Anonym bruker Skrevet 15. mars #51 Skrevet 15. mars Anonym bruker skrev (52 minutter siden): Du får gode forklaringer, men enten klarer du ikke eller så vil du ikke skjønne. Hvorfor skal man da bruke mer tid på deg? Anonymkode: d5396...66b Dere sitter med bevisbyrden. Igjen forsøk på gaslighting. Dere har ingenting. Anonymkode: 1127a...ac2
Anonym bruker Skrevet 15. mars #52 Skrevet 15. mars Anonym bruker skrev (59 minutter siden): Dere sitter med bevisbyrden. Igjen forsøk på gaslighting. Dere har ingenting. Anonymkode: 1127a...ac2 Dere? Hvem henvender du deg til? Jeg trenger ikke bevise noe til deg, hva du tror og mener er meg revnende likegyldig. Anonymkode: d5396...66b
Anonym bruker Skrevet 17. mars #53 Skrevet 17. mars Det er ingen som er oppdatert som tviler på at såkalte trollfabrikker finnes. De finnes. https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/lekkasje-fra-russiske-pravfond-avslorer-_spionfond_-med-millioner-til-propaganda-og-sanksjonsbrudd-1.16899274 https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/russisk-_spionfond_-pravfond-finansierer-euromore-for-a-spre-propaganda-i-norge-og-unnga-sanksjoner-1.16905481 Nederst i andre link er det en blå ramme som tar for seg Nasjonal trusselvurdering 2024, hvor PST nevner at det jobbes aktivt for å påvirke enkeltpersoner, grupper og befolkningen. Fokus-rapporten 2025, tar også for seg lignende: https://www.etterretningstjenesten.no/publikasjoner/fokus/fokus2025_innhold/Fokus25-Kap1 "Utvisningen av russisk etterretningspersonell fra europeiske land gjør at Russland i økende grad utfører fordekte operasjoner i Europa via stedfortredere, såkalte proxyer. Slike stedfortredere utfører påvirkningsoperasjoner, politisk undergraving, sabotasje og informasjonsinnhenting på vegne av russiske statlige aktører. Russiske etterretnings- og sikkerhetstjenester (REST) har i 2024 rekruttert europeiske statsborgere via digitale kontaktflater, og tilbudt dem betaling for å utføre konkret og gradvis mer alvorlig sabotasje. ... REST bruker kunstig intelligens og internett til å spre antivestlige narrativ og til å oppildne ekstreme aktører, blant annet i forbindelse med kontroversielle mediesaker. Formålet med dette er å påvirke og skape uro i vestlige land." Fokus 2025-rapporten tar også for seg det stadig tettere samarbeidet mellom Russland og Kina, som også denne saken er et godt eksempel på: https://www.dagbladet.no/nyheter/sprer-russisk-propaganda-pa-norsk/82700518 "Nettsiden var en "kinesisk påvirkningskampanje rettet mot det norske publikum", ifølge PST. Nå er den proppfull av russisk propaganda." Forsvarets forskningsinstitutt studerer fremmede makters påvirkning av oss: https://www.barnevakten.no/propaganda-i-sosiale-medier/ "Vi snakker ikke om noen russiske agenter, men om et globalt økosystem med store nettverk av i hvert fall 3000 falske nettaviser på over 30 språk, botnettverk av falske profiler på alle sosiale medier, betaling av lokale influensere i mål-landet og iscenesatte hendelser som spres på sosiale medier, forklarer Eskil Grendahl Sivertsen." " Aktiv spredning av løgner forkles som en kamp for ytringsfriheten." Artikkelen tar også opp at KI plukker opp disse løgnene og propagandaen. Grendahl Sivertsen, fra Forsvarets forskningsinstitutt, tar i intervjuet viktigheten av å lære barn og unge kildekritikk, og ikke minst forstå hvordan sosiale medier påvirker våre kognitive sårbarheter: "– Når vi eksponeres for inntrykk hele tiden på sosiale medier, bruker vi kun system 1-tenkning – som er rask og intuitiv. Vi bruker sjelden eller aldri system 2-tenkning som er den mer langsomme, analytiske tenkningen. På sosiale medier bruker hjernen vår mange snarveier som kan lede oss på ville veier. For eksempel vil vi feste større troverdighet til noe som vi har hørt eller sett mange ganger og vi vil intuitivt ønske å få bekreftet at det vi tror og føler er sant – og vi har motstand i oss mot å ta til oss informasjon som tilsier at vi tar feil." Veldig direkte relatert til trådens tema som er trollfabrikker som opererer på norske forum (også dette), er det at det opprettes falske kontoer på sosiale medier for å spre desinformasjon og propaganda for å påvirke folks holdninger. Og også at russiske aktører betaler lokale, private aktører for å spre dette. Det er ingen tvil om at dette skjer, og det har også på dette forumet pågått, minst siden Russland innvaderte Ukraina for tre år siden, trolig enda lenger tilbake. Anonymkode: 5302d...c6b
Anonym bruker Skrevet 17. mars #54 Skrevet 17. mars Anonym bruker skrev (På 14.3.2025 den 19.51): Fremdeles ikke ett eksempel fra hi og hennes like på trolltråder fra den siste tiden. Da antar jeg at det var nok et eksempel på å kneble og slenge med leppa mot de som mener noe annet enn dem. Anonymkode: 1127a...ac2 Eller så er det HI som jobber for en russisk trollfabrikk. Anonymkode: 94f4e...da7
Anonym bruker Skrevet 17. mars #55 Skrevet 17. mars Men hva er en trollfabrikk egentlig? Ser ut til å være en metafor for å kneble yttringer man ikke liker eller er enige i. Som feks. at det bare finnes én side av Ukraina-konflikten. Begrepet Trollfabrikk kan også brukes for å angripe demokratiet. Vi så ji dette svært godt under korona.pandemien. Alle forsøk på å nyansere ble sablet ned. Her var det kun full lock-down og multiple vaksiner som gjaldt. Ingenting annet. Mange ble jo beskyldt for desinformasjon og "trolling" da også, fordi de hadde et annet syn på håndteringen en det som var politisk korrekt. Nå i etterkant er det lett å se at det hele kunne ha vært håndert bedre. Men det var jo ingen til å si det underveis. Det var bare én sannhet som eksisterte da også. Anonymkode: 18d41...a3c
Anonym bruker Skrevet 17. mars #56 Skrevet 17. mars Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Men hva er en trollfabrikk egentlig? Ser ut til å være en metafor for å kneble yttringer man ikke liker eller er enige i. Som feks. at det bare finnes én side av Ukraina-konflikten. Begrepet Trollfabrikk kan også brukes for å angripe demokratiet. Vi så ji dette svært godt under korona.pandemien. Alle forsøk på å nyansere ble sablet ned. Her var det kun full lock-down og multiple vaksiner som gjaldt. Ingenting annet. Mange ble jo beskyldt for desinformasjon og "trolling" da også, fordi de hadde et annet syn på håndteringen en det som var politisk korrekt. Nå i etterkant er det lett å se at det hele kunne ha vært håndert bedre. Men det var jo ingen til å si det underveis. Det var bare én sannhet som eksisterte da også. Anonymkode: 18d41...a3c Godt innlegg Det er jo nettopp dette som gjør at Trump får oppslutning hos de han aldri har hatt det hos før. Det at han forstår hva demokrati er og at vi ikke lengre har det i Europa. Ingen er mindre liberale enn de som tror de er liberale, og ingen mindre demokratiske enn de som tar for gitt at de er det. Det er enkelt nok, klarer du å gå på jobb og vite at den ene kollegaen din er mot abort og den andre mener at klimakrisen ikke er menneskeskapt og den tredje at homofile ikke bør oppdra barn, uten å ergre deg skakk, ja, da er du liberal og da er du moden nok til å leve i et demokrati. Klarer du ikke la være å ergre deg, så er du ikke moden nok. Kanskje det er fordi du er kvinne, og hadde hatt det bedre i løpestreng mellom seng og kjøkkenbenk? Langt unna slike komplekse problemstillinger, hvor du ikke kan få det som du vil hele tiden? Det siste var (litt) en fleip. Anonymkode: 78792...5fe
Anonym bruker Skrevet 17. mars #57 Skrevet 17. mars Jeg syns det er trist at man ikke kan stille spørsmål uten å bli kalt russisk troll. Hvor gikk det galt? Anonymkode: 1127a...ac2
Anonym bruker Skrevet 17. mars #58 Skrevet 17. mars Anonym bruker skrev (1 time siden): Godt innlegg Det er jo nettopp dette som gjør at Trump får oppslutning hos de han aldri har hatt det hos før. Det at han forstår hva demokrati er og at vi ikke lengre har det i Europa. Ingen er mindre liberale enn de som tror de er liberale, og ingen mindre demokratiske enn de som tar for gitt at de er det. Det er enkelt nok, klarer du å gå på jobb og vite at den ene kollegaen din er mot abort og den andre mener at klimakrisen ikke er menneskeskapt og den tredje at homofile ikke bør oppdra barn, uten å ergre deg skakk, ja, da er du liberal og da er du moden nok til å leve i et demokrati. Klarer du ikke la være å ergre deg, så er du ikke moden nok. Kanskje det er fordi du er kvinne, og hadde hatt det bedre i løpestreng mellom seng og kjøkkenbenk? Langt unna slike komplekse problemstillinger, hvor du ikke kan få det som du vil hele tiden? Det siste var (litt) en fleip. Anonymkode: 78792...5fe For noe sprøyt! Anonymkode: 8158b...8dd
Anonym bruker Skrevet 17. mars #59 Skrevet 17. mars Anonym bruker skrev (58 minutter siden): For noe sprøyt! Anonymkode: 8158b...8dd Vi er jo ganske mange etter hvert, som ser de antidemokratiske kreftene som er i sving på venstresiden. Jeg tror at de fleste egentlig befinner seg ganske i sentrum politisk, så det tydelige politiske skiftet mot høyre i europa kommer jo fra et sted. Anonymkode: 18d41...a3c
Anonym bruker Skrevet 17. mars #60 Skrevet 17. mars Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Vi er jo ganske mange etter hvert, som ser de antidemokratiske kreftene som er i sving på venstresiden. Jeg tror at de fleste egentlig befinner seg ganske i sentrum politisk, så det tydelige politiske skiftet mot høyre i europa kommer jo fra et sted. Anonymkode: 18d41...a3c Nå får du straks anklager om å være fra en russisk trollfabrikk Anonymkode: 1127a...ac2
Anonym bruker Skrevet 17. mars #62 Skrevet 17. mars Anonym bruker skrev (5 timer siden): Det er ingen som er oppdatert som tviler på at såkalte trollfabrikker finnes. De finnes. https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/lekkasje-fra-russiske-pravfond-avslorer-_spionfond_-med-millioner-til-propaganda-og-sanksjonsbrudd-1.16899274 https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/russisk-_spionfond_-pravfond-finansierer-euromore-for-a-spre-propaganda-i-norge-og-unnga-sanksjoner-1.16905481 Nederst i andre link er det en blå ramme som tar for seg Nasjonal trusselvurdering 2024, hvor PST nevner at det jobbes aktivt for å påvirke enkeltpersoner, grupper og befolkningen. Fokus-rapporten 2025, tar også for seg lignende: https://www.etterretningstjenesten.no/publikasjoner/fokus/fokus2025_innhold/Fokus25-Kap1 "Utvisningen av russisk etterretningspersonell fra europeiske land gjør at Russland i økende grad utfører fordekte operasjoner i Europa via stedfortredere, såkalte proxyer. Slike stedfortredere utfører påvirkningsoperasjoner, politisk undergraving, sabotasje og informasjonsinnhenting på vegne av russiske statlige aktører. Russiske etterretnings- og sikkerhetstjenester (REST) har i 2024 rekruttert europeiske statsborgere via digitale kontaktflater, og tilbudt dem betaling for å utføre konkret og gradvis mer alvorlig sabotasje. ... REST bruker kunstig intelligens og internett til å spre antivestlige narrativ og til å oppildne ekstreme aktører, blant annet i forbindelse med kontroversielle mediesaker. Formålet med dette er å påvirke og skape uro i vestlige land." Fokus 2025-rapporten tar også for seg det stadig tettere samarbeidet mellom Russland og Kina, som også denne saken er et godt eksempel på: https://www.dagbladet.no/nyheter/sprer-russisk-propaganda-pa-norsk/82700518 "Nettsiden var en "kinesisk påvirkningskampanje rettet mot det norske publikum", ifølge PST. Nå er den proppfull av russisk propaganda." Forsvarets forskningsinstitutt studerer fremmede makters påvirkning av oss: https://www.barnevakten.no/propaganda-i-sosiale-medier/ "Vi snakker ikke om noen russiske agenter, men om et globalt økosystem med store nettverk av i hvert fall 3000 falske nettaviser på over 30 språk, botnettverk av falske profiler på alle sosiale medier, betaling av lokale influensere i mål-landet og iscenesatte hendelser som spres på sosiale medier, forklarer Eskil Grendahl Sivertsen." " Aktiv spredning av løgner forkles som en kamp for ytringsfriheten." Artikkelen tar også opp at KI plukker opp disse løgnene og propagandaen. Grendahl Sivertsen, fra Forsvarets forskningsinstitutt, tar i intervjuet viktigheten av å lære barn og unge kildekritikk, og ikke minst forstå hvordan sosiale medier påvirker våre kognitive sårbarheter: "– Når vi eksponeres for inntrykk hele tiden på sosiale medier, bruker vi kun system 1-tenkning – som er rask og intuitiv. Vi bruker sjelden eller aldri system 2-tenkning som er den mer langsomme, analytiske tenkningen. På sosiale medier bruker hjernen vår mange snarveier som kan lede oss på ville veier. For eksempel vil vi feste større troverdighet til noe som vi har hørt eller sett mange ganger og vi vil intuitivt ønske å få bekreftet at det vi tror og føler er sant – og vi har motstand i oss mot å ta til oss informasjon som tilsier at vi tar feil." Veldig direkte relatert til trådens tema som er trollfabrikker som opererer på norske forum (også dette), er det at det opprettes falske kontoer på sosiale medier for å spre desinformasjon og propaganda for å påvirke folks holdninger. Og også at russiske aktører betaler lokale, private aktører for å spre dette. Det er ingen tvil om at dette skjer, og det har også på dette forumet pågått, minst siden Russland innvaderte Ukraina for tre år siden, trolig enda lenger tilbake. Anonymkode: 5302d...c6b Spør igjen siden jeg kom i skade for å nevne en bruker og dermed ble sensurert - er jeg et troll fordi jeg stiller spørsmål? Spørsmål dere ikke liker svarene på? Anonymkode: 1127a...ac2
Anonym bruker Skrevet 17. mars #63 Skrevet 17. mars Anonym bruker skrev (46 minutter siden): Spør igjen siden jeg kom i skade for å nevne en bruker og dermed ble sensurert - er jeg et troll fordi jeg stiller spørsmål? Spørsmål dere ikke liker svarene på? Anonymkode: 1127a...ac2 Nei. Anonymkode: b3d57...e4c
Anonym bruker Skrevet 17. mars #64 Skrevet 17. mars Anonym bruker skrev (55 minutter siden): Spør igjen siden jeg kom i skade for å nevne en bruker og dermed ble sensurert - er jeg et troll fordi jeg stiller spørsmål? Spørsmål dere ikke liker svarene på? Anonymkode: 1127a...ac2 Nå må du komme ut av villfarelsen om at fordi folk ikke gidder å slå lag med deg i kaninhullet ditt så er det fordi du stiller så kloke spørsmål. Anonymkode: d5396...66b
Anonym bruker Skrevet 17. mars #65 Skrevet 17. mars Jeg har absolutt ingen tro på at det er troll på dette mini-forumet. Men at det finnes mange troll der ute i ulike fora er jeg sikker på. Og trollene finnes i alle regnbuens farger. Det er ikke bare de typiske skurkene som stemmer med fiendebildene til folk flest. Jeg er sikker på at det finnes personer som har som jobb å være såkalte påvirkningsagenter. Altså personer som tilbringer timevis på ulike fora for å demme opp mot ulike holdninger, eller spre sitt budskap. Som en betalt jobb av en organisasjon altså. Russiske og kinesiske myndigheter har kommet veldig langt i denne moderne krigføringen. Det er en moderne krig, hvor meninger og holdninger manipuleres. Men det gjelder mange andre aktører også som vet hvor viktig det er å være til stede i sosiale medier. Det jeg har merket meg spesielt er hvor ufattelig raskt antirasister okkuperer kommentarfelter i aviser. De angriper som gribber straks noen forsøker å diskutere åpent hvilke utfordringer innvandring påfører samfunnet vårt. De blokkerer enhver debatt med beskyldninger om brune farger og rasisme. Det harmonerer godt med den kampanjen vestlige myndigheter selger inn til innbyggerne sine angående mangfoldets fortreffelighet. Anonymkode: 090b0...9c6
Anonym bruker Skrevet 18. mars #66 Skrevet 18. mars Anonym bruker skrev (5 timer siden): For noe sprøyt! Anonymkode: 8158b...8dd Takk for at du tok deg tiden til å skrive dette gjennomtenkte og godt reflekterte svaret! Ja, huff, er det ikke smertefullt at jeg i det hele tatt nevner slike holdninger? Det hadde vært mye bedre om vi kunne smykke oss med hedersbetegnelser som liberal og demokratisk, men UTEN å måtte forholde oss til at noen tenker annerledes. Dette er jo den klassiske holdningen nå om dagen; Man vil være søkkrik og poste bilder av luksus på sosiale medier, men man gidder ikke å jobbe for å tjene de pengene som skal gi rikdom. Man vil være lykkelig gift og ha fine og flotte barn, men man orker ikke bruke tid på samliv og ekteskap, eller på å stå i oppdragelsen av ungene når man selv begynner å bli rastløs. Man vil være moden og ansvarlig og ha et godt rykte, men man orker ikke helt å vente på belønningen, man vil ha mye, nå, og alt på en gang, hvis ikke blir man sint, sur og gretten. Leste nettopp en tråd om en dame som gikk til legen og bestilte henvisning og ble sur da hun ikke fikk det. Ingen hadde innvending til dette. Alle støttet henne i at hun burde fått henvisning. Vårt samfunn er gjennomsyret av umodenhet. Man vil ha det akkurat slik og nøyaktig sånn, og det skal skje nå, og hvis ikke det gjør det, så begynner man å hyle og skrike og kalle hverandre ting, som for eksempel troll. Tråden er et ypperlig eksempel i så måte. Må dessverre forlate dere nå, skal inn på sosiale medier og poste bildet av dagens trutmunn, slik at jeg kan få noen hjerter og litt skryt, da det er hele tre timer siden sist!!! #kjappeløsninger #fake #umoden #oneliner #sutre #giddalaus #grandis #botox #latskap 💕💕💕💖 #søta #sweetie #nussnuss Anonymkode: 78792...5fe
Anonym bruker Skrevet 18. mars #67 Skrevet 18. mars Anonym bruker skrev (5 timer siden): Jeg har absolutt ingen tro på at det er troll på dette mini-forumet. Men at det finnes mange troll der ute i ulike fora er jeg sikker på. Og trollene finnes i alle regnbuens farger. Det er ikke bare de typiske skurkene som stemmer med fiendebildene til folk flest. Jeg er sikker på at det finnes personer som har som jobb å være såkalte påvirkningsagenter. Altså personer som tilbringer timevis på ulike fora for å demme opp mot ulike holdninger, eller spre sitt budskap. Som en betalt jobb av en organisasjon altså. Russiske og kinesiske myndigheter har kommet veldig langt i denne moderne krigføringen. Det er en moderne krig, hvor meninger og holdninger manipuleres. Men det gjelder mange andre aktører også som vet hvor viktig det er å være til stede i sosiale medier. Det jeg har merket meg spesielt er hvor ufattelig raskt antirasister okkuperer kommentarfelter i aviser. De angriper som gribber straks noen forsøker å diskutere åpent hvilke utfordringer innvandring påfører samfunnet vårt. De blokkerer enhver debatt med beskyldninger om brune farger og rasisme. Det harmonerer godt med den kampanjen vestlige myndigheter selger inn til innbyggerne sine angående mangfoldets fortreffelighet. Anonymkode: 090b0...9c6 Jaja, godt at du ikke hiver deg på konspirasjons-løpet 🙃 Grunnen til at antirasistene viser så godt i kommentarfeltene er fordi det heldigvis er flere av oss enn mennesker med rasistiske holdninger. Heldigvis! Anonymkode: d5396...66b
Anonym bruker Skrevet 18. mars #68 Skrevet 18. mars Anonym bruker skrev (10 timer siden): Spør igjen siden jeg kom i skade for å nevne en bruker og dermed ble sensurert - er jeg et troll fordi jeg stiller spørsmål? Spørsmål dere ikke liker svarene på? Anonymkode: 1127a...ac2 Det kommer an på intensjonen din. Anonymkode: 8158b...8dd
Anonym bruker Skrevet 18. mars #69 Skrevet 18. mars Anonym bruker skrev (10 timer siden): Spør igjen siden jeg kom i skade for å nevne en bruker og dermed ble sensurert - er jeg et troll fordi jeg stiller spørsmål? Spørsmål dere ikke liker svarene på? Anonymkode: 1127a...ac2 Det er vel heller du som ikke liker svarene du får? I starten lurte du "oppriktig" på hvordan man gjenkjenner russiske troll, men du likte ikke svarene du fikk og ville helt tydelig ha et annet svar. Anonymkode: e74c7...adf
Anonym bruker Skrevet 18. mars #70 Skrevet 18. mars Anonym bruker skrev (44 minutter siden): Det er vel heller du som ikke liker svarene du får? I starten lurte du "oppriktig" på hvordan man gjenkjenner russiske troll, men du likte ikke svarene du fikk og ville helt tydelig ha et annet svar. Anonymkode: e74c7...adf Ikke meg du har svart, men hvordan gjenkjenner man russiske Troll da? Eller hva gjør at du tenker det er et russisk Troll når noen skriver her? Anonymkode: 18d41...a3c
Anonym bruker Skrevet 18. mars #71 Skrevet 18. mars Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Ikke meg du har svart, men hvordan gjenkjenner man russiske Troll da? Eller hva gjør at du tenker det er et russisk Troll når noen skriver her? Anonymkode: 18d41...a3c Det står mye i tråden, spesielt i de første innleggene, og jeg har også skrevet litt om hvilke typiske ting man kjenner igjen som russiske propagandapunkter. Det er også påfallende at det kommer mange innlegg rett etter hverandre som alle sier at det er helt latterlig å tro at det kan være russiske troll her. Anonymkode: e74c7...adf
Anonym bruker Skrevet 18. mars #72 Skrevet 18. mars Det er dukket opp en rekke rasistiske innlegg her. Vi er på et mammaforum. Det å bry seg om alle er noe vi har til felles. Derfor er det så tydelig når det dukker opp troll som skriver ting for å provosere. Som at innvandrerbarn bare er kriminelle. Det er ingen her som tror noe på at det er skrevet av en fast bruker her. Vi kjenner lusa på gangen. Anonymkode: 586b8...882
Anonym bruker Skrevet 18. mars #73 Skrevet 18. mars Anonym bruker skrev (15 timer siden): Godt innlegg Det er jo nettopp dette som gjør at Trump får oppslutning hos de han aldri har hatt det hos før. Det at han forstår hva demokrati er og at vi ikke lengre har det i Europa. Ingen er mindre liberale enn de som tror de er liberale, og ingen mindre demokratiske enn de som tar for gitt at de er det. Det er enkelt nok, klarer du å gå på jobb og vite at den ene kollegaen din er mot abort og den andre mener at klimakrisen ikke er menneskeskapt og den tredje at homofile ikke bør oppdra barn, uten å ergre deg skakk, ja, da er du liberal og da er du moden nok til å leve i et demokrati. Klarer du ikke la være å ergre deg, så er du ikke moden nok. Kanskje det er fordi du er kvinne, og hadde hatt det bedre i løpestreng mellom seng og kjøkkenbenk? Langt unna slike komplekse problemstillinger, hvor du ikke kan få det som du vil hele tiden? Det siste var (litt) en fleip. Anonymkode: 78792...5fe Godt innlegg dette også. Det spesielle er at den ene siden har ingen argumenter, annet enn fy-ord og grove beskyldninger. Det dummeste er at det er samme siden som påberoper seg alle hedersordene som toleranse, inkludering og demokrati. Utrolig selvmotsigende. Det er bare fordommer og hat som tyter fram, ingen vilje til å diskutere eller argumentere. Det er avgjort, ferdig bestemt. For meg er det nikkedukker uten kritisk sans. Det finnes ufrivillige troll også. De som ikke skjønner at de selv er blitt lurt til å tro og mene noe. Anonymkode: 090b0...9c6
Anonym bruker Skrevet 18. mars #74 Skrevet 18. mars Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Det er dukket opp en rekke rasistiske innlegg her. Vi er på et mammaforum. Det å bry seg om alle er noe vi har til felles. Derfor er det så tydelig når det dukker opp troll som skriver ting for å provosere. Som at innvandrerbarn bare er kriminelle. Det er ingen her som tror noe på at det er skrevet av en fast bruker her. Vi kjenner lusa på gangen. Anonymkode: 586b8...882 Apropos at det er et foreldreforum… Jeg hørte eller leste en gang at paranoia hos foreldrene var noe av det absolutt verste barn kunne vokse opp med. Det ser jeg også for meg at stemmer. Paranoide mennesker stoler ikke på noen, de stoler ofte ikke en gang på seg selv. Dere som er redd for at det finnes propaganda der ute, dere tar ikke feil, det gjør det. Men dere som tror at flere relativt like innlegg på rad betyr noe, enda innleggene er helt tilforlatelige, dere har et problem. Det er dere som ser spøkelser på høylys dag. Det er dere som er de mest skadelige å vokse opp med. Jeg pleier ofte å henvise mennesker til fastlegene deres, slik at legene kan forklare, der jeg mangler troverdighet. Men i deres tilfelle vil vel typisk fastlegen også være påvirket av russisk propaganda, og dermed en dere frykter? Når alt dette er sagt, de fleste som er her inne er vel ferdig med barnefødsler en gang på 90-tallet. Når man lager tråd om hormoner, for eksempel, så kan man banne på at det handler om overgangsalderen, man blir rent fornærmet om noen tror det handler om forsøk på å bli gravid. At forumet nå er et samlested for paranoide tanter som ikke kjenner seg igjen i verden, er vel ikke ukjent. Så her er vi da, og må benytte sannsynlighetsberegning omkring hva som er hva, og hvem som er hvem Jeg liker pizza! Så rart, jeg liker også pizza! Det betyr at vi må være i slekt! Anonymkode: 78792...5fe
Anonym bruker Skrevet 18. mars #75 Skrevet 18. mars Anonym bruker skrev (38 minutter siden): Det er dukket opp en rekke rasistiske innlegg her. Vi er på et mammaforum. Det å bry seg om alle er noe vi har til felles. Derfor er det så tydelig når det dukker opp troll som skriver ting for å provosere. Som at innvandrerbarn bare er kriminelle. Det er ingen her som tror noe på at det er skrevet av en fast bruker her. Vi kjenner lusa på gangen. Anonymkode: 586b8...882 At innvandrere dominerer statistikken for kriminalitet er ikke rasisme. Det er et problem som må løses. Hvor mange ganger må det gjentas før det går inn? Jeg har ikke sett et eneste innlegg hvor noen fremhever en rase over en annen. Anonymkode: 090b0...9c6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå