Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når går det over? Hvor lenge varer den vonde følelsen? Nå er alt vondt og trist, jeg griner hver dag. Alt gjør meg trist. Fine ting i livet betyr ikke noe. Hadde jeg ikke hatt barn hadde jeg orket være mer, for er i et dypt mørke…dypt deprimert. .

Hva kan jeg gjøre for å bli glad igjen og komme meg videre fortest mulig?????.

Jeg hater å være så trist…. Jeg vil det skal gå vekk men jeg har ingen kontroll over det… Tristheten har meg i et hardt tak.

Anonymkode: 2390f...84d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pust med magen og vit med intellektet ditt at hjertesorg er vondt, men det blir bedre.

Så må du bare ta tiden til hjelp. Tving deg selv ut av sofaen og ut av huset. Gå tur, gå på jobb, besøk venner, plutselig vil disse tingene gjøre at du glemmer sorgen litt, og plutselig smiler og ler du igjen.

Anonymkode: 5d89d...295

Skrevet

Takk ❤️ Når blir det bedre? Det er skummelt når ingen ting gjør meg glad. Når jeg sitter med dattera mi foran meg og jeg vil bare grine😢 

Skrevet

Uff, jeg føler med deg.

Jeg går gjennom kjærlighetssorg selv nå og det har vært steintøfft i to måneder. Grining  hver dag og et mørke som ikke føles virkelig.

Det går over. Dette VET du,men hvor lang tid det tar kommer litt ann på deg selv på en måte. Du MÅ gjøre ting som tidligere gjorde deg glad, selv om du på ingen måte har lyst til det. Bare sørg for å gjøre så godt du kan.

Når to mennesker har tilbragt tid sammen seksuellt og nært så knytter energiene i hjernene deres seg sammen. Dette er vitenskap. Så når et forhold tar slutt så leter nevronenen i hjernen din etter de nevnronene den er vant til gir den gode følelser fra tidligere partner. Så det som er din jobb nå er å bygge nye nervebaner i hjernen din. For å effektivt bygge slike må du utsette deg for gledelige ting. Eller ting du innerst inne vet GAV deg glede tidligere. Når hjernen din opplever glede gjentatte ganger så styrkes nevronenen og danner nye baner som igjen fører til mer glede.

Det hjelper også enormt å slette det du kan av personen det er slutt med. Slett gamle meldinger sånn at du ikke sitter å luller deg inn i tidligere fine samtaler. Slett ham fra sosiale medier en stund, det trenger ikke vøre for alltid, men i allefall 1 måned. Dette for å hjelpe hjernen din med å ikke få de høye endorfinrushene den får når du oppsøker ham og igjen svekke båndene dere hadde. 

Og bruk familie, venner.. si fra hvordan du har det og overØS de med prat om hvordan du føler deg.Det hjelper enormt mye å bare få prate og føle at noen har ryggen din. 

Jeg VET! Dette er så trist og det er et helvette å gå gjennom, så jeg sender deg en stor klem.

Du må rett og slett bare stå opp for deg selv. Jeg heier på oss.

btw; nå etter snart tre måneder er ting lysere. Jeg kn fortsatt gå i kne av sorg,men de episodene kommer sjeldnere og jeg kjenner nå på glede over så ting som solskinn, kaffi, sjokolade osv... Heng in there!

Anonymkode: d6308...2a7

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Takk ❤️ Når blir det bedre? Det er skummelt når ingen ting gjør meg glad. Når jeg sitter med dattera mi foran meg og jeg vil bare grine😢 

Gir deg en god klem ❤️ kjærlighetssorg er forferdelig vondt. Når jeg har det vondt vil jeg bare ha fred, gråte og være alene. Jeg trenger tid for meg selv. Kanskje du trenger det samme? Eller helt andre ting? Det er vanskelig og krevende å være sosial og late som når det eneste du føler på er tristhet og tomhet. Uansett hvor vondt dette er så blir det bedre. Det er en sorgprosess du må gjennom. 

Anonymkode: 610b8...adc

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 12.3.2025 den 11.17):

Uff, jeg føler med deg.

Jeg går gjennom kjærlighetssorg selv nå og det har vært steintøfft i to måneder. Grining  hver dag og et mørke som ikke føles virkelig.

Det går over. Dette VET du,men hvor lang tid det tar kommer litt ann på deg selv på en måte. Du MÅ gjøre ting som tidligere gjorde deg glad, selv om du på ingen måte har lyst til det. Bare sørg for å gjøre så godt du kan.

Når to mennesker har tilbragt tid sammen seksuellt og nært så knytter energiene i hjernene deres seg sammen. Dette er vitenskap. Så når et forhold tar slutt så leter nevronenen i hjernen din etter de nevnronene den er vant til gir den gode følelser fra tidligere partner. Så det som er din jobb nå er å bygge nye nervebaner i hjernen din. For å effektivt bygge slike må du utsette deg for gledelige ting. Eller ting du innerst inne vet GAV deg glede tidligere. Når hjernen din opplever glede gjentatte ganger så styrkes nevronenen og danner nye baner som igjen fører til mer glede.

Det hjelper også enormt å slette det du kan av personen det er slutt med. Slett gamle meldinger sånn at du ikke sitter å luller deg inn i tidligere fine samtaler. Slett ham fra sosiale medier en stund, det trenger ikke vøre for alltid, men i allefall 1 måned. Dette for å hjelpe hjernen din med å ikke få de høye endorfinrushene den får når du oppsøker ham og igjen svekke båndene dere hadde. 

Og bruk familie, venner.. si fra hvordan du har det og overØS de med prat om hvordan du føler deg.Det hjelper enormt mye å bare få prate og føle at noen har ryggen din. 

Jeg VET! Dette er så trist og det er et helvette å gå gjennom, så jeg sender deg en stor klem.

Du må rett og slett bare stå opp for deg selv. Jeg heier på oss.

btw; nå etter snart tre måneder er ting lysere. Jeg kn fortsatt gå i kne av sorg,men de episodene kommer sjeldnere og jeg kjenner nå på glede over så ting som solskinn, kaffi, sjokolade osv... Heng in there!

Anonymkode: d6308...2a7

Tusen takk for et langt svar med mange ting jeg vil prøve å huske på. Jeg har vært så knust, er enda helt utslitt av å ikke glede meg over noe. Griner alle steder der jeg er alene, i bilen, hjemme. Putter på et smilende fjes der andre ser meg. Barna. Har to gode venninner som jeg kan snakke med En av dem er litt i samme situasjon. Ting som jeg før har elsket, klarer jeg ikke finne glede i… det er sååå rart. Jeg har aldri hatt sånn kjærlighetssorg før. Føler meg lite verdt, trampet på, lurt, utnyttet, ført bak lyset…. 😢 Har et bilde av meg og ei venninne som døde ganske ung. Har satt det på kjøleskapet for å minne meg på så heldig jeg er som lever og kan gjøre hva jeg vil videre. Hun ville gitt hva som helst for å kunne leve videre….. Jeg er frisk og barna er friske. Håpet er at når jeg ser det bildet så skal jeg huske mulighetene mine videre, om så det blir alene og uten en mann. Det virker ikke som om det finnes noen ærlige og snille menn igjen som ikke er opptatte….. 😢

Skrevet

Det som har hjulpet meg når jeg har hatt skikkelig kjærlighet sorg, er å ha en alvorsprat med meg selv og så gi meg en gitt tid som jeg får lov til å være skikkelig deppa,  i alle fall når jeg er alene, men så må jeg se videre.  Det går ikke over av seg selv, men det er begrenset hvor lenge man kan grave seg ned også.  Så ut å gå tur, gjøre kjekke ting, fake-it-till-you-make-it.  

Anonymkode: 1bbcf...862

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...