Gå til innhold

Folk som sier «ty inv» men inviterer nesten aldri på noe selv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ikke den personen som skjekker på snap og sier «ty inv» vis en venninne er ute på noe som de kunne invitert meg på  osv. synes høres litt passiv aggressivt ut men ikke vet jeg.

Noen ganger finner jeg om min partner på ting spontant som ut å spise på restaurant, ut på tur på en fin plass. Så da er jo ikke det man tenker tanke på å bare invitere med andre folk. Har da en venninne med sambo og lite barn. Som ofte sier dette ord trykket. Vi finner på ting med dem en gang i blandt men de er ofte opptatt meste parten av tiden og hun prioterer barnefri aktiviteter med sin andre venninne eller venninner som jeg heller ikke blir invitert til. Tipper om jeg hadde invitert spontant så hadde det ikke funket meste parten av tiden for hun liker best å avtale og samme her. Av og til er det også greit og bare være meg og partner og kvaltidetstid. Barnet hennes er veldig skjønn! Men det er litt styr. Spesielt ut på spiseplasser der man helst vil nyte maten uten masse barnebråk. Eller legge til rette til andres barn hvert gang. Jeg synes bare den «ty inv» virker litt passivt aggressivt. Pluss det er alltid jeg som spør om å finne på noe, men får aldri invitasjon av henne om å finne på noe.  

Anonymkode: 94557...385

Skrevet

Velkommen tilbake…..

Anonymkode: 6e526...9b5

Skrevet

Hva i all verden betyr «ty inv»`? Aldri sett eller hørt bli brukt. Jeg skjønner ikke at du er venninne med ei som gjør så mye galt at du må lage ex antall innlegg her om det, Du er ikke mye til venninne.

Anonymkode: 8caf6...b2a

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Hva i all verden betyr «ty inv»`? Aldri sett eller hørt bli brukt. Jeg skjønner ikke at du er venninne med ei som gjør så mye galt at du må lage ex antall innlegg her om det, Du er ikke mye til venninne.

Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Velkommen tilbake…..

Snakke om hva?

Skrevet
Anonym bruker skrev (45 minutter siden):

Jeg er ikke den personen som skjekker på snap og sier «ty inv» vis en venninne er ute på noe som de kunne invitert meg på  osv. synes høres litt passiv aggressivt ut men ikke vet jeg.

Noen ganger finner jeg om min partner på ting spontant som ut å spise på restaurant, ut på tur på en fin plass. Så da er jo ikke det man tenker tanke på å bare invitere med andre folk. Har da en venninne med sambo og lite barn. Som ofte sier dette ord trykket. Vi finner på ting med dem en gang i blandt men de er ofte opptatt meste parten av tiden og hun prioterer barnefri aktiviteter med sin andre venninne eller venninner som jeg heller ikke blir invitert til. Tipper om jeg hadde invitert spontant så hadde det ikke funket meste parten av tiden for hun liker best å avtale og samme her. Av og til er det også greit og bare være meg og partner og kvaltidetstid. Barnet hennes er veldig skjønn! Men det er litt styr. Spesielt ut på spiseplasser der man helst vil nyte maten uten masse barnebråk. Eller legge til rette til andres barn hvert gang. Jeg synes bare den «ty inv» virker litt passivt aggressivt. Pluss det er alltid jeg som spør om å finne på noe, men får aldri invitasjon av henne om å finne på noe.  

Hæ?

Anonymkode: 306e5...a4a

Skrevet

Aldri sett "ty inv", men skjønner at det betyr "inviter meg", og det er faktisk frekt å invitere seg selv med på ting.

Men må man virkelig legge ut på snap hver gang man er ute en plass da? Kan dere ikke spise middag uten å legge ut på snap? Hvis noen hadde sagt "ty inv" til meg mens jeg var ute på restaurant med mannen hadde jeg glatt oversett. 

Skrevet

Virker som det for henne er en annen måte å si at det ser hyggelig ut. Bare svar med smil :) 

Anonymkode: dc57a...01e

Skrevet

Hva betyr «ty inv»? 

Anonymkode: 8587e...a44

Skrevet

Ty inv?

Anonymkode: 77281...957

Skrevet
Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Hva betyr «ty inv»? 

Anonymkode: 8587e...a44

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Ty inv?

Jeg er over 50 år og har aldri hørt om ty inv, men selv jeg skjønner at det betyr thank you for the invitation - altså en passiv agressiv måte å si at du er skuffet over å ikke bli invitert. 

Anonymkode: 6e6d9...f67

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Jeg er over 50 år og har aldri hørt om ty inv, men selv jeg skjønner at det betyr thank you for the invitation - altså en passiv agressiv måte å si at du er skuffet over å ikke bli invitert. 

Hvis man snakker så dårlig sammen med venner så er det lite håp for noe.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Hvis man snakker så dårlig sammen med venner så er det lite håp for noe.

DET er jeg helt enig i! Jeg trodde dette var noe ungdomsskoleelever drev med og ikke voksne folk. 

Skrevet

Aldri vært borti uttrykket 

Anonymkode: 80daf...777

Skrevet

Jeg har aldri hørt om uttrykket, og må innrømme at om noen hadde skrevet det til meg hadde jeg ikke skjønt bæret og trodde det var en skrivefeil jeg ikke forto 🙈

Men når det blir forklart over her ser jeg jo hva som menes og blir oppriktig forundret over at noen skriver sånt.

Så du poster f.eks et bilde fra en restaurant, eller en hyggelig rusletur med kjæresten din, også blir hun snurt fordi hun ikke ble invitert?

Det er virkelig det rareste jeg har hørt.

Om jeg og gubben går en fin tur med bikkja nå i vårværet, så kan jeg ikke fortelle om det til noen fordi de kanskje blir sure over å ikke bli invitert?

Jeg har ihvertfall ingen forventning om å bli invitert på alt minne venner foretar seg, og jeg gjør stadig ting uten å invitere venner, særlig med mannen min...

Sikker på at hun mener det? At det ikke er en (rar) måte å fortelle at hun synes det ser fantastisk ut og er litt misunnelig på opplevelsen liksom? At hun mener å si noe sånt som at du og mannen din er så flinke til å finne på koselige ting sammen, skulle ønske jeg og mannen min var like flinke?

Men en veldig rar måte å gjøre det på, jeg hadde ærlig talt stilt spørsmålstegn ved den sosiale intelligensen til folk som gjorde sånt.

Anonymkode: 4d044...e3c

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Jeg har aldri hørt om uttrykket, og må innrømme at om noen hadde skrevet det til meg hadde jeg ikke skjønt bæret og trodde det var en skrivefeil jeg ikke forto 🙈

Men når det blir forklart over her ser jeg jo hva som menes og blir oppriktig forundret over at noen skriver sånt.

Så du poster f.eks et bilde fra en restaurant, eller en hyggelig rusletur med kjæresten din, også blir hun snurt fordi hun ikke ble invitert?

Det er virkelig det rareste jeg har hørt.

Om jeg og gubben går en fin tur med bikkja nå i vårværet, så kan jeg ikke fortelle om det til noen fordi de kanskje blir sure over å ikke bli invitert?

Jeg har ihvertfall ingen forventning om å bli invitert på alt minne venner foretar seg, og jeg gjør stadig ting uten å invitere venner, særlig med mannen min...

Sikker på at hun mener det? At det ikke er en (rar) måte å fortelle at hun synes det ser fantastisk ut og er litt misunnelig på opplevelsen liksom? At hun mener å si noe sånt som at du og mannen din er så flinke til å finne på koselige ting sammen, skulle ønske jeg og mannen min var like flinke?

Men en veldig rar måte å gjøre det på, jeg hadde ærlig talt stilt spørsmålstegn ved den sosiale intelligensen til folk som gjorde sånt.

Anonymkode: 4d044...e3c

Vi er ikke ofte ute så deler noen bilder av turer og middags og noe litt ditt og datten. Delte jo sist år bilde på facebook av julemiddagen meg og partner hadde laget fordi vi var flinke så kommenterer hun samme ord trykket på innlegget. Jeg tror jeg hadde synes det var bedre med «så koselig! Det må vi gjøre en dag!» en «ty inv» da det høres veldig passivt aggressivt måte å si at jeg ikke inkluderer henne i våres planer. Jeg blir selv ikke inkludert i hennes planer.  Litt usikker da hun også legger ofte ut at hun og mannen og noen ganger med venner er ute og spiser eller på tur. Men jeg sier ikke det ord trykket til henne da. 

selvsagt skal man få lovt å legge ut tenker jeg uten at folk skal bli snurt. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Vi er ikke ofte ute så deler noen bilder av turer og middags og noe litt ditt og datten. Delte jo sist år bilde på facebook av julemiddagen meg og partner hadde laget fordi vi var flinke så kommenterer hun samme ord trykket på innlegget. Jeg tror jeg hadde synes det var bedre med «så koselig! Det må vi gjøre en dag!» en «ty inv» da det høres veldig passivt aggressivt måte å si at jeg ikke inkluderer henne i våres planer. Jeg blir selv ikke inkludert i hennes planer.  Litt usikker da hun også legger ofte ut at hun og mannen og noen ganger med venner er ute og spiser eller på tur. Men jeg sier ikke det ord trykket til henne da. 

selvsagt skal man få lovt å legge ut tenker jeg uten at folk skal bli snurt. 

Okay. Hva er da problemet? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Jeg har heller ikke hørt om det, men tenker det kan være tilsvarende «eia var eg der» som min gamle tante alltid sier om vi gjør noe, altså mer som «å det så hyggelig ut, jeg skulle gjerne gjort det samme» men uten noen passiv aggresjon, bare som «å så hyggelig dere har det»

Skrevet

Ty inv, faktisk. Sic transit gloria mundi.

Anonymkode: 84beb...46f

Skrevet

Og hva betyr "Ty inv", HI?  Kanskje på tide å svare på det ettersom det er flere enn meg som ikke skjønner det?  

Anonymkode: 86107...43a

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Og hva betyr "Ty inv", HI?  Kanskje på tide å svare på det ettersom det er flere enn meg som ikke skjønner det?  

Anonymkode: 86107...43a

Thank you for the invite. Jeg har heller aldri hørt det før, men det er jo innlysende.

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Thank you for the invite. Jeg har heller aldri hørt det før, men det er jo innlysende.

Hadde det vært innlysende for alle, så hadde jo ikke flere her spurt.

Skrevet

det er TY 4 invite. Ikke «ty inv». Sistnevnte må jo være av folk som ikke kan engelsk. Forøvrig er det ikke laget for å være passivt aggressivt, men for å takke for en invitasjon.

Alle som sier noe som helst passivt aggressivt holder jeg meg langt unna. Hadde noen skrevet noe sånt til/om meg, hadde de ikke vært vennene mine lenger. Har ikke plass til sånt i livet mitt

Anonymkode: f356f...b4b

Skrevet

Det er en stund jeg har hørt det ordet der. Hadde synes det var litt spesielt om meg og min sambo fant på noe og noen kommenterte med slik. Hvorfor forventer hun invitasjon? Om hun selv ikke inviterer? Da hadde jeg kommentert

«ja takk selv for de andre gangene jeg ikke ble invitert med dere»😝 kommer nok litt prippent ut men da skjønner nok hun greia. 

Anonymkode: 206fc...649

Skrevet

Jeg har barn på 21, 18 og 12 år. Aldri hørt "ty invite", men jeg fikk "thanks for the invitation" en gang av min 24 år gamle fetter da vi var på en bygdefest. Og det er jo passivt aggressivt. Dere er unge? Jeg ville funnet noen andre venner. 

Anonymkode: b8eb0...148

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...