Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Hadde ikke ventet annet enn dette svaret. Det føyer seg inn i hvordan dere svarer folk som mener noe annet enn dere gjør selv.

Anonymkode: 05dfc...797

Og jeg hadde ikke forventet annet enn dette, som er unnvikende og - enda en gang - sniker seg unna det å måtte tenke og reflektere selv.

Anonymkode: 63b8c...010

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Da angriper USA Jemen, melder Trump på egen kanal. Ni sivile er drept, samt ni andre. Her snakker vi om en massemorder, altså.

Anonymkode: e0736...04c

Houtiene, med støtte fra Iran, har i over ett år skutt vilt på handelsskip hvor uskyldige familiefedre har sin arbeidsplass. Endelig beslutter Trump å sette et stopper for galskapen. Det er slik jeg ser det. 

Anonymkode: c1ddd...fb4

Fuck Around, Find Out. Jeg går ut fra at de nå har funnet ut.

https://www.nettavisen.no/nyheter/20-drept-etter-trump-beordring/s/5-95-2338108

– Vi kommer til å bruke overveldende dødelig makt inntil vi har oppnådd vårt mål, sa den amerikanske presidenten etter at jemenittiske medier alt hadde meldt om angrep i hovedstaden Sana lørdag kveld.

– Våre modige krigsjagere utfører akkurat nå flyangrep mot terroristenes baser, ledere og rakettforsvar for å beskytte amerikansk skipsfart, fly- og marine, og for å gjenreise navigasjonsfriheten, skrev Trump på Truth Social.

En anonym amerikansk tjenesteperson sier til Reuters at angrepene vil vare i flere dager og kanskje uker. Også AP får opplyst at angrepene ventes å fortsette.

Anonymkode: 8fef3...209

Anonym bruker skrev (19 timer siden):

Jeg er enig.

For meg ser bildet slik ut;

Før var majoriteten, altså både smarte og mindre smarte, reflekterte og mindre reflekterte, mot Trump som person og mot alt det han sto for.

Så skjedde februar (talen til Vance) og mars (fredsforhandlinger) og noe skjedde med denne majoriteten. De smarte og reflekterte innså at de kunne ikke lengre se på Trump som dum og ubrukelig, og migrerte stadig mer i retning Trump.

I samme slengen begynte de typisk å stille spørsmål ved den nyhetsformidlingen de tidligere hadde tatt for gitt at var nøytral og etterrettelig. De begynte å stille spørsmål ved om Zelenskyy virkelig var den helten de, nærmest av vane, hadde trodd og tenkt han var.

Eller, for den saks skyld, at Putin er en helt utilnærmelig ondskapsfull kraft, som det ikke nytter for normale mennesker å forhandle med.

På få dager endret bildet seg helt. Det er ikke lengre slik at majoriteten er ensidig negativt til og motstander av Trump lengre. Dagens Trump-tilhenger var det i stor grad ikke for bare to måneder siden, og i alle fall ikke for fire eller åtte år siden. Ikke nok med det, men det er nok også langt mer refleksjoner hos de som nå er positivt innstilt til Trump, enn det tidligere har vært.

Og dermed, den motsatte tendensen, hos de som fremdeles er mot Trump. Det er de som henger igjen og ikke har forstått at Trump har et poeng. De fortsetter å hyle og skrike på samme måte som de er vant.

Og dermed, du vil antakelig ikke finne en eneste Trump-motstander som er i stand til å skrive et innlegg som er like langt og like sammenhengende som ditt (og forhåpentligvis mitt). De som er igjen i den leiren, holder seg til one-linere de har fra overskrifter, ingresser, og sosiale medier.

Det som jeg også synes er verdt å merke seg er den fortvilelsen blant politikerne og de europeiske lederne som du nevner. Det som skjedde nå, fikk frem hvordan disse i liten grad står for noe selv, og i stor grad tar hensyn til partiet og velgerne. 

Hadde jeg ikke allerede vært politisk desillusjonert, så hadde jeg nok blitt det nå. 

Anonymkode: 63b8c...010

Her har man et strålende bevis på Dunning-Kruger teorien. Fasinerende. 

Og ja, jeg vet at du kommer til å si at jeg beviser teorien din, men det står jeg i. 

Anonymkode: ee984...acf

Annonse

• 3 uker senere...

Det som trigger min sympati for Trump er først og fremst "ekspertene" som media henter fram fra sine trygge bortgjemte kontorer og sin faste statslønn. Det ligger en ekstrem maktarroganse bak alle de flåsete nedlatende beskrivelsene av omtrent alt som kommer fra Trump og, som "eksperten" kaller dem: "gjengen". Det brukes ord som analfabeter, og for å understreke hvor lite smarte Trump og "gjengen" er, deretter framheves at de har gitt toll også til ubebodde øyer. Det burde vært enkelt for et tenkende menneske å forstå hvorfor det oppgis tollsatser over alle områder, framfor å bruke det som en dokumentasjon på hvor tilbakestående meningsmotstandere er. Slike "eksperter" boltrer seg nå i media, og det er lite imponerende, det viser bare hvordan det nå er fritt fram å mobbe mest mulig sine meningsmotstandere. Dette er corona 2.0 og kampen mot antivakserne. De tilbakestående egoistene som var en trussel for hele landet. 

Her er intervjuet med en av utallige ukjente byråkrater som har fått sine 15 minutes of fame på andres bekostning:

https://www.finansavisen.no/makro/2025/04/03/8255151/usa-ekspert-jan-arild-snoen-donald-trumps-tollsatser-er-beregnet-av-analfabeter

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Det som trigger min sympati for Trump er først og fremst "ekspertene" som media henter fram fra sine trygge bortgjemte kontorer og sin faste statslønn. Det ligger en ekstrem maktarroganse bak alle de flåsete nedlatende beskrivelsene av omtrent alt som kommer fra Trump og, som "eksperten" kaller dem: "gjengen". Det brukes ord som analfabeter, og for å understreke hvor lite smarte Trump og "gjengen" er, deretter framheves at de har gitt toll også til ubebodde øyer. Det burde vært enkelt for et tenkende menneske å forstå hvorfor det oppgis tollsatser over alle områder, framfor å bruke det som en dokumentasjon på hvor tilbakestående meningsmotstandere er. Slike "eksperter" boltrer seg nå i media, og det er lite imponerende, det viser bare hvordan det nå er fritt fram å mobbe mest mulig sine meningsmotstandere. Dette er corona 2.0 og kampen mot antivakserne. De tilbakestående egoistene som var en trussel for hele landet. 

Her er intervjuet med en av utallige ukjente byråkrater som har fått sine 15 minutes of fame på andres bekostning:

https://www.finansavisen.no/makro/2025/04/03/8255151/usa-ekspert-jan-arild-snoen-donald-trumps-tollsatser-er-beregnet-av-analfabeter

Godt skrevet. Støttes helt og holdent. Det er nesten fascinerende i alt sitt ubehag, å se den samstemte fordømmelsen av Trump og "gjengen" fra et samlet politikerkorps, presse og såkalte "eksperter", hentet frem fra akademias innerste, nedstøvede korridorer. Likheten til covid, og kampen mot de uvaksinerte er slående om du skriver. Det er nøyaktig de samme mekanismene som gjør seg gjeldene nå. Det er kun ett narrativ, en fortelling. 

Anonymkode: cd0ed...20f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...