Anonym bruker Skrevet 14. mars #26 Skrevet 14. mars Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg skjønner ikke at det er mulig å bruke slike ord som hverdagsrasisme og fascisme. Jeg har vært med i mange diskusjoner, men aldri sett noe av dette. Men da er jeg vel rasist og fascist selv da, etter enkeltes målestokk. Anonymkode: 090b0...9c6 Hvis hatten passer… Anonymkode: d5396...66b
Anonym bruker Skrevet 14. mars #27 Skrevet 14. mars Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Selvfølgelig! Trump er jo en brukbar forretningsmann, om ikke annet, så klart han bruker pengene sine (og de dyrebare pengene til amerikanske statsborgere, som han nå har samlet inn fra sine egne borgere) på å påvirke dette viktige forumet her! 😄 Eller hva?!? 😂😂😂😂 Nå lo jeg godt. Herlig Anonymkode: 18d41...a3c 😉 God helg! 😄 Anonymkode: 78792...5fe
Anonym bruker Skrevet 14. mars #28 Skrevet 14. mars Anonym bruker skrev (44 minutter siden): Russerne skal ha infiltrert DIB!?! Altså, det ER hull i gjerdet på Gaustad skjønner jeg. Herlig fred. Anonymkode: 18d41...a3c https://www.forsvaret.no/heimevernet/aktuelt/tastaturkrigern Anonymkode: 8158b...8dd
Anonym bruker Skrevet 14. mars #29 Skrevet 14. mars Hvis noen kan tro at covid var et sosialt eksperiment på verdensbasis så kan man vel lett tro på troll på Dib. Men at klima her inne har mørknet er det ingen tvil om. Så mye brunt gørr har det aldri vært her før. Anonymkode: d5396...66b
Anonym bruker Skrevet 14. mars #30 Skrevet 14. mars Anonym bruker skrev (41 minutter siden): Jeg er helt enig med TS, mange av innleggene som har kommet i det siste ligner typisk propaganda. Det samme skjedde ved invasjonen av Ukraina i 2022, plutselig haglet det inn innlegg fra folk som for eksempel hadde fryktelig sterke meninger om språklover i Ukraina, ikke akkurat et normalt diskusjonstema på et norsk foreldreforum. Siden man kan opprette bruker og skrive her helt anonymt er det mye lettere å komme igjennom her enn f.eks. på Facebook der man må lage en falsk bruker med en bakgrunnshistorie. Det hadde vært rart om ingen benyttet muligheten. Anonymkode: e74c7...adf Gud forby at man skulle diskutere noe samfunnsaktuelt. Nei, her får man holde seg til hypoallergene bleier og mannen som er utro. Anonymkode: 18d41...a3c
Anonym bruker Skrevet 14. mars #31 Skrevet 14. mars Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Så mye brunt gørr har det aldri vært her før. Anonymkode: d5396...66b Vel... Anonymkode: 58016...44b
Anonym bruker Skrevet 14. mars #32 Skrevet 14. mars Anonym bruker skrev (50 minutter siden): Vel... Anonymkode: 58016...44b Det var før min tid, men jeg burde nok presisert at jeg mente så lenge jeg har vært på forumet. Det sier jo litt at du måtte helt tilbake til 08/09 for å finne eksempler. Såeh, det er brunere og mørkere enn det har vært på lenge. Ok? Anonymkode: d5396...66b
Anonym bruker Skrevet 14. mars #33 Skrevet 14. mars Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det var før min tid, men jeg burde nok presisert at jeg mente så lenge jeg har vært på forumet. Det sier jo litt at du måtte helt tilbake til 08/09 for å finne eksempler. Såeh, det er brunere og mørkere enn det har vært på lenge. Ok? Anonymkode: d5396...66b Ja, jeg søkte så langt tilbake jeg kom. Si årstall så skal jeg bevise at det ikke var bedre det året heller? Det har alltid vært brunt grums her inne. Admin var bare flinkere til å ta tak i det før. Anonymkode: 58016...44b
Anonym bruker Skrevet 14. mars #34 Skrevet 14. mars Anonym bruker skrev (2 timer siden): Det handler ikke om å være uenig, men det er ofte innlegg startet med en form for innhold som for meg fremstår som kullsvart. Det er ikke lenger den normale hverdagsrasismen men den stygge rene fascismen. De er også svært korrekte i språk og inneholder ikke emojier eller andre forstyrrelser. Anonymkode: d9b56...365 Kan du komme med noen eksempler? Anonymkode: 5df1e...ffb
Anonym bruker Skrevet 14. mars #35 Skrevet 14. mars At utenlandske (russiske) påvirkningsoperasjoner i form av "trollfabrikker" er involvert er hevet over enhver tvil. Anonymkode: 298c7...5fd
Anonym bruker Skrevet 14. mars #36 Skrevet 14. mars Anonym bruker skrev (1 time siden): Syns du vi skal hjelpe trollene til å lage bedre innlegg? Anonymkode: e74c7...adf Det der er det jo ingen logikk i. Anonymkode: 5df1e...ffb
Anonym bruker Skrevet 14. mars #37 Skrevet 14. mars Anonym bruker skrev (1 time siden): Det var før min tid, men jeg burde nok presisert at jeg mente så lenge jeg har vært på forumet. Det sier jo litt at du måtte helt tilbake til 08/09 for å finne eksempler. Såeh, det er brunere og mørkere enn det har vært på lenge. Ok? Anonymkode: d5396...66b Men så har det aldri vært så mange innvandrere i Norge før heller. Kan det være en sammenheng 🤔? Næhh.. skjønner ikke, jeg har jo fulgt med i timen, hele tiden... det skal jo være slik at jo flere jo bedre, eller...? Det er på tide at det røde grumset får litt motstand, før landet blir fullstendig ruinert av forvirrede nordmenn som konkurrerer om å synes synd på og hjelpe. Det brune grumset er oftest en reaksjon mot det røde grumset. Opp av asken kommer de blå og får landet på riktig spor. Historien viser at det er slik. De røde tar opp store lån, sløser ansvarsløst og tankeløst, med andres verdier, og ser ikke så nøye på kriminalitet og kjeltringer, det går over, tenker de. Så kommer de brune og knekker de forsvarsløse røde lusene. Deretter sier de blå at nok er nok, og de rydder opp, og retter opp kursen. Det er dynamikken i selvforsvar. Historien er slik. Anonymkode: 090b0...9c6
Anonym bruker Skrevet 14. mars #38 Skrevet 14. mars Fremdeles ikke ett eksempel fra hi og hennes like på trolltråder fra den siste tiden. Da antar jeg at det var nok et eksempel på å kneble og slenge med leppa mot de som mener noe annet enn dem. Anonymkode: 1127a...ac2
Anonym bruker Skrevet 14. mars #39 Skrevet 14. mars Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Fremdeles ikke ett eksempel fra hi og hennes like på trolltråder fra den siste tiden. Da antar jeg at det var nok et eksempel på å kneble og slenge med leppa mot de som mener noe annet enn dem. Anonymkode: 1127a...ac2 Vi vet alle hvilke innlegg hi sikter til. Utenom de som må oversette til russisk for å forstå det som står her. Anonymkode: 586b8...882
Anonym bruker Skrevet 14. mars #40 Skrevet 14. mars Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Vi vet alle hvilke innlegg hi sikter til. Utenom de som må oversette til russisk for å forstå det som står her. Anonymkode: 586b8...882 Vis meg da? Anonymkode: 1127a...ac2
Anonym bruker Skrevet 14. mars #41 Skrevet 14. mars Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Vis meg da? Anonymkode: 1127a...ac2 Vi er nesten i krig med Russland. Å hjelpe en nasjon som landet sitt er i krig med er landsforræderi. Den som hjelper russere er landssviker. At det er vanskelig å få oversikt over innleggene når alle innlegg må oversettes til russisk kan jeg godt forstå. Men jeg håper ingen hjelper noen russiske troll med å se hvilke innlegg som kan skrives bedre eller hvilke innlegg som er innlysende. Anonymkode: 586b8...882
Anonym bruker Skrevet 14. mars #42 Skrevet 14. mars Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Vi er nesten i krig med Russland. Å hjelpe en nasjon som landet sitt er i krig med er landsforræderi. Den som hjelper russere er landssviker. At det er vanskelig å få oversikt over innleggene når alle innlegg må oversettes til russisk kan jeg godt forstå. Men jeg håper ingen hjelper noen russiske troll med å se hvilke innlegg som kan skrives bedre eller hvilke innlegg som er innlysende. Anonymkode: 586b8...882 Omg 😂 Anonymkode: 5df1e...ffb
Anonym bruker Skrevet 14. mars #43 Skrevet 14. mars Anonym bruker skrev (3 timer siden): Ja, jeg søkte så langt tilbake jeg kom. Si årstall så skal jeg bevise at det ikke var bedre det året heller? Det har alltid vært brunt grums her inne. Admin var bare flinkere til å ta tak i det før. Anonymkode: 58016...44b Jeg er åpenbart ikke enig. Jeg syns at forumet har blitt kraftig forringet og jeg bruker svært lite tid her nå sammenlignet med før. Anonym bruker skrev (2 timer siden): Men så har det aldri vært så mange innvandrere i Norge før heller. Kan det være en sammenheng 🤔? Næhh.. skjønner ikke, jeg har jo fulgt med i timen, hele tiden... det skal jo være slik at jo flere jo bedre, eller...? Det er på tide at det røde grumset får litt motstand, før landet blir fullstendig ruinert av forvirrede nordmenn som konkurrerer om å synes synd på og hjelpe. Det brune grumset er oftest en reaksjon mot det røde grumset. Opp av asken kommer de blå og får landet på riktig spor. Historien viser at det er slik. De røde tar opp store lån, sløser ansvarsløst og tankeløst, med andres verdier, og ser ikke så nøye på kriminalitet og kjeltringer, det går over, tenker de. Så kommer de brune og knekker de forsvarsløse røde lusene. Deretter sier de blå at nok er nok, og de rydder opp, og retter opp kursen. Det er dynamikken i selvforsvar. Historien er slik. Anonymkode: 090b0...9c6 Takk for at du tar på deg å bevise mitt poeng. Anonym bruker skrev (1 time siden): Fremdeles ikke ett eksempel fra hi og hennes like på trolltråder fra den siste tiden. Da antar jeg at det var nok et eksempel på å kneble og slenge med leppa mot de som mener noe annet enn dem. Anonymkode: 1127a...ac2 Vi vet hvilke tråder hi mener, at du liksom ikke tror det uten bevis er enten fordi du er en av dem som bidrar i de trådene eller fordi du har problemer med leseforståelsen. Ett av to, der altså. Anonymkode: d5396...66b
Anonym bruker Skrevet 14. mars #44 Skrevet 14. mars Anonym bruker skrev (4 timer siden): At utenlandske (russiske) påvirkningsoperasjoner i form av "trollfabrikker" er involvert er hevet over enhver tvil. Anonymkode: 298c7...5fd Enig, det er ingen tvil om det! Det startet med angrepet på Ukraina for tre år siden. Etter at folk ikke orket krigsforumet mer pga. for lite moderering og at flere av disse fabrikktrollene fikk fortsette, så gikk minst et par av de brukerne som drev med propaganda over til å gjøre det som er trollfabrikkene også gjør - de forsøker å polarisere samfunnet, sette folk opp mot hverandre, skape splid, spre et budskap om at man ikke kan stole på hverken media eller fakta eller forskning. Og tross utallige rapporteringer så har både dette forumet og kg latt flere slike fortsette. Det har igjen økt etter at Trump ble innsatt som president som USA. Jeg er her maks 1 % av hva jeg før var, stort sett pga. dette. Det er veldig tydelig at hverken dette forumet eller kg, eid av Egmont, har satt seg godt nok inn i hvordan slike trollfabrikker opererer. Det er mer enn merkelig at en så stor aktør som Egmont kan la dette fortsette i det omfanget som skjer. Det er mildt sagt svært naivt. Verre er det at slike forumaktører med sin enten bevisstløse eller kyniske praksis lar sine kanaler bli et talerør for de som ønsker å splitte og ødelegge det norske samfunnet. De er med på å normalisere og muliggjøre spredning av propaganda, løgner, falske nyheter. Det som skjer både her og på kg er stikk i strid med hva fagfolk på sikkerhet anbefaler! Jeg håper Egmont tar ansvar og sørger for å bli kurset av fagfolk på sikkerhet, for det kan bli helt avgjørende de neste årene. Men i kjent stil så blir vel slike innlegg som mitt slettet, vil jeg tro, og trollfabrikkene får fortsette. Anonymkode: 5302d...c6b
Anonym bruker Skrevet 14. mars #45 Skrevet 14. mars Anonym bruker skrev (3 timer siden): Vi vet alle hvilke innlegg hi sikter til. Utenom de som må oversette til russisk for å forstå det som står her. Anonymkode: 586b8...882 Da kan dere ikke klage på at folk diskuterer med de dere mener er russiske troll heller. Jeg aner ikke hvilke innlegg dere snakker om, så ser ikke bort i fra at jeg har svart de, Anonymkode: 5df1e...ffb
Anonym bruker Skrevet 15. mars #46 Skrevet 15. mars Anonym bruker skrev (7 timer siden): Da kan dere ikke klage på at folk diskuterer med de dere mener er russiske troll heller. Jeg aner ikke hvilke innlegg dere snakker om, så ser ikke bort i fra at jeg har svart de, Anonymkode: 5df1e...ffb Jeg aner heller ikke, og når jeg etterspør hvilke innlegg det er snakk om, blir jeg anklaget for å være et av trollene. Eller den vanlige frasen at jeg har ‘problemer med leseforståelsen.’ 🙄 Typisk dette forumet. Anonymkode: 1127a...ac2
prekæs Skrevet 15. mars #47 Skrevet 15. mars Jeg tenker at i et demokrati må det være rom for alle meninger. Det må også være rom for at de skal diskuteres og at disse meningene skal ut i lyset. Hvis de såkalte "politisk ukorrekte meninger" sensureres, er vi ikke et demokrati lenger. Så kan man jo reflektere litt over hvorfor disse meningene eksisterer i det hele tatt. Mao. Få de fram i lyset, diskuter, vær uenig. Det er da virkelig ikke noe alternativ, så lenge vi er et demokrati.
Anonym bruker Skrevet 15. mars #48 Skrevet 15. mars Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg aner heller ikke, og når jeg etterspør hvilke innlegg det er snakk om, blir jeg anklaget for å være et av trollene. Eller den vanlige frasen at jeg har ‘problemer med leseforståelsen.’ 🙄 Typisk dette forumet. Anonymkode: 1127a...ac2 Det har jo kommet eksempler på typen innlegg i løpet av tråden. Typiske innlegg er de som gjentar russiske "talking points", som at norske medier kun oversetter amerikanske medier og ikke skriver noe selv, og saker som går på Zelenskyj personlig (særlig påfallende i starten av krigen da folk i Norge knapt hadde hørt om han). Jeg kan jo ikke peke på enkeltinnlegg og si at jeg tror akkurat det er fra et russisk troll, det går som personangrep og er mot forumreglene (i tillegg til at det hjelper trollene å forbedre innleggene sine). Hvorfor kommer det da innlegg etter innlegg som forsøker å presse meg og andre til å gjøre dette? Det kan være tilfeldige naive mennesker som ikke tror på russiske troll, men det kan også være taktikk. Kanskje en god blanding til og med, men uansett er det ikke lurt å gi etter. Anonymkode: e74c7...adf
Anonym bruker Skrevet 15. mars #49 Skrevet 15. mars Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Det har jo kommet eksempler på typen innlegg i løpet av tråden. Typiske innlegg er de som gjentar russiske "talking points", som at norske medier kun oversetter amerikanske medier og ikke skriver noe selv, og saker som går på Zelenskyj personlig (særlig påfallende i starten av krigen da folk i Norge knapt hadde hørt om han). Jeg kan jo ikke peke på enkeltinnlegg og si at jeg tror akkurat det er fra et russisk troll, det går som personangrep og er mot forumreglene (i tillegg til at det hjelper trollene å forbedre innleggene sine). Hvorfor kommer det da innlegg etter innlegg som forsøker å presse meg og andre til å gjøre dette? Det kan være tilfeldige naive mennesker som ikke tror på russiske troll, men det kan også være taktikk. Kanskje en god blanding til og med, men uansett er det ikke lurt å gi etter. Anonymkode: e74c7...adf Slutt a. Jeg lurer oppriktig på hva dere sikter til. Men igjen antydes det at jeg er et troll. Anonymkode: 1127a...ac2
Anonym bruker Skrevet 15. mars #50 Skrevet 15. mars Anonym bruker skrev (46 minutter siden): Slutt a. Jeg lurer oppriktig på hva dere sikter til. Men igjen antydes det at jeg er et troll. Anonymkode: 1127a...ac2 Du får gode forklaringer, men enten klarer du ikke eller så vil du ikke skjønne. Hvorfor skal man da bruke mer tid på deg? Anonymkode: d5396...66b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå