Anonym bruker Skrevet 11. mars #1 Skrevet 11. mars Har medisinering vært bra? Hvilket medikament har du eller de du kjenner til brukt? Ble det bedring på konsentrasjon og fokus, evt annet? Anonymkode: f4898...bc5
Anonym bruker Skrevet 12. mars #2 Skrevet 12. mars Vår datter har ADD og går på Ritalin, gikk fra å ligge under kritisk i alle fag til å komme på høyeste nivå i engelsk nationale prøver på 1,5 måneder. Går på lav dose så ingen bivirkninger Anonymkode: c0b81...e73
Anonym bruker Skrevet 12. mars #3 Skrevet 12. mars Datter med ADD, begynte på først ritalin, deretter concerta ved overgangen til videregående skole. Hun beskriver en stor endring, lettere å konsentrere seg, ha ro til å fullføre en oppgave. Vi merker også forskjellen. Anonymkode: 986d3...69a
Anonym bruker Skrevet 12. mars #4 Skrevet 12. mars Har også en datter med ADD. Går på Aduvanz. Begynte på Ritalin med det fungerte veldig dårlig. Klarer å konsentrere seg og sette seg noen gjøremål i løpet av dagen. Anonymkode: 02260...46f
Anonym bruker Skrevet 12. mars #5 Skrevet 12. mars Datter med ADD her også. Begynte med Ritalin, men det gikk ikke så bra. Måtte ta både kapsler og tabletter. Gikk på concerta frem til hun ble gravid, og har ikke tatt det i svangerskapet. Hun fikk bedre fokus og bedre evne til å gjøre en oppgave av gangen Anonymkode: 36a1b...e81
Anonym bruker Skrevet 12. mars #6 Skrevet 12. mars Jeg har fått diagnosen som voksen og tar medisiner. Ritalin hadde negativ psykisk virkning, så ble satt på Aduvanz. For meg har det god virkning på den indre uroen, som til tider har gjort det mentale livet utfordrende. Jeg har også større evne til både gå i gang med oppgaver og gjennomføre dem. Veldig bra i forhold til hjemmeforholdene, hvor jeg f.eks. kan gjøre husarbeid uten å få melt down underveis. Dessverre hjelper det ikke så mye på konsentrasjon i forhold til fordypningsoppgavene på jobb. Det er heller slik at enkelte ting forsterkes, f.eks. jeg blir mer intenst opptatt av å gjennomføre oppgaven, men flikker og flikker, eller endrer retning på oppsett for å få det til å bli som jeg vil. Og tidsblindheten er nesten verre. Jeg har et veldig lavt arbeidsminne, så jeg dras hele tiden ut av det jeg holder på med fordi jeg glemmer hvorfor jeg åpner en mappe hvor jeg skulle finne informasjon eller lignende. Så da starter jeg på noe annet og så har jeg plutselig 10 oppgaver jeg jobber på samtidig. Samtidig scorer jeg høyt på alt som ikke krever konsentrasjon, så ingen oppfatter hvor dårlig arbeidsminnet mitt er, det maskerer jeg tydeligvis veldig bra. Jeg har også noen fysiske bivirkninger, hvor den mest plagsomme er munntørrhet, og tørrhet i slimhinner ellers. Foreløpig velger jeg å stå denne delen av, siden det er en enorm lettelse å bli kvitt den indre uroen. Jeg er fortsatt under medisutprøving, så vi får se hvor det hele lander til slutt. Anonymkode: 7572f...1f3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå