Jeg har ikke tenkt at det var så vanlig å måtte jobbe 1-2 timer overtid stadig vekk. Må være kjipt å aldri vite når de kommer hjem fra jobb med tanke på barn som skal hentes og partner som vil spise middag… osv 🤔

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Takk for alle svar. Jeg har ikke tenkt at det var så vanlig å måtte jobbe 1-2 timer overtid stadig vekk. Må være kjipt å aldri vite når de kommer hjem fra jobb med tanke på barn som skal hentes og partner som vil spise middag… osv 🤔

Hva sier han da? for du har vel snakket med han?

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Vet du at det skjer stadig vekk?

Det er jo mange yrker som må påregne seg uplanlagt overtid, det er noe man må ta høyde for når man planlegger for familien. 

Skrevet

Jeg har en venninne som er jordmor. Som regel går vaktskifte midt i en fødsel greit, men noen ganger er vaktskifte helt i sluttfasen eller midt i noe som utvikler seg dramatisk, da blir man til det er over.

Det skjer ikke "rett som det er", men det skjer av og til.

Sånn er det også for politimenn, og brannmenn. Og det er veldig mye som ikke kommer i avisen....

Anonymkode: 25c97...193

Skrevet

Jeg sa han fikk foreslå nytt tidspunkt og velge et der han faktisk vet om han kan komme.. Det har han gjort…. Så får vi se om han kommer…. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 timer siden):

Jeg håper at du bare ikke har tenkt deg om, og at du faktisk ikke er så dum som du fremstår nå. 

Om han er opptatt i en operasjon så kan ha jo ikke bare snu seg og erklære at skiftet er over og han må må date. Det kan være en pågående operasjon som krever fler enn det faste vaktlaget, det kan være mange ting som gjør at han ikke kan holde avtalen. 

Så hvis du er interessert så gir du han en sjans til å forklare. 

Jeg synes ikke at det er greit å kalle andre for dum når de stiller spørsmål. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...