Anonym bruker Skrevet 15. mars #1 Skrevet 15. mars Når det er røykskade på innbo etter brann? trenger innspill fra noen som har vært bort i en sånn situasjon.. får ikke akkurat tips og hjelp fra forsikringsselskapet, føler jeg må krangle fram for hver minste ting - hva er vanlig? full renovering av alle overflater, erstatning av innbo som er mest skadet eller som er litt skadet? Vanlig å få dekket overnatting fram til håndverkere er ferdig, eller hvordan løser man det? Anonymkode: 71958...127
Anonym bruker Skrevet 15. mars #2 Skrevet 15. mars Naboen vår var gjennom dette da de hadde en brann i kjelleren. De fikk dekket erstatning av noen møbler, og rens av andre. Huset ble vasket og luftet innvendig, og flatene malt på nytt. De fikk ikke dekket, eller ihvertfall benyttet de seg ikke av, å bo på hotell mens håndtverkerne holdt på. Det blir som en vanlig renovering, man bor rundt dem. Anonymkode: 6a7a4...760
Anonym bruker Skrevet 15. mars #3 Skrevet 15. mars Du må lese dine egen forsikringsavtaler. Forskjellige avtaler har forskjellig dekning. Anonymkode: ed0bb...049
Anonym bruker Skrevet 15. mars #4 Skrevet 15. mars Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Naboen vår var gjennom dette da de hadde en brann i kjelleren. De fikk dekket erstatning av noen møbler, og rens av andre. Huset ble vasket og luftet innvendig, og flatene malt på nytt. De fikk ikke dekket, eller ihvertfall benyttet de seg ikke av, å bo på hotell mens håndtverkerne holdt på. Det blir som en vanlig renovering, man bor rundt dem. Anonymkode: 6a7a4...760 Ok, takk 🙏 tenkte litt i samme retning. Er du hvor lang tid det tok før all lukt ble borte? Hvis ikke, kunne du spørre de? Det er helt krise fordi jeg skulle legge det ut for salg til høsten, men nå henger alt i tynt tråd 😨 Anonymkode: 71958...127
Anonym bruker Skrevet 15. mars #5 Skrevet 15. mars Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Ok, takk 🙏 tenkte litt i samme retning. Vet du hvor lang tid det tok før all lukt ble borte? Hvis ikke, kunne du spørre de? Det er helt krise fordi jeg skulle legge det ut for salg til høsten, men nå henger alt i tynt tråd 😨 Anonymkode: 71958...127 Anonymkode: 71958...127
Anonym bruker Skrevet 15. mars #6 Skrevet 15. mars Det avhenger av hva forsikringensvilkårene dine sier samt hva takstmannen sier. Noen ganger går det fint å bo i huset mens håndverkerne holder på. Andre ganger er huset ubeboelig. det er litt som vannskade. Vi hadde vannskade i taket og kjøkkenet måtte delvis rives. Vi kunne fint bo i huset mens håndverkerne hold på. Min svigermor hadde vannskade i leiligheten i borettslaget. Der måtte hele taket, gulv og kjøkken rives og det måtte settes inn tørke. Hun kunne ikke bo der mens det pågikk. Anonymkode: 28f54...0db
Anonym bruker Skrevet 15. mars #7 Skrevet 15. mars Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Det avhenger av hva forsikringensvilkårene dine sier samt hva takstmannen sier. Noen ganger går det fint å bo i huset mens håndverkerne holder på. Andre ganger er huset ubeboelig. det er litt som vannskade. Vi hadde vannskade i taket og kjøkkenet måtte delvis rives. Vi kunne fint bo i huset mens håndverkerne hold på. Min svigermor hadde vannskade i leiligheten i borettslaget. Der måtte hele taket, gulv og kjøkken rives og det måtte settes inn tørke. Hun kunne ikke bo der mens det pågikk. Anonymkode: 28f54...0db Skjønner. Forsikring dekker overnatting nå i akuttfasen, men usikker fremover, for det går an å bo i ett rom, for eksempel, er det noe vi blir nødt til, og i hvor lang tid i så fall. Det er kanskje noe takstmann kan uttale seg om? Brannvesenet har sagt at de ikke kan gi et svar, forsikring sender takstmannen, men så lurer jeg på om jeg har noe å si eller bare takstmann? Anonymkode: 71958...127
Anonym bruker Skrevet 15. mars #8 Skrevet 15. mars Røykskader skal dekke alt. skriv ned alt som er blitt skadet. Anonymkode: cc9b5...896
Anonym bruker Skrevet 15. mars #9 Skrevet 15. mars Anonym bruker skrev (56 minutter siden): Røykskader skal dekke alt. skriv ned alt som er blitt skadet. Anonymkode: cc9b5...896 Men hva er alt liksom? det lukter overalt - alt er alt innbo og alt innvendig vegg, gulv osv? Anonymkode: 71958...127
Anonym bruker Skrevet 15. mars #10 Skrevet 15. mars Anonym bruker skrev (41 minutter siden): Men hva er alt liksom? det lukter overalt - alt er alt innbo og alt innvendig vegg, gulv osv? Anonymkode: 71958...127 Det er talsmannen som vurderer hva som må kastes/rives og hva som kan vaskes ned. De har egne metoder for å fjerne lukt, f.eks. brukes en ozongenerator. Anonymkode: 28f54...0db
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå