Anonym bruker Skrevet 13. mars #1 Skrevet 13. mars Vi ble separert i fjor høst, og har eid hus sammen frem til nå. Vi hadde helt felles økonomi frem til bruddet. Nå kom skattemeldingen i dag, og min eksmann har fått en solid restskatt. Jeg har fått omtrent like mye igjen. Han mener at han bør få hele rentefradraget, fordi han tjener mye mer enn meg, og for å redusere restskatten. Hva bør vi gjøre her? Er det rimelig at vi deler både restskatt og det jeg får igjen? Anonymkode: 85a1b...89c
Anonym bruker Skrevet 13. mars #2 Skrevet 13. mars Nei, dere tar halvparten av fradragene hver. At han ikke har betalt nok skatt er ikke din feil, det skulle han ha passet på å gjøre selv. Anonymkode: c1e51...06c
Anonym bruker Skrevet 13. mars #3 Skrevet 13. mars Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Nei, dere tar halvparten av fradragene hver. At han ikke har betalt nok skatt er ikke din feil, det skulle han ha passet på å gjøre selv. Anonymkode: c1e51...06c Tenker du at jeg ikke trenger å ta ansvar for hans restskatt, selv om vi hadde felles økonomi i 9 måneder i 2024? Jeg syns selvsagt det er vanvittig irriterende at han ikke har betalt nok skatt, det er snakk om mye også. Anonymkode: 85a1b...89c
Anonym bruker Skrevet 13. mars #4 Skrevet 13. mars Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Tenker du at jeg ikke trenger å ta ansvar for hans restskatt, selv om vi hadde felles økonomi i 9 måneder i 2024? Jeg syns selvsagt det er vanvittig irriterende at han ikke har betalt nok skatt, det er snakk om mye også. Anonymkode: 85a1b...89c Hvis det er fordi han ikke har betalt nok, og rentene og fradrag er fordelt riktig på dere nå så syns jeg ikke du skal ta ansvaret. Anonymkode: 60586...f47
Anonym bruker Skrevet 13. mars #5 Skrevet 13. mars Men hvis du har fått tilbake ca like mye er det jo noe galt? Du betaler vel ikke inn mye mer skatt enn du må? Det er jo like feil som at han har betalt inn for lite. Anonymkode: db2f6...15f
Anonym bruker Skrevet 13. mars #6 Skrevet 13. mars Siden dere hadde helt felles økonomi, ville jeg tenkt at du hadde litt del i hans restskatt. Har han betalt for lite og pengene har kommet familien til gode, så har jo du fått del i de pengene han skulle betalt inn. Anonymkode: 94e3e...c5c
Anonym bruker Skrevet 13. mars #7 Skrevet 13. mars Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Siden dere hadde helt felles økonomi, ville jeg tenkt at du hadde litt del i hans restskatt. Har han betalt for lite og pengene har kommet familien til gode, så har jo du fått del i de pengene han skulle betalt inn. Anonymkode: 94e3e...c5c Nå har jeg googlet en hel del, og det ser ut til at det er slik det er. Restskatt og tilgode skal deles. Da er det nok gunstig at den restskatten blir lavest mulig for oss begge. Anonymkode: 85a1b...89c
Anonym bruker Skrevet 13. mars #8 Skrevet 13. mars Anonym bruker skrev (1 time siden): Vi ble separert i fjor høst, og har eid hus sammen frem til nå. Vi hadde helt felles økonomi frem til bruddet. Nå kom skattemeldingen i dag, og min eksmann har fått en solid restskatt. Jeg har fått omtrent like mye igjen. Han mener at han bør få hele rentefradraget, fordi han tjener mye mer enn meg, og for å redusere restskatten. Hva bør vi gjøre her? Er det rimelig at vi deler både restskatt og det jeg får igjen? Anonymkode: 85a1b...89c Ja, det er rimelig. For det vil jo si at du har betalt for mye av felles økonomi. Anonymkode: 808fa...80b
Anonym bruker Skrevet 13. mars #9 Skrevet 13. mars Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Ja, det er rimelig. For det vil jo si at du har betalt for mye av felles økonomi. Anonymkode: 808fa...80b *for mye skatt av det som kommer inn til felles økonomi* Anonymkode: 808fa...80b
Hagla Skrevet 14. mars #10 Skrevet 14. mars Hva hvis det hadde vært omvendt- han som hadde penger tilgode og du som fikk restskatt.....hva hadde dere begge tenkt var rett da? Hadde han da også foreslått at alle rentefradrag skulle til den som fikk restskatt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå