Anonym bruker Skrevet 15. mars #26 Skrevet 15. mars Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Ja vel også? Anonymkode: f9a0e...5c6 Og så vet jeg ikke. Livet går vel videre? Jeg forteller bare at islamofobi, det er å være negativ til islam. Den som er negativ til islam, i følge FN og akademia, er islamofob. Denne dagen er opprettet av FN for å bekjempe islamofobi, slik at alle blir positive til islam. Anonymkode: 8210f...029
Anonym bruker Skrevet 15. mars #27 Skrevet 15. mars Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Og så vet jeg ikke. Livet går vel videre? Jeg forteller bare at islamofobi, det er å være negativ til islam. Den som er negativ til islam, i følge FN og akademia, er islamofob. Denne dagen er opprettet av FN for å bekjempe islamofobi, slik at alle blir positive til islam. Anonymkode: 8210f...029 Du forteller noe alle vet? Hvorfor ikke opprette en tråd hvor du forteller at snøen den er kald Anonymkode: f9a0e...5c6
Anonym bruker Skrevet 15. mars #28 Skrevet 15. mars Anonym bruker skrev (1 time siden): I dag er det selve FN-dagen mot islamofobi. https://fn.no/om-fn/fn-dager-kalender/kalender/internasjonal-dag-for-bekjempelse-av-islamofobi Hva er islamofobi? Det er å være negativ til islam. Erik Bleich’s definition of Islamophobia as ‘indiscriminate negative attitudes or emotions directed >>at Islam<< or Muslims’ has perhaps won the most ground within academia. https://www.sv.uio.no/c-rex/english/groups/compendium/what-is-islamophobia.html Det er så trist å se at øverst troner, på denne dagen, et rasistisk og islamofobisk innlegg her inne. Hva har du gjort i dag for å spre positive inntrykk og syn på islam? Hva har du bidratt med for å bekjempe islamofobers negative holdninger mot islam? Anonymkode: 8210f...029 Du forveksler. Det er ikke rasisme eller fobi. Jeg er dritt lei av den kulturen og dårlig oppførsel de tar med seg hit! Det er lov til å kalle en spade for en spade. Du har vel fått med deg tilstandene rundt omkring i Europa?? Hvorfor tollererer du dette? Anonymkode: e6cbf...81f
Anonym bruker Skrevet 15. mars #29 Skrevet 15. mars Anonym bruker skrev (1 time siden): Da er du en islamofob. Anonymkode: 8210f...029 Nei. Anonymkode: e6cbf...81f
Anonym bruker Skrevet 15. mars #30 Skrevet 15. mars Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Nei. Anonymkode: e6cbf...81f Jo, islamofobi er å være negativ til islam. Den som er negativ til islam er en islamofob, per FNs og akademias definisjon. Det er derfor det er opprettet en egen dag for bekjempelse av negativitet mot islam, slik at alle skal bli positive overfor islam. Hva har du gjort for å bekjempe islamofobi i dag? Hvordan har du spredt islams glade budskap i dag? Anonymkode: 8210f...029
Anonym bruker Skrevet 15. mars #31 Skrevet 15. mars Anonym bruker skrev (43 minutter siden): Å ikke være positiv til islam er per definisjon islamofobi. Denne dagen er tilegne kamp mot islamofobi av FN. Hva gjør du og hva har du gjort for å bekjempe islamofobi? Anonymkode: 8210f...029 Hvorfor i alle dager skal noen gjøre noefor å bekjempe det du definerer som islamofobi? Hvis definisjonen du gir er korrekt så er det positivt å være islamofob! Anonymkode: 8384b...1b0
Anonym bruker Skrevet 15. mars #32 Skrevet 15. mars Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor i alle dager skal noen gjøre noefor å bekjempe det du definerer som islamofobi? Hvis definisjonen du gir er korrekt så er det positivt å være islamofob! Anonymkode: 8384b...1b0 Du kan selv klikke deg inn på linkene i hovedinnlegget for å bekrefte at sitatene jeg har gjengitt er korrekte. Anonymkode: 8210f...029
Anonym bruker Skrevet 15. mars #33 Skrevet 15. mars Anonym bruker skrev (29 minutter siden): Du kan selv klikke deg inn på linkene i hovedinnlegget for å bekrefte at sitatene jeg har gjengitt er korrekte. Anonymkode: 8210f...029 Vil si det er positivt å være islamofob! Anonymkode: f9a0e...5c6
Anonym bruker Skrevet 15. mars #34 Skrevet 15. mars Anonym bruker skrev (1 time siden): Fullt mulig du har rett i at både FN og C-REX - Center for Research on Extremism er subjektive, men det er ingen motsetning mellom subjektiv og offisiell definisjon. Dette er den offisielle definisjonen til både FN og akademia. Du er hjertelig velkommen til å sende din klage til begge deler. Anonymkode: 8210f...029 Tja... Dette er hentet fra FN sine sider: "Hva er islamofobi? Islamofobi er en form for rasisme, der islamsk religion, tradisjon og kultur blir sett som en «trussel» mot vestlige verdier. Islamofobi innebærer anti-muslimske fordommer, hatretorikk og propaganda. Begrepet brukes også som samlebetegnelse for fordommer mot og diskriminering av muslimer. Denne typen fobi kan være basert både på forestillinger om islam som religion og forestillinger om muslimer som kulturell og etnisk gruppe. Noen eksperter foretrekker betegnelsen «anti-muslimsk hat», fordi de er redde for at begrepet islamofobi risikerer å fordømme all kritikk av islam, og derfor kan kvele ytringsfriheten. Men internasjonal menneskerettighetslov beskytter enkeltpersoner, ikke religioner. Og islamofobi kan også ramme ikke-muslimer, basert på oppfatninger om nasjonalitet, rase eller etnisk bakgrunn. Islamofobi fører til provokasjon, fiendtlighet og intoleranse, gjennom trusler, trakassering, overgrep og hets – mot muslimer og ikke-muslimer, på nettet og i virkeligheten." Jeg vil nå si det avviker ganske mye fra hva du mener de definerer det som. Anonymkode: 54469...bbf
Anonym bruker Skrevet 15. mars #35 Skrevet 15. mars Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Tja... Dette er hentet fra FN sine sider: "Hva er islamofobi? Islamofobi er en form for rasisme, der islamsk religion, tradisjon og kultur blir sett som en «trussel» mot vestlige verdier. Islamofobi innebærer anti-muslimske fordommer, hatretorikk og propaganda. Begrepet brukes også som samlebetegnelse for fordommer mot og diskriminering av muslimer. Denne typen fobi kan være basert både på forestillinger om islam som religion og forestillinger om muslimer som kulturell og etnisk gruppe. Noen eksperter foretrekker betegnelsen «anti-muslimsk hat», fordi de er redde for at begrepet islamofobi risikerer å fordømme all kritikk av islam, og derfor kan kvele ytringsfriheten. Men internasjonal menneskerettighetslov beskytter enkeltpersoner, ikke religioner. Og islamofobi kan også ramme ikke-muslimer, basert på oppfatninger om nasjonalitet, rase eller etnisk bakgrunn. Islamofobi fører til provokasjon, fiendtlighet og intoleranse, gjennom trusler, trakassering, overgrep og hets – mot muslimer og ikke-muslimer, på nettet og i virkeligheten." Jeg vil nå si det avviker ganske mye fra hva du mener de definerer det som. Anonymkode: 54469...bbf Nei, jeg vil tvert i mot si at kritikken de henviser til som enkelte har mot begrepet "islamofobi" er veldig treffende. Det bekrefter påstanden om at FNs og akademias begrep, islamofobi, som betyr å være negativ til islam, begrenser ytringsfriheten. Det er derfor en del heller vil bruke begrepet "anti-muslimske holdninger". Men nå leste du vel ikke gjennom det du siterte før du la det ut, gjorde du vel? ☺️ Anonymkode: 8210f...029
Anonym bruker Skrevet 15. mars #36 Skrevet 15. mars Anonym bruker skrev (2 timer siden): I dag er det selve FN-dagen mot islamofobi. https://fn.no/om-fn/fn-dager-kalender/kalender/internasjonal-dag-for-bekjempelse-av-islamofobi Hva er islamofobi? Det er å være negativ til islam. Erik Bleich’s definition of Islamophobia as ‘indiscriminate negative attitudes or emotions directed >>at Islam<< or Muslims’ has perhaps won the most ground within academia. https://www.sv.uio.no/c-rex/english/groups/compendium/what-is-islamophobia.html Det er så trist å se at øverst troner, på denne dagen, et rasistisk og islamofobisk innlegg her inne. Hva har du gjort i dag for å spre positive inntrykk og syn på islam? Hva har du bidratt med for å bekjempe islamofobers negative holdninger mot islam? Anonymkode: 8210f...029 Jeg regner med du misforstår definisjonene med vilje. Det er ingen av linkene du gir som sier at om man er negativ til islam så er man islamofob. Islamofob er et mye sterkere begrep og rommer andre ting enn å bare være negativ. Definisjonen du trekker frem er "indiscriminate negative attitudes or emotions directed at Islam or Muslims" (min utheving). Indiscriminate er ordet som utgjør forskjellen og som du ignorerer. Skal vi oversette sitatet ditt til norsk ville definisjonen på islamofobi bli noe slikt: "Vilkårlig negativ holdning eller følelser, uten inngående vurdering, mot islam eller muslimer". Anonymkode: ca8c9...153
Anonym bruker Skrevet 15. mars #37 Skrevet 15. mars Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Jeg regner med du misforstår definisjonene med vilje. Det er ingen av linkene du gir som sier at om man er negativ til islam så er man islamofob. Islamofob er et mye sterkere begrep og rommer andre ting enn å bare være negativ. Definisjonen du trekker frem er "indiscriminate negative attitudes or emotions directed at Islam or Muslims" (min utheving). Indiscriminate er ordet som utgjør forskjellen og som du ignorerer. Skal vi oversette sitatet ditt til norsk ville definisjonen på islamofobi bli noe slikt: "Vilkårlig negativ holdning eller følelser, uten inngående vurdering, mot islam eller muslimer". Anonymkode: ca8c9...153 "Ukritisk negativ holdning", ikke "vilkårlig". Ellers har du et godt poeng. Som da blir fra: "‘indiscriminate negative attitudes or emotions directed >>at Islam<<" til, "ukritisk negativ holdning eller følelser mot islam". Men det er ikke, som AnonymBruker bbf fremhevet, en trussel mot ytringsfriheten. For at det skal være en trussel mot ytringsfriheten må det være en holdning om at det i det hele tatt ikke er lov å være kritisk til islam. Det er derfor islamofobi bare er å være kritisk til. Har du noen ukritisk negative holdninger til noe eller kritiserer og reflekterer du over alt du er negativ til før du sier noe negativt om det du er negativ til? Å være ukritisk negativ til er ikke et nødvendig onde i seg. Anonymkode: 8210f...029
Anonym bruker Skrevet 15. mars #38 Skrevet 15. mars Anonym bruker skrev (2 timer siden): Å ikke være positiv til islam er per definisjon islamofobi. Denne dagen er tilegne kamp mot islamofobi av FN. Hva gjør du og hva har du gjort for å bekjempe islamofobi? Anonymkode: 8210f...029 Jeg er klar over det, og mener som sagt det er et idiotisk begrep. Religioner er, som alle ideologier, selvvalgte og må være helt innafor å både fordømme og forakte. Det har ikke noe med tradisjonell rasisme å gjøre. Islam fremstår for meg som en religion med så mye negativt, at jeg har null planer om å bekjempe folks fobi (frykt) mot den. Frykt for islam fremstår fornuftig og berettiget. Anonymkode: 14c37...873
Anonym bruker Skrevet 15. mars #39 Skrevet 15. mars Men da kan vi gjøre som Kina og forby islam, da blir det ingen ingen igjen som er mot islam. Anonymkode: 22ae7...e9c
Anonym bruker Skrevet 15. mars #40 Skrevet 15. mars Morsomt at du blander rasisme sammen med islamofobi. Så ja, dette må være trolling. Det har jo ingen ting med hverandre å gjøre. Dessuten, hva er islamofobi? Er det bare nok en fordom mot de som ikke ønsker muslimsk innflytelse i det samfunnet de bor i? Anonymkode: 6342a...6d9
Anonym bruker Skrevet 15. mars #41 Skrevet 15. mars 5 hours ago, Anonym bruker said: Men da kan vi gjøre som Kina og forby islam, da blir det ingen ingen igjen som er mot islam. Anonymkode: 22ae7...e9c Det hadde vært veldig bra om vi gjorde Anonymkode: 183f0...b79
Anonym bruker Skrevet 16. mars #42 Skrevet 16. mars Anonym bruker skrev (11 timer siden): Det hadde vært veldig bra om vi gjorde Anonymkode: 183f0...b79 Det hadde vært det rasjonelle også, å forby islam. Om ett av tusen epler var giftige, og alle epler var umulig å kontrollere, ville alle epler blitt forbudt i butikken. Så enkelt er det, men så har ikke epler menneskerettigheter. Det er fobien rundt menneskerettigheter som sitter i norske hoder. Det blir vår undergang som samfunn. Anonymkode: 6342a...6d9
Anonym bruker Skrevet 16. mars #43 Skrevet 16. mars Hvis det er islamofobi å være sterk motstander av den islamske etterlevelse av Koranen, så JA!!! Da er jeg det! Og jeg håper ALLE normalt oppegående mennesker mener det samme. For jeg mener alle mennesker i utgangspunktet har lik verdi, at kvinner som en selvfølge er frie mennesker som bestemmer over eget liv, at ingen har rett til å drepe, steine, brenne, banke og mishandle en kvinne (eller noen andre for den saks skyld). SELVFØLGELIG bør vi ta avstand fra denne fryktelige kulturen. Og det nytter svært lite at noen få islamske står frem å sier at "dette ikke står i Koranen, at det er feiltolkning...bla, bla, bla.." så lenge de ikke får slutt på galskapen. Da må det jo bety at størsteparten av muslimer likevel støtter galskapen? Hvorfor greier de ikke gjøre noe med det?? Om dette betyr at jeg er islamofob, så TAKK!! JA, SELVFØLGELIG er jeg det!!! Hele Norge og verden bør være det samme! Anonymkode: 8f2b6...9f4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå