Gå til innhold

Fler som er spent på skattepengene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er veldig spent på hvordan det går med skattepengene. I fjor fikk jeg litt over 30.000 tilbake på skatten. I år trenger jeg de pengene virkelig! Jeg gleder meg til meldingen tikker inn på mobilen. Flere?

Anonymkode: 802b3...11c

Skrevet

Gruer meg! Fikk smell på 30.000 i fjor.

Anonymkode: 77469...f4a

Skrevet
Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Gruer meg! Fikk smell på 30.000 i fjor.

Anonymkode: 77469...f4a

Men da gjorde du vel noe for å rette opp i skattetrekket? 

Jeg gleder meg, ja, men er ikke så spent siden jeg trekker ekstra hver mnd. Regner med å få igjen ca 12 000 kr

Skrevet

Jeg betaler over 800000 kr i skatt i året, og blir alltid skyldende mye da jeg ikke gidder å være bank for staten. Ergo vet jeg hvor mye jeg blir skyldig og det er helt bevisst og innberegnet i budsjettet mitt for 2025.

Anonymkode: f7b5b...c63

Skrevet

Nei, jeg har kontroll på økonomien og vet hva jeg får igjen

Anonymkode: 5087b...ea8

Skrevet

Like spent hvert år jeg, selv om jeg vet jeg betaler litt for mye.

Får hvert eneste år igjen mellom 6 og 8.000 kr.

Anonymkode: a887b...0b7

Skrevet

Den kan godt vente på seg, tror jeg får en baksmell på rundt 5.000

Anonymkode: 1e0c4...ff3

Skrevet

Fikk første baksmell på 12000 i fjor. Håper å få igjen litt i år. Har byttet jobb, så usikker på hva det blir til i år

Anonymkode: e2f13...244

Skrevet

Ja, det er jeg. Regner med å få litt igjen. Synes det varierer mye fra år til år til tross for nesten ingen endringer.

Anonymkode: c9a15...f1d

Skrevet

Aldri fått baksmell før. Og i fjor fikk jeg igjen 3000. Har alltid ligget på rundt 20.000 til gode, så virker som de har justert skatten siden jeg har fått igjen så mye. Derfor ekstra trekk. I år aner jeg ikke hvordan det blir. 

Anonymkode: f9d3f...054

Skrevet

Egentlig ikke, den regnet jeg ut i desember i fjor. Men alltids kjekt hvis regnestykket stemmer 😅

Anonymkode: 31b74...7f7

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Jeg er veldig spent på hvordan det går med skattepengene. I fjor fikk jeg litt over 30.000 tilbake på skatten. I år trenger jeg de pengene virkelig! Jeg gleder meg til meldingen tikker inn på mobilen. Flere?

Hvorfor i alle dager setter du ikke ned skattetrekket? Kan jo tjene på de 30000.

Anonymkode: 7c757...638

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Jeg skjønner at det for mange er en fin måte å tvangsspare penger på fordi man ikke får tatt de tilbake etter at de er betalt inn, men om du betaler 2.500 kr for mye i skatt hver måned ville jeg da mye heller hatt en fast overføring til f.eks en aksjesparekonto. Mye høyere rente enn hos skatteetaten.

Anonymkode: a887b...0b7

Skrevet

I år er jeg veldig spent, for fjoråret var kaos økonomisk. 

Først fikk jeg arv så jeg betalte inn på lånet på våren, så da ble det mindre rentefradrag. Så kjøpte jeg ut huset av samboer på sommeren så lånet ble større og bare på meg. I tillegg solgte jeg unna aksjer jeg hadde og solgte meg ut av fondsparing. Så jeg har ikke greid å beregne hva skatten blir. Satte opp skattetrekk de 4-5 siste mnd av året, så det hjalp vel litt. Og så sparte jeg IPS også, så noe skattefradrag der og. Men kommer nok til å skylde endel dessverre.

Anonymkode: 50a02...ddd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...