Gå til innhold

Hvorfor gjør ikke politikerne noe med forholdene i barnehagene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor gjør ikke politikerne noe med de uansvarlige forholdene i barnehagene?

Jeg tror det er fordi de som jobber der er omsorgspersoner, de er tålmodige, sindige og rolige. Du finner ikke typene som krangler og hever stemmen, de som står på barrikadene. I tillegg har de en så stressende hverdag at de klarer ikke ta opp kampen for barna og seg selv, de har ikke overskudd til den kampen.

Jeg tror det gjelder også for eldreomsorgen. Det er samme omsorgspersonene som jobber der. De vil ha ro, ønsker ikke å lage bråk, og gjør alt de kan for at alt skal gå rundt best mulig. De føler et personlig ansvar for å få det til, for de jobber med mennesker og det er veldig vanskelig å lure seg unna arbeidsoppgaver uten at det går direkte utover mennesker du har et ansvar for. I tillegg er det et lagarbeid, dårlig innsats rammer også veldig direkte dine kollegaer.

Omsorgspersoner klarer ikke dette presset. Jeg tror veldig få er klar over hvilken forskjell det er å ha ansvar for et menneske, enten det er gammel eller ung, sammenlignet med det å ha en vanlig kontorjobb med ansvar kun for datoer, frister, papirhauger, søknadsskjemaer elle hva det måtte være. 

Og dette straffes de for, de som jobber innen omsorg. Myndigheten utnytter dette, i praksis, og budsjettene blir derfor alt for trange. Det er rett og slett skammelig. 

https://www.vg.no/nyheter/i/qP8gkL/barnehager-oppfyller-bemanningsnormen-kun-korte-perioder-av-dagen-det-er-krise

Anonymkode: d4f8c...e5f

Skrevet

Politikere setter heler ned foreldrebetalingen, så det blir enda strammere budsjett for bhg.. den tusen lappene foreldre slipper å betale, kunne bidratt til ett ekstra par hender i hverdagen. Foreldre som har problemer med å betale kan søke kommunen om redusert betaling.

Anonymkode: 50e86...ef9

Skrevet

Det er jo fordi det er vanvittig dyrt å gjøre noe med. 

Skrevet

Hva med skolen da? Verre der. 

Anonymkode: e5aec...009

Skrevet

Fordi ingen bryr seg.

Anonymkode: 742e1...7ed

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...