Anonym bruker Skrevet 14. mars #1 Skrevet 14. mars Når en ungdom er plassert på en institusjon på helt feil grunnlag. Foreldrene blir beskrevet som gode omsorgspersoner. ungdommen er hjemme hos foreldrene på samvær og nekter å reise tilbake igjen. hva skjer da? Anonymkode: 5181f...a12
Anonym bruker Skrevet 14. mars #2 Skrevet 14. mars Om det er et vedtak så kommer politiet og henter barnet. Anonymkode: 34759...2b6
Anonym bruker Skrevet 14. mars #3 Skrevet 14. mars Hva menes med feil grunnlag? Har foreldrene bedt barnevernet om hjelp selv? Anonymkode: c2778...f8f
Anonym bruker Skrevet 14. mars #4 Skrevet 14. mars Det kommer jo an på om det er en frivillig plassering eller tvunget. Anonymkode: 1e723...6d5
Anonym bruker Skrevet 14. mars #5 Skrevet 14. mars Kommer helt an på hvilken paragraf ungdommen er plassert etter. Ved tvungen plassering varsles politiet og ungdommen hentes med tvang om nødvendig. Er det frivillig plassering, burde foreldrene være de voksne her og opprette en god dialog med institusjonen for å få ungdommen tilbake. Anonymkode: 24963...737
Anonym bruker Skrevet 14. mars #6 Skrevet 14. mars Jeg var på instu og nektet å dra tilbake. Skjedde ingenting. Nå hadde ikke foreldrene mine mistet omsorgen da, var frivillig plassering. Om det var tvang ville politiet kommet. Flyttet bare hjem igjen. Anonymkode: 2520f...f1b
Anonym bruker Skrevet 14. mars #7 Skrevet 14. mars Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg var på instu og nektet å dra tilbake. Skjedde ingenting. Nå hadde ikke foreldrene mine mistet omsorgen da, var frivillig plassering. Om det var tvang ville politiet kommet. Flyttet bare hjem igjen. Anonymkode: 2520f...f1b Ungdommen ønsker selv å komme seg litt bort. Og det ble avtalt med bvt. om frivillig plassering der samtykket kunne trekkes når som helst. Ungdommen trakk samtykket og ble da flyttet på tvang. Et vedtak som ikke passer ungdommen i det hele tatt. De ansatte skjønner ikke hvorfor ungdommen er der på tvang, da det ikke er noe form for adferdsvansker og ungdommen er en rolig og pliktoppfyllende ungdom. Ungdommen vil ikke være der, vil bare hjem. Anonymkode: 5181f...a12
Anonym bruker Skrevet 14. mars #8 Skrevet 14. mars Det er ingen ansatte på institusjon som ville sagt til dere foreldre at de er uenig i plasseringen. I så fall er de meget uprofesjonelle. Vi forholder oss til bestillingen av behandling sendt fra barnevernstjenesten eller nemnda. Er dere uenig i plasseringen, er det barnevernstjenesten dere må snakke med. Jeg har litt vanskeligheter med å tro du forteller alt. Vel vitende om det enorme behovet for og "kamp om" plasser på institusjon og særlig på adferd, er det vanskelig å tro han har fått plass for ingenting. Anonymkode: 24963...737
Anonym bruker Skrevet 14. mars #9 Skrevet 14. mars Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Det er ingen ansatte på institusjon som ville sagt til dere foreldre at de er uenig i plasseringen. I så fall er de meget uprofesjonelle. Vi forholder oss til bestillingen av behandling sendt fra barnevernstjenesten eller nemnda. Er dere uenig i plasseringen, er det barnevernstjenesten dere må snakke med. Jeg har litt vanskeligheter med å tro du forteller alt. Vel vitende om det enorme behovet for og "kamp om" plasser på institusjon og særlig på adferd, er det vanskelig å tro han har fått plass for ingenting. Anonymkode: 24963...737 Setter pris på at du svarer på det som det spørres om. Da det du kommer med ikke er relevant for spm mitt, og heller ikke ønske om å diskutere Anonymkode: 5181f...a12
Anonym bruker Skrevet 14. mars #10 Skrevet 14. mars Anonym bruker skrev (1 time siden): Ungdommen ønsker selv å komme seg litt bort. Og det ble avtalt med bvt. om frivillig plassering der samtykket kunne trekkes når som helst. Ungdommen trakk samtykket og ble da flyttet på tvang. Et vedtak som ikke passer ungdommen i det hele tatt. De ansatte skjønner ikke hvorfor ungdommen er der på tvang, da det ikke er noe form for adferdsvansker og ungdommen er en rolig og pliktoppfyllende ungdom. Ungdommen vil ikke være der, vil bare hjem. Anonymkode: 5181f...a12 Hva står det i vedtaket fra barnevernsnemnda om plasseringsgrunnlaget, da? Anonymkode: 9badc...388
Anonym bruker Skrevet 14. mars #11 Skrevet 14. mars Anonym bruker skrev (32 minutter siden): Hva står det i vedtaket fra barnevernsnemnda om plasseringsgrunnlaget, da? Anonymkode: 9badc...388 Det spiller ingen rolle Anonymkode: 5181f...a12
Anonym bruker Skrevet 14. mars #12 Skrevet 14. mars Anonym bruker skrev (1 time siden): Ungdommen ønsker selv å komme seg litt bort. Og det ble avtalt med bvt. om frivillig plassering der samtykket kunne trekkes når som helst. Ungdommen trakk samtykket og ble da flyttet på tvang. Et vedtak som ikke passer ungdommen i det hele tatt. De ansatte skjønner ikke hvorfor ungdommen er der på tvang, da det ikke er noe form for adferdsvansker og ungdommen er en rolig og pliktoppfyllende ungdom. Ungdommen vil ikke være der, vil bare hjem. Anonymkode: 5181f...a12 Hvis dette er en rolig og pliktoppfyllende ungdom uten adferdsvansker så håper jeg virkelig barnevernstjenesten har funnet han en god institusjon uten mye adferdsproblematikk. Jeg ble ødelagt av den korte tiden jeg var omgitt av ungdommer med store psykiske problemer og rusproblematikk. Det var der jeg lærte å ruse meg, det var der starten på et vondt liv startet for alvor for min del. Skjønner at vår historie er veldig ulik, da jeg fritt kunne velge å dra hjem igjen med velsignelse av foreldre. Håper dere får gutten deres hjem eller til noe alternativt ❤️ Ikke godt for han eller dere om han ikke trives. Bare lov og ikke holde han vekk uten avtaler, da kan det fort gå over til at dere foreldre blir oppfattet som lite samarbeidsvillig. Det må ikke skje. Lykke til ❤️ Anonymkode: 2520f...f1b
Anonym bruker Skrevet 14. mars #13 Skrevet 14. mars Anonym bruker skrev (3 timer siden): Det spiller ingen rolle Anonymkode: 5181f...a12 Jo, det spiller en betydelig rolle for hva som sannsynligvis vil skje. Handlingsalternativene ligger på et spenn fra "ingenting" til "tvangsretur med politibistand." Anonymkode: 9badc...388
Anonym bruker Skrevet 14. mars #14 Skrevet 14. mars Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Jo, det spiller en betydelig rolle for hva som sannsynligvis vil skje. Handlingsalternativene ligger på et spenn fra "ingenting" til "tvangsretur med politibistand." Anonymkode: 9badc...388 Nei, det spiller ingen rolle. Vi diskuterer hvordan dette føles for hi, ikke hva som faktisk vil skje. Det viktige er å vise forståelse og støtte for hi og hi:s situasjon, ikke å komme med løsninger og typisk mannlige mansplainersvar. Anonymkode: c478c...730
Anonym bruker Skrevet 15. mars #15 Skrevet 15. mars Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Nei, det spiller ingen rolle. Vi diskuterer hvordan dette føles for hi, ikke hva som faktisk vil skje. Det viktige er å vise forståelse og støtte for hi og hi:s situasjon, ikke å komme med løsninger og typisk mannlige mansplainersvar. Anonymkode: c478c...730 ? Anonymkode: 9badc...388
Anonym bruker Skrevet 15. mars #16 Skrevet 15. mars Anonym bruker skrev (2 minutter siden): ? Anonymkode: 9badc...388 . Anonymkode: c478c...730
Anonym bruker Skrevet 15. mars #17 Skrevet 15. mars Anonym bruker skrev (7 timer siden): Nei, det spiller ingen rolle. Vi diskuterer hvordan dette føles for hi, ikke hva som faktisk vil skje. Det viktige er å vise forståelse og støtte for hi og hi:s situasjon, ikke å komme med løsninger og typisk mannlige mansplainersvar. Anonymkode: c478c...730 Spørsmålet var da virkelig ikke hvordan det føles for Hi, men «hva skjer» Anonymkode: 3a091...470
Anonym bruker Skrevet 15. mars #18 Skrevet 15. mars Anonym bruker skrev (11 timer siden): Det spiller ingen rolle Anonymkode: 5181f...a12 Det spiller jo en rolle hvis du vil ha svar på spørsmålet ditt. Anonymkode: 2874c...adb
Anonym bruker Skrevet 15. mars #19 Skrevet 15. mars Med et overbelastet barnevern og plassmangel er det helt usannsynlig det du forteller - man får ikke en dritdyr institusjonsplass uten grunn, og heller ikke som ferie fra hverdagen. Det er klart at ungen trenger mer enn dere får til i heimen. Og at ham ble holdt på tvang gjør det enda mindre troverdig at han egt fungerer kjempefint... tvang skal mye til. Anonymkode: f7115...306
Anonym bruker Skrevet 15. mars #20 Skrevet 15. mars Anonym bruker skrev (8 timer siden): Nei, det spiller ingen rolle. Vi diskuterer hvordan dette føles for hi, ikke hva som faktisk vil skje. Det viktige er å vise forståelse og støtte for hi og hi:s situasjon, ikke å komme med løsninger og typisk mannlige mansplainersvar. Anonymkode: c478c...730 Spørsmålet til hi er ‘hva skjer da?’ Hvorfor leser du ikke spørsmålet i hi før du kritiserer andre? Anonymkode: 2874c...adb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå