Gå til innhold

Har dere barneforsikring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Evt hvorfor ikke?

Anonymkode: aeab6...236

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, har topp barneforsikring på barna. Noe annet har jeg ikke turt.

veldig viktig å tegne forsikring 3 mnd etter fødsel. Det som er grensa. Så snart et barn får adhd eller allergi så reserverer forsikringen seg mot det 

Anonymkode: f66a2...708

Skrevet

Ja, tegnet med en gang barna blei 3 måneder! Bare dumt å ikke gjøre det, er faktisk en viktig ting å prioritere, da det fort kan skje noe……

Anonymkode: 73361...93b

Skrevet

Nei, det har vi aldri vurdert. Vi har økonomi til å dekke alt av utgifter det eventuelt må påløpe, så det hadde bare vært bortkastet penger. 

Helsenorge dekker i tillegg det meste ved skade eller sykdom. 

Anonymkode: 7441b...1f9

Skrevet

Ja, men med bismak. Føler jeg blir lurt. Helsenorge er veldig, veldig bra sånn sett, så er egentlig unødvendig. 

Anonymkode: 5c435...152

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Ja, men med bismak. Føler jeg blir lurt. Helsenorge er veldig, veldig bra sånn sett, så er egentlig unødvendig. 

Anonymkode: 5c435...152

Nei, ikke viss barna dine vil ha egen forsikring senere, og kan vær så uheldig å få sykdommer som forsikringsselskaper ikke vil hjelpe til med

Skrevet

Ja.

Det ene barnet kommer med 99% sannsynlighet til å bli ung ufør, så dekningen vil komme godt med. 

Anonymkode: 9d34f...6ff

Skrevet

Ordnet forsikring med en gang de ble 3 mnd. Joda er ikke sikkert det blir brukt, men bedre å ha det som en sikkerhet i tilfelle noe skjer.

Anonymkode: 33cca...2d1

Skrevet

Ja, for meg var det viktig å tegne en forsikring som kunne videreføres til voksenforsikring uten ny helseattest.

De skal ha mulighet til å tegne forsikring som voksne uavhengig av hva som skjer av ulykker og sykdom i barndommen.

Men vi er bare vanlige arbeidere da, de voksne barna er sykepleier og tømrer, så fint å ha livs og uføreforsikring 

Anonymkode: d8cb8...0d9

Skrevet

Nei, aldri skjønt poenget. Har så gode støtteordninger i Norge.

Skrevet
Kathrine. skrev (14 minutter siden):

Tror flere med denne tankegangen vil gå på en smell, og det er dessverre barna det går ut over. Leser daglig at familier som har barn som får sykdommer, og ikke har barneforsikring, ikke får utbetalt ting som trengs til f eks hjelpemidler og videre penger så barna vil klare seg i fremtiden. 

Og viss en tror at en vil få ting/ penger og hjelp i fanget viss det skjer noe, så er det ikke så enkelt at AS Norge vil hjelpe, alt blir dårligere mtp sykepenger, pensjonspenger osv osv

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Ja, for meg var det viktig å tegne en forsikring som kunne videreføres til voksenforsikring uten ny helseattest.

De skal ha mulighet til å tegne forsikring som voksne uavhengig av hva som skjer av ulykker og sykdom i barndommen.

Men vi er bare vanlige arbeidere da, de voksne barna er sykepleier og tømrer, så fint å ha livs og uføreforsikring 

Dette! Små diagnoser som kan virke ubetydlige kan spille en stor rolle når man skal tegne forsikring, så best å få på plass forsikring så fort man kan. Hadde ikke turt å la være mtp barnet og muligheten for å ha forsikring resten av livet.

Anonymkode: 9c75d...89a

Skrevet
Kathrine. skrev (54 minutter siden):

Om barnet ditt blir skadet og ufør i tidlig alder vil de kunne leve godt med ufør forsikring som ligger i barneforsikringen, som de selv viderefører som voksen. 
Mitt barn ble utsatt for mobbing og utviklet skolevegring. Barnet fikk utbetalt 300.000 fra forsikringen. Dette kommer godt med 

Anonymkode: f66a2...708

Skrevet
Kathrine. skrev (58 minutter siden):

Søsteren min fikk en rytmeforstyrrelse på hjertet i tenårene, ble sjekket godt, og de fant ut at det ikke var farlig, bare en variasjon hun måtte leve med.

Da hun var ferdig utdannet og begynte jobbe ville hun tegne en uføreforsikring, men ble avvist fordi hun hadde hatt noe galt med hjertet i tenårene. Forsikringsselskapene nektet rett og slett å gi henne forsikring.

Så ble hun syk, og endte som ufør. Hun fikk ikke ung ufør fordi hun var over 27 (tror jeg det var) år da hun ble syk, men hadde ikke jobbet lenge nok til å opparbeide seg noe grunnlag som ufør. Så hun endte som ufør på minstesats. 

Hun har jammet slitt altså, ung kvinne, syk og med dårlig økonomi. Joda, hun får dekket mye, men trygden hennes er veldig lav. Hun har ingen mulighet til å legge seg opp noe penger, og må hele sitt voksne liv snu og vende på krona, aldri kunne unne seg noen ting...

Så for meg var det veldig viktig å tegne en barneforsikring som kan videreføres til voksenforsikring uten ny helseattest. Den forsikringen jeg tegnet på dem som barn ville gitt en engangsutbetaling pluss en månedlig utbetaling om de ble uføre, og nå som de har videreført den til voksenforsikring har de utvidet de summene litt.

Man vet aldri hvor og hvem som rammes av ulykker og sykdom, og selv om vi er heldige som bor i Norge er overgangen fra jobb til uføretrygd brutal for de som ikke har forsikringer.

Skrevet

Jeg er så glad for at vi hadde forsikring når vi fikk et alvorlig sykt barn! Barnet var innlagt på sykehuset i over ett år og vi fikk 400.000 i dagpenger + 500.000 pga at vi hadde hjelpestønad sats 3. Og siden han blir 18 år nå og fått innvilget 100 % ung ufør får han også utbetalt en viss sum i måneden fra forsikringsselskapet 🙏

Hi

Anonymkode: aeab6...236

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...