Anonym bruker Skrevet 16. mars #26 Skrevet 16. mars Her i Norge har de sikkerhetsspørsmål for å sikre at ingen blir feilaktig sykemeldt. Sikkerhetsspørsmålet som legen stiller er, "men føler du deg syk da". Svarer du ja til det vet legen at du virkelig er syk. Svarer du nei får du ikke sykemelding. Slik forhindrer sosialistene at skattebetalernes penger brukes unødvendig. Anonymkode: 6ef7e...888
Anonym bruker Skrevet 16. mars #27 Skrevet 16. mars Eneste måten du kan få vite det, er å kontakte legekontoret, enten med å sende en melding via plattformen legekontoret bruker eller ringe og ev. få en time om legen mener det. Anonymkode: 5e0cb...fb0
Anonym bruker Skrevet 16. mars #28 Skrevet 16. mars Anonym bruker skrev (9 timer siden): Hvorfor skal du bruke sykmelding? Det er torsdag…da har du fire dager til å bli bra. Mer enn nok. Anonymkode: 3d7ed...b52 Jeg ringte og legen ringte meg tilbake. Fikk sykemelding til og med tirsdag med mulighet for forlengelse. Tror ikke du har hatt influensa før, altså. Det tar gjerne et par uker å bli helt frisk. Anonymkode: 2a04c...943
Anonym bruker Skrevet 16. mars #29 Skrevet 16. mars Anonym bruker skrev (2 timer siden): plattformen legekontoret bruker Også kjent som helsenorge.no, for de av oss som har kommet oss over i dette årtusenet. Det er noen ganger jeg lurer på om dere her inne virkelig tror at hvert eneste år er 1995. Anonymkode: 752ac...fc6
Anonym bruker Skrevet 16. mars #30 Skrevet 16. mars Anonym bruker skrev (32 minutter siden): Også kjent som helsenorge.no, for de av oss som har kommet oss over i dette årtusenet. Det er noen ganger jeg lurer på om dere her inne virkelig tror at hvert eneste år er 1995. Anonymkode: 752ac...fc6 Er ikke alle legekontor som bruker helsenorge - selv i 2025 😉 Anonymkode: 9ca98...434
Anonym bruker Skrevet 16. mars #31 Skrevet 16. mars Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Er ikke alle legekontor som bruker helsenorge - selv i 2025 😉 Anonymkode: 9ca98...434 Virkelig? Mulig jeg bare er skada av en fastlege som er noe overivrig på Helsenorge. Får resepter og prøvesvar til alle døgnets tider og tror ikke han har tatt fysisk mot en pasient på mange år Anonymkode: 752ac...fc6
Anonym bruker Skrevet 16. mars #32 Skrevet 16. mars Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg ringte og legen ringte meg tilbake. Fikk sykemelding til og med tirsdag med mulighet for forlengelse. Tror ikke du har hatt influensa før, altså. Det tar gjerne et par uker å bli helt frisk. Anonymkode: 2a04c...943 Men da lurer jeg på hvordan du vet du har influensa når du ikke engang har vært hos legen? Anonymkode: 3d7ed...b52
Anonym bruker Skrevet 16. mars #33 Skrevet 16. mars Anonym bruker skrev (2 timer siden): Men da lurer jeg på hvordan du vet du har influensa når du ikke engang har vært hos legen? Anonymkode: 3d7ed...b52 Fordi jeg har hatt alle symptomene på influensa, og fordi jeg har tatt en influensatest som viste positiv for influensa A. Det får du kjøpt på apoteket. Fungerer som en test for covid-19. Du kan faktisk få kjøpt en test som tester for Covid, Influensa A og B og RS-virus på samme test. Genialt. 😊 Sjelden legen tar en slik test. De tester som oftest bare CRP for å se om det er bakterielt eller et virus. Anonymkode: 2a04c...943
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå