Anonym bruker Skrevet 13. mars #1 Skrevet 13. mars Pleier å få den med en gang, men ikke dag visst. Fader altså, jeg er en utålmodig sjel 😂 Anonymkode: e4ac0...e91
Anonym bruker Skrevet 13. mars #2 Skrevet 13. mars Jeg er ikke en av de heldige 😕 Anonymkode: db110...95d
the amazing spidermamma Skrevet 13. mars #3 Skrevet 13. mars Jeg har fått den, men er ikke en av de heldige for det. 4000 i baksmell...
Anonym bruker Skrevet 13. mars #4 Skrevet 13. mars Jeg har fått den. Får den alltid tidlig, av en eller annen grunn. Og jeg er alltid like nervøs, men får som regel igjen 12000-15000, noe som skjedde i år også. Anonymkode: f0110...b56
Anonym bruker Skrevet 13. mars #5 Skrevet 13. mars Får den alltid sent 😅 De sier det er tilfeldig, men jeg vet ikke 😅 Anonymkode: e49f9...1ef
Anonym bruker Skrevet 13. mars #6 Skrevet 13. mars Kan ikke huske jeg noen gang har fått den på første dag jeg, om det virkelig er tilfeldig er jeg alltid tilfeldigvis bakerst i bunken 🙈 Anonymkode: d8ec1...483
Anonym bruker Skrevet 13. mars #7 Skrevet 13. mars Varselet lå forresten i søppelposten, så dere må huske å sjekke der 😃 Anonymkode: f0110...b56
Anonym bruker Skrevet 13. mars #9 Skrevet 13. mars Fikk igjen 23 000kr. I fjor var jeg en av de siste som fikk. Er vanligvis først 😊 Anonymkode: 8654c...f24
Anonym bruker Skrevet 13. mars #10 Skrevet 13. mars Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Varselet lå forresten i søppelposten, så dere må huske å sjekke der 😃 Anonymkode: f0110...b56 Man får vel sms også? Anonymkode: d8ec1...483
Anonym bruker Skrevet 13. mars #11 Skrevet 13. mars Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Man får vel sms også? Anonymkode: d8ec1...483 Jeg fikk ikke sms. Kun epost. Anonymkode: f0110...b56
Anonym bruker Skrevet 13. mars #12 Skrevet 13. mars Kun epost her, fikk igjen 13500 😊 Anonymkode: 25523...4ed
Anonym bruker Skrevet 13. mars #13 Skrevet 13. mars Mener jeg også har pleid å få sms, kun e-post i år. Får tilbake 40.000,- utrolig mye penger, usikker på hvorfor. Anonymkode: c00fb...289
Anonym bruker Skrevet 13. mars #14 Skrevet 13. mars Anonym bruker skrev (2 timer siden): Fikk igjen 23 000kr. I fjor var jeg en av de siste som fikk. Er vanligvis først 😊 Anonymkode: 8654c...f24 Samme her. Var også av de siste i fjor, men først i år. Anonymkode: 59bb8...5b6
Anonym bruker Skrevet 13. mars #16 Skrevet 13. mars the amazing spidermamma skrev (4 timer siden): Jeg har fått den, men er ikke en av de heldige for det. 4000 i baksmell... Det er da ikke et lotteri? Baksmell eller at man har betalt for mye skatt børt da ikke komme som en overraskelse? Anonymkode: 2879e...281
Anonym bruker Skrevet 14. mars #17 Skrevet 14. mars Anonym bruker skrev (11 timer siden): Jeg fikk ikke sms. Kun epost. Anonymkode: f0110...b56 Du kan legge inn telefonnummer i kontaktinfo, så får du sms også 👍🏻 Anonymkode: dcd9c...6d6
Anonym bruker Skrevet 14. mars #18 Skrevet 14. mars Anonym bruker skrev (9 timer siden): Det er da ikke et lotteri? Baksmell eller at man har betalt for mye skatt børt da ikke komme som en overraskelse? Anonymkode: 2879e...281 Hva mener du egentlig? Det er jo ikke en selv som beregner skatten. Man får et skattekort basert på inntekt, og jeg tror de færreste sjekker at skattekortet stemmer, de fleste har tabelltrekk som skal sørge for at riktig beløp blir trukket i skatt. Tror du helt seriøst at folk flest med ordinær lønnsinntekt sitter og følger med på skattetrekket, regner ut fradrag osv? Anonymkode: 68d56...738
Petra Prøvedukke Skrevet 14. mars #19 Skrevet 14. mars Anonym bruker skrev (25 minutter siden): Hva mener du egentlig? Det er jo ikke en selv som beregner skatten. Man får et skattekort basert på inntekt, og jeg tror de færreste sjekker at skattekortet stemmer, de fleste har tabelltrekk som skal sørge for at riktig beløp blir trukket i skatt. Tror du helt seriøst at folk flest med ordinær lønnsinntekt sitter og følger med på skattetrekket, regner ut fradrag osv? Anonymkode: 68d56...738 Helt seriøst, ja, jeg tror og forventer at vanlige folk med ordinære lønnsinntekter følger såpass med i sin egen økonomi. Jeg fikk baksmell. Forventa, men kjedelig likevel.
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 14. mars #20 Skrevet 14. mars Petra Prøvedukke skrev (14 minutter siden): Helt seriøst, ja, jeg tror og forventer at vanlige folk med ordinære lønnsinntekter følger såpass med i sin egen økonomi. Jeg fikk baksmell. Forventa, men kjedelig likevel. Dette! Skremmende hvis voksne mennesker ikke følger bedre med enn hva som fremkommer over!
Anonym bruker Skrevet 14. mars #21 Skrevet 14. mars Anonym bruker skrev (56 minutter siden): Hva mener du egentlig? Det er jo ikke en selv som beregner skatten. Man får et skattekort basert på inntekt, og jeg tror de færreste sjekker at skattekortet stemmer, de fleste har tabelltrekk som skal sørge for at riktig beløp blir trukket i skatt. Tror du helt seriøst at folk flest med ordinær lønnsinntekt sitter og følger med på skattetrekket, regner ut fradrag osv? Anonymkode: 68d56...738 Hæ? Jeg ser jo på skattekortet i januar når det kommer, der står det hva jeg er forventet å tjene, og hva det er forventet at jeg skal betale i skatt. Siden jeg jobber turnus og inntekten varierer litt, så sjekker jeg jo lønnsslippen innimellom, for å se at jeg er «i rute». Jeg regner ikke ut fradragene, men trodde det var helt vanlig å følge litt med på skattetrekket. Anonymkode: 4b273...6f6
Anonym bruker Skrevet 14. mars #22 Skrevet 14. mars mamma til adhd gutt<3 skrev (17 minutter siden): Dette! Skremmende hvis voksne mennesker ikke følger bedre med enn hva som fremkommer over! Hvorfor er det så «skremmende»? Jeg har vært ordinær lønnsmottaker i 25 år, og aldri fått høyt beløp i baksmell eller restskatt. Noen år har jeg skyldt en tusenlapp eller to, andre år har jeg fått litt tilbake på skatten. Jeg trekker jo tabell, og da er det ganske enkelt altså. Ikke tar jeg ut overskudd fra fond eller aksjer, så det er jo ingen overraskelse hva jeg skal betale i skatt. Hvorfor synes du det er så «skremmende» at jeg stoler på at skattekortet stemmer? Anonymkode: 68d56...738
Petra Prøvedukke Skrevet 14. mars #23 Skrevet 14. mars Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Hvorfor er det så «skremmende»? Jeg har vært ordinær lønnsmottaker i 25 år, og aldri fått høyt beløp i baksmell eller restskatt. Noen år har jeg skyldt en tusenlapp eller to, andre år har jeg fått litt tilbake på skatten. Jeg trekker jo tabell, og da er det ganske enkelt altså. Ikke tar jeg ut overskudd fra fond eller aksjer, så det er jo ingen overraskelse hva jeg skal betale i skatt. Hvorfor synes du det er så «skremmende» at jeg stoler på at skattekortet stemmer? Anonymkode: 68d56...738 Sjekker du ikke at beløpene i skattemeldingen stemmer heller?
Anonym bruker Skrevet 14. mars #24 Skrevet 14. mars Petra Prøvedukke skrev (3 minutter siden): Sjekker du ikke at beløpene i skattemeldingen stemmer heller? Jo? Men jeg følger ikke med på om arbeidsgiver trekker meg i henhold til skattekort og med det vet nøyaktig om jeg får 1500 i baksmell eller 1500 tilbake på skatten. Jeg hadde lagt merke til det på de månedtlige utbetalingene om jeg ble trukket altfor mye eller altfor lite skatt. Anonymkode: 68d56...738
MissSaigon Skrevet 14. mars #25 Skrevet 14. mars Anonym bruker skrev (2 timer siden): Hva mener du egentlig? Det er jo ikke en selv som beregner skatten. Man får et skattekort basert på inntekt, og jeg tror de færreste sjekker at skattekortet stemmer, de fleste har tabelltrekk som skal sørge for at riktig beløp blir trukket i skatt. Tror du helt seriøst at folk flest med ordinær lønnsinntekt sitter og følger med på skattetrekket, regner ut fradrag osv? Anonymkode: 68d56...738 Jeg tror du tar veldig feil. De fleste arbeidstakere vet at de må sjekke at skattekortet stemmer. Selv har jeg jobbet samme sted i 20 år, jeg har null gjeld, stabil formue og ingenting som tilsier at det er vanskelig å regne ut skattetrekket mitt. Likevel opplever jeg nesten hvert år at det første skattekortet blir lagt inn med for lav trekkprosent. Det ene året jeg ikke gjorde noe med det fikk jeg 12 000 kr i baksmell (men siden jeg fulgte med så visste jeg det, så noen overraskelse ble det jo ikke). Så jo, selvsagt følger man med og vet noenlunde hvordan man ligger an skattemessig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå