Anonym bruker Skrevet 14. mars #1 Skrevet 14. mars Har hatt en liten urinveisinfeksjon som har vært noe plagsom de først dagene men mindre nå i går og idag. Jeg har litt blod i urinen. Ikke feber ikke vondt annet enn på slutten av urinering. Litt svie men ikke mye. Har drukket myyyye vann de siste dagene og tranebærjuice. Men det blir ikke bedre, heller ikke verre. Har en antibiotikakur liggende….men prøver å unngå å ta den. Eller skal jeg bare gjøre det og bli kvitt dette ? Anonymkode: 36978...108
Anonym bruker Skrevet 14. mars #2 Skrevet 14. mars Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Har hatt en liten urinveisinfeksjon som har vært noe plagsom de først dagene men mindre nå i går og idag. Jeg har litt blod i urinen. Ikke feber ikke vondt annet enn på slutten av urinering. Litt svie men ikke mye. Har drukket myyyye vann de siste dagene og tranebærjuice. Men det blir ikke bedre, heller ikke verre. Har en antibiotikakur liggende….men prøver å unngå å ta den. Eller skal jeg bare gjøre det og bli kvitt dette ? Anonymkode: 36978...108 Du skal oppsøke lege og få beskjed fra denne hva du skal gjøre. Du skal ikke søke medisinsk råd fra fremmede mennesker på Internett. Ærlig talt! Anonymkode: 9af8d...1a6
Anonym bruker Skrevet 14. mars #3 Skrevet 14. mars Euh nå kan man vel selvteste seg hjemme så det er vel ikke så nødvendig med lege så lenge allmentilstanden min er bra. Jeg var mer ute etter erfaringer om dette kan gå over av seg selv selv, hvile, vann drikking osv, etter en ukes symptomer. Men takk for bekymringsmeldingen 🫣 Anonymkode: 36978...108
Anonym bruker Skrevet 14. mars #4 Skrevet 14. mars Ring legen. At du har blod i urinen er grunn til bekymring. Å drikke mye kan være bra det, altså, men tranebærjuice finnes det ikke evidens for at er effektivt. Anonymkode: 7287b...d4d
Anonym bruker Skrevet 14. mars #5 Skrevet 14. mars Urinveisinfeksjon kan gå til nyrene og gi nyrebekkenbetennelse. Ta antibiotika og ta hele kuren, selv om du føler deg bedre etter noen tabletter. Jeg forutsetter da at antibiotikaene du har er spesifikt for urinveisinfeksjon? Anonymkode: 43824...13d
Anonym bruker Skrevet 14. mars #6 Skrevet 14. mars Ta antibiotika Håper ikke du er gravid.... Anonymkode: 38ce7...8bf
Anonym bruker Skrevet 14. mars #7 Skrevet 14. mars Om smerten har gitt seg mens du tisser blod kan det bety at infeksjonen har gått opp til nyrene. Hvor har du kuren fra, har du vært hos legen nå? Jeg ville ikke tatt noen sjanser med nyrebekkenbetennelse. Anonymkode: a5b10...556
Anonym bruker Skrevet 14. mars #8 Skrevet 14. mars Anonym bruker skrev (1 time siden): Urinveisinfeksjon kan gå til nyrene og gi nyrebekkenbetennelse. Ta antibiotika og ta hele kuren, selv om du føler deg bedre etter noen tabletter. Jeg forutsetter da at antibiotikaene du har er spesifikt for urinveisinfeksjon? Anonymkode: 43824...13d Jepp, det er for urinveisinfeksjon. Jeg vet at hvis jeg går til legen så får jeg akkurat den, så da prøver jeg det og hvis det ikke gir seg så får jeg ta kontakt Anonymkode: 36978...108
Anonym bruker Skrevet 14. mars #9 Skrevet 14. mars Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Om smerten har gitt seg mens du tisser blod kan det bety at infeksjonen har gått opp til nyrene. Hvor har du kuren fra, har du vært hos legen nå? Jeg ville ikke tatt noen sjanser med nyrebekkenbetennelse. Anonymkode: a5b10...556 Blod kan være selv om det kun er en «banal»urinveisinfeksjon. Ved nyreproblemer så blir man dårligere gjerne feber så jeg tviler på at det er noe sånt på gang. Kuren har jeg fra en annen slik infeksjon jeg hadde i fjor. Anonymkode: 36978...108
Anonym bruker Skrevet 15. mars #10 Skrevet 15. mars Antibiotika er ikke en ting. Det er mange typer og selv om du har noe liggende er det ikke sikkert det er den rette typen for det som feiler deg. Hvor har du fått det fra? Gå til legen og få foreskrevet riktig type. Å bruke antibiotika tilfeldig etter hva du har i hus fører til resistente bakterier, noe som allerede dreper 35.000 mennesker årlig bare i Europa. Anonymkode: fc689...c55
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå