Anonym bruker Skrevet 14. mars #26 Skrevet 14. mars Anonym bruker skrev (13 timer siden): Hva mener du egentlig? Det er jo ikke en selv som beregner skatten. Man får et skattekort basert på inntekt, og jeg tror de færreste sjekker at skattekortet stemmer, de fleste har tabelltrekk som skal sørge for at riktig beløp blir trukket i skatt. Tror du helt seriøst at folk flest med ordinær lønnsinntekt sitter og følger med på skattetrekket, regner ut fradrag osv? Anonymkode: 68d56...738 Selvfølgelig sjekkes skattekortet! I fjor var det lagt inn alt for mye gjeldsrenter av en eller annen grunn - over 200 000 kr for mye faktisk. Hadde jo fått den baksmellen om jeg ikke hadde sjekket og endret 😳 Anonymkode: 34d6d...96f
Anonym bruker Skrevet 15. mars #27 Skrevet 15. mars Anonym bruker skrev (23 timer siden): Hva mener du egentlig? Det er jo ikke en selv som beregner skatten. Man får et skattekort basert på inntekt, og jeg tror de færreste sjekker at skattekortet stemmer, de fleste har tabelltrekk som skal sørge for at riktig beløp blir trukket i skatt. Tror du helt seriøst at folk flest med ordinær lønnsinntekt sitter og følger med på skattetrekket, regner ut fradrag osv? Anonymkode: 68d56...738 Man beregner ikke skatten selv, men man sjekker jo om det stemmer😅 Noen ganger blir jeg bare litt satt ut over kunnskapsnivået til det man må regne med er voksne folk. Anonymkode: 954b2...c26
Anonym bruker Skrevet 15. mars #28 Skrevet 15. mars Anonym bruker skrev (32 minutter siden): Man beregner ikke skatten selv, men man sjekker jo om det stemmer😅 Noen ganger blir jeg bare litt satt ut over kunnskapsnivået til det man må regne med er voksne folk. Anonymkode: 954b2...c26 Jeg blir litt satt ut over folk som tror de kan si noe om kunnskapsnivået til andre basert på én enkeltfaktor. Spesielt når den faktoren er «sjekker ikke skattekortet». Det er jo ikke sånn at jeg ikke hadde merket det om jeg plutselig begynte å bli trukket mye mindre eller mye mer i skatt, men det er ikke sånn at jeg vet på krona hvordan skatteoppgjøret mitt blir, slik andre her inne synes å vite. Og det har gått fint i 25 år. Anonymkode: 68d56...738
Anonym bruker Skrevet 15. mars #29 Skrevet 15. mars Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Jeg blir litt satt ut over folk som tror de kan si noe om kunnskapsnivået til andre basert på én enkeltfaktor. Spesielt når den faktoren er «sjekker ikke skattekortet». Det er jo ikke sånn at jeg ikke hadde merket det om jeg plutselig begynte å bli trukket mye mindre eller mye mer i skatt, men det er ikke sånn at jeg vet på krona hvordan skatteoppgjøret mitt blir, slik andre her inne synes å vite. Og det har gått fint i 25 år. Anonymkode: 68d56...738 Veldig få hevder at de vet hva de får på krona, men man blir jo litt sjokkert over at voksne folk ikke har peiling på at de har betalt 10-20-30 tusen for lite i skatt. Når da påstanden din kom om at de færreste sjekker at trekket stemmer så reagerer man litt, altså. Anonymkode: 954b2...c26
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå