Anonym bruker Skrevet 10 timer siden #1 Del Skrevet 10 timer siden Min sønn skal konfirmeres i år og vi skal ha selskapet hjemme. Det var hans ønske, selv om vi ikke har den største plassen. Vi har plass til gjester, langbord og selskap, men ikke plass til at barn skal løpe rundt. Min bror har to barn, yngste en gutt på 8, han er veldig aktiv. Men de lever slik at barn må få utløp for energi, alltid, og de blir ikke lært opp til å vente, sitte i ro i selskaper/på restauranter osv, det må alltid skje noe. Når de er på besøk, hos hvem som helst, så må de med en gang de har spist leke, og det er greit, men det er alltid gjemsel, floor is lava, og sånne leker som tar mye plass. De evner ikke kjede seg, eller sitte ordentlig ved bordet. Dette er en konfirmasjon, og jeg orker ikke maset om at de kjeder seg, de må leke noe, spille brettspill, osv. Kan jeg si til min bror at han må forberede sønnen på at dette er en spesiell dag, hvor man sitter ved bordet til alle er ferdige, og etter det så sitter man fremdeles og pratet med de voksne. Han må gjerne gå inn på rommet å leke med tingene til mine barn, eller ut i hagen å sparke ball, eller på nærmeste lekeplass, hvis han ønsker det, men det blir alene og uten mas om at mine barn skal være med før alt av taler og gaver er ferdig. Er jeg kjip? Anonymkode: 2e6a4...fb1 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144453150-kan-jeg-be-min-bror-om-dette-konfirmasjon-og-barn-som-ikke-klarer-%C3%A5-v%C3%A6re-rolige-%F0%9F%99%88/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommerkroppen 2029 Skrevet 10 timer siden #2 Del Skrevet 10 timer siden nei det er helt innafor synes jeg. Si ifra til din bror, så blir dette planlagt i god tid i forveien 🙂 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144453150-kan-jeg-be-min-bror-om-dette-konfirmasjon-og-barn-som-ikke-klarer-%C3%A5-v%C3%A6re-rolige-%F0%9F%99%88/#findComment-150193396 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9 timer siden #3 Del Skrevet 9 timer siden Jeg synes det er helt innenfor, men ser at det blir veldig vanskelig å formidle uten at det vil mottas som kritikk av barnet og/eller oppdragerstilen. Jeg er veldig konfliktsky, så jeg hadde nok pakket det veldig godt inn. Ville sagt at du ville si ifra på forhånd så han kan informere barna sine om at det må tas hensyn til at det er et litt høytidelig selskap på liten plass, så du har gjort istand en lekestasjon på rommet til Truls og at hagen og lekeplassen er åpen når som helst rastløsheten slår til. Men at denne gangen kan ikke dine barn bli med på leken siden det er deres selskap, så broren din må enten bli med selv eller gutten hans leke alene... Anonymkode: a558c...4a2 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144453150-kan-jeg-be-min-bror-om-dette-konfirmasjon-og-barn-som-ikke-klarer-%C3%A5-v%C3%A6re-rolige-%F0%9F%99%88/#findComment-150193399 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8 timer siden #4 Del Skrevet 8 timer siden Jepp, det er innafor Anonymkode: e61a4...9b9 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144453150-kan-jeg-be-min-bror-om-dette-konfirmasjon-og-barn-som-ikke-klarer-%C3%A5-v%C3%A6re-rolige-%F0%9F%99%88/#findComment-150193437 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7 timer siden #5 Del Skrevet 7 timer siden Ja, det kan du si. Og enig med konfliktsky-anonym over. Godt forslag. Anonymkode: 107fa...596 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144453150-kan-jeg-be-min-bror-om-dette-konfirmasjon-og-barn-som-ikke-klarer-%C3%A5-v%C3%A6re-rolige-%F0%9F%99%88/#findComment-150193448 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7 timer siden #6 Del Skrevet 7 timer siden Anonym bruker skrev (2 timer siden): Min sønn skal konfirmeres i år og vi skal ha selskapet hjemme. Det var hans ønske, selv om vi ikke har den største plassen. Vi har plass til gjester, langbord og selskap, men ikke plass til at barn skal løpe rundt. Min bror har to barn, yngste en gutt på 8, han er veldig aktiv. Men de lever slik at barn må få utløp for energi, alltid, og de blir ikke lært opp til å vente, sitte i ro i selskaper/på restauranter osv, det må alltid skje noe. Når de er på besøk, hos hvem som helst, så må de med en gang de har spist leke, og det er greit, men det er alltid gjemsel, floor is lava, og sånne leker som tar mye plass. De evner ikke kjede seg, eller sitte ordentlig ved bordet. Dette er en konfirmasjon, og jeg orker ikke maset om at de kjeder seg, de må leke noe, spille brettspill, osv. Kan jeg si til min bror at han må forberede sønnen på at dette er en spesiell dag, hvor man sitter ved bordet til alle er ferdige, og etter det så sitter man fremdeles og pratet med de voksne. Han må gjerne gå inn på rommet å leke med tingene til mine barn, eller ut i hagen å sparke ball, eller på nærmeste lekeplass, hvis han ønsker det, men det blir alene og uten mas om at mine barn skal være med før alt av taler og gaver er ferdig. Er jeg kjip? Anonymkode: 2e6a4...fb1 Egentlig helt innafor og noe foreldrene burde skjønne selv. Dessverre tror jeg ikke det vil hjelpe at du sier det på forhånd og vil sannsynligvis bare skape diskusjon eller dårlig stemning. Når det gjelder slike foreldre så tar jeg heller saken i egne hender og er litt tydelig og bestemt overfor barn og foreldre når de er hos oss. Litt sånn "Her i huset er det ikke lov til å...." eller "når du er hos oss så vil jeg gjerne at du..." slik at jeg unngår at foreldrene kjører sitt eget løp hjemme hos oss. Viser at her er det jeg som bestemmer reglene liksom og det pleier å fungere ganske bra. I konfirmasjonen kan du ha noen alternativer klare slik som ball i hagen, leke/spille på rommet og dersom gutten begynner å herje rundt så tar du direkte kontakt og sier vennlig, men bestemt "I dag er det xxxx sin dag og nå sitter vi alle til bords/hører på taler så du kan ikke leke/løpe her nå. Hvis du ikke orker å sitte rolig lenger kan du ta deg en tur ut i hagen eller på rommet og leke litt, så kan du komme tilbake når du vil sitte ved bordet med oss igjen". Hvis faren har innvendinger så sier du at i dag er en stor og viktig dag for konfirmanten og at du ønsker at han skal være i fokus. Anonymkode: 85c8d...26e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144453150-kan-jeg-be-min-bror-om-dette-konfirmasjon-og-barn-som-ikke-klarer-%C3%A5-v%C3%A6re-rolige-%F0%9F%99%88/#findComment-150193451 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7 timer siden #7 Del Skrevet 7 timer siden Anonym bruker skrev (2 timer siden): Min sønn skal konfirmeres i år og vi skal ha selskapet hjemme. Det var hans ønske, selv om vi ikke har den største plassen. Vi har plass til gjester, langbord og selskap, men ikke plass til at barn skal løpe rundt. Min bror har to barn, yngste en gutt på 8, han er veldig aktiv. Men de lever slik at barn må få utløp for energi, alltid, og de blir ikke lært opp til å vente, sitte i ro i selskaper/på restauranter osv, det må alltid skje noe. Når de er på besøk, hos hvem som helst, så må de med en gang de har spist leke, og det er greit, men det er alltid gjemsel, floor is lava, og sånne leker som tar mye plass. De evner ikke kjede seg, eller sitte ordentlig ved bordet. Dette er en konfirmasjon, og jeg orker ikke maset om at de kjeder seg, de må leke noe, spille brettspill, osv. Kan jeg si til min bror at han må forberede sønnen på at dette er en spesiell dag, hvor man sitter ved bordet til alle er ferdige, og etter det så sitter man fremdeles og pratet med de voksne. Han må gjerne gå inn på rommet å leke med tingene til mine barn, eller ut i hagen å sparke ball, eller på nærmeste lekeplass, hvis han ønsker det, men det blir alene og uten mas om at mine barn skal være med før alt av taler og gaver er ferdig. Er jeg kjip? Anonymkode: 2e6a4...fb1 Du kan ikke forvente at de skal sitte så lenge ved bordet. Ha en klar avtale at de kan gå på avtalt rom og leke der. Det kan du avtale på forhånd, og vise barna når de kommer. At de kan gå inn der og leke når de er ferdige med å spise. Du kan legge frem tegnesaker, godteri og leker. Anonymkode: 8a8bc...806 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144453150-kan-jeg-be-min-bror-om-dette-konfirmasjon-og-barn-som-ikke-klarer-%C3%A5-v%C3%A6re-rolige-%F0%9F%99%88/#findComment-150193462 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7 timer siden #8 Del Skrevet 7 timer siden Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg synes det er helt innenfor, men ser at det blir veldig vanskelig å formidle uten at det vil mottas som kritikk av barnet og/eller oppdragerstilen. Jeg er veldig konfliktsky, så jeg hadde nok pakket det veldig godt inn. Ville sagt at du ville si ifra på forhånd så han kan informere barna sine om at det må tas hensyn til at det er et litt høytidelig selskap på liten plass, så du har gjort istand en lekestasjon på rommet til Truls og at hagen og lekeplassen er åpen når som helst rastløsheten slår til. Men at denne gangen kan ikke dine barn bli med på leken siden det er deres selskap, så broren din må enten bli med selv eller gutten hans leke alene... Anonymkode: a558c...4a2 Dette. Anonymkode: 8a8bc...806 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144453150-kan-jeg-be-min-bror-om-dette-konfirmasjon-og-barn-som-ikke-klarer-%C3%A5-v%C3%A6re-rolige-%F0%9F%99%88/#findComment-150193464 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6 timer siden #9 Del Skrevet 6 timer siden Anonym bruker skrev (3 timer siden): Min sønn skal konfirmeres i år og vi skal ha selskapet hjemme. Det var hans ønske, selv om vi ikke har den største plassen. Vi har plass til gjester, langbord og selskap, men ikke plass til at barn skal løpe rundt. Min bror har to barn, yngste en gutt på 8, han er veldig aktiv. Men de lever slik at barn må få utløp for energi, alltid, og de blir ikke lært opp til å vente, sitte i ro i selskaper/på restauranter osv, det må alltid skje noe. Når de er på besøk, hos hvem som helst, så må de med en gang de har spist leke, og det er greit, men det er alltid gjemsel, floor is lava, og sånne leker som tar mye plass. De evner ikke kjede seg, eller sitte ordentlig ved bordet. Dette er en konfirmasjon, og jeg orker ikke maset om at de kjeder seg, de må leke noe, spille brettspill, osv. Kan jeg si til min bror at han må forberede sønnen på at dette er en spesiell dag, hvor man sitter ved bordet til alle er ferdige, og etter det så sitter man fremdeles og pratet med de voksne. Han må gjerne gå inn på rommet å leke med tingene til mine barn, eller ut i hagen å sparke ball, eller på nærmeste lekeplass, hvis han ønsker det, men det blir alene og uten mas om at mine barn skal være med før alt av taler og gaver er ferdig. Er jeg kjip? Anonymkode: 2e6a4...fb1 Ja, du er kjip. Det er et familieselskap og dine tantebarn?? Anonymkode: 5361d...a27 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144453150-kan-jeg-be-min-bror-om-dette-konfirmasjon-og-barn-som-ikke-klarer-%C3%A5-v%C3%A6re-rolige-%F0%9F%99%88/#findComment-150193485 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6 timer siden #10 Del Skrevet 6 timer siden Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Ja, du er kjip. Det er et familieselskap og dine tantebarn?? Anonymkode: 5361d...a27 Hun finnes ikke kjip. Og det er ikke familieselskap, det er ungdommens dag. Anonymkode: 107fa...596 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144453150-kan-jeg-be-min-bror-om-dette-konfirmasjon-og-barn-som-ikke-klarer-%C3%A5-v%C3%A6re-rolige-%F0%9F%99%88/#findComment-150193489 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6 timer siden #11 Del Skrevet 6 timer siden Anonym bruker skrev (33 minutter siden): Ja, du er kjip. Det er et familieselskap og dine tantebarn?? Anonymkode: 5361d...a27 Er ikke kjip i det hele tatt! Dette er ungdommens første seriøse selskap, og ørlite oppførsel skal kunne forventes. Sitte i ro og holde fred, eller forlate rommet. Herjing er uansett uaktuelt. Anonymkode: 2bb63...1d6 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144453150-kan-jeg-be-min-bror-om-dette-konfirmasjon-og-barn-som-ikke-klarer-%C3%A5-v%C3%A6re-rolige-%F0%9F%99%88/#findComment-150193497 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5 timer siden #12 Del Skrevet 5 timer siden Du er ikke kjip, dette er en viktig dag. Hva med slik du sier; la gutten gå fra bordet for å leke på rommet til dine barn med godteri mm. Hva med sette på en film der inne? iPad? Spørre broren hvilken film han liker mm. Anonymkode: 543a8...17d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144453150-kan-jeg-be-min-bror-om-dette-konfirmasjon-og-barn-som-ikke-klarer-%C3%A5-v%C3%A6re-rolige-%F0%9F%99%88/#findComment-150193503 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Himmel og hav Skrevet 5 timer siden #13 Del Skrevet 5 timer siden Det er selvfølgelig helt greit. Burde være unødvendig, for dette burde broren din skjønne av seg selv og en 8- åring er fult i stand til å sitte ved et bord i et selskap om det ikke er noe helt spesielt. Det kommer selvfølgelig an på hva man har øvd på og det høres ikke ut som broren din har trent på dette. Jeg ville sagt at all leking den dagen skjer ute eller på rommet og at man må leke stille så selskapet ikke forstyrres. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144453150-kan-jeg-be-min-bror-om-dette-konfirmasjon-og-barn-som-ikke-klarer-%C3%A5-v%C3%A6re-rolige-%F0%9F%99%88/#findComment-150193510 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå