Gå til innhold

Barnet vårt har kostet samfunnet

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Veldig enig med deg, det passer absolutt ikke med fleip og hån rundt dette temaet.

Mobbing er noe av det vondeste en kan oppleve som forelder. Når ungen din, som er som alle andre unger, og bare vil være glad og ha det gøy, blir knust hver eneste dag av andres idiotiske oppførsel. Det er fryktelig rett og slett. Selv om det sjelden er så vondt ment som det faktisk er, mobberne skjønner jo ofte ikke selv hvor skadelig de oppfører seg. 

Anonymkode: c1eed...092

Hva skal jeg si, logget meg inn her inne og leste svarene nå i kveld. Dum jeg er som åpner opp om noe vondt her inne og tro - håpe på støtte. Mange vonde kommentarer som traff. Endte med tårer og verk i mamma hjerte 😢 men jeg skriver ikke tråd her inne igjen med det første. Tror jeg skal beskytte meg selv mot slike folk på dette nettstedet. 

Anonymkode: fdddd...4f6

Skrevet
Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Veldig enig med deg, det passer absolutt ikke med fleip og hån rundt dette temaet.

Mobbing er noe av det vondeste en kan oppleve som forelder. Når ungen din, som er som alle andre unger, og bare vil være glad og ha det gøy, blir knust hver eneste dag av andres idiotiske oppførsel. Det er fryktelig rett og slett. Selv om det sjelden er så vondt ment som det faktisk er, mobberne skjønner jo ofte ikke selv hvor skadelig de oppfører seg. 

Anonymkode: c1eed...092

Hva skal jeg si, logget meg inn her inne og leste svarene nå i kveld. Dum jeg er som åpner opp om noe vondt her inne og tro - håpe på støtte. Mange vonde kommentarer som traff. Endte med tårer og verk i mamma hjerte 😢 men jeg skriver ikke tråd her inne igjen med det første. Tror jeg skal beskytte meg selv mot slike folk på dette nettstedet. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 timer siden):

Har du barn? Tipper nei. Vi foreldre har det ikke bra når barna våre ikke har det bra. Vi står på, er sterke og fikser, men gråter når vi er alene av smerte i hjertet. 

Jeg har barn, velfungerende med mange gode venner rundt seg. Flinke sosialt så der har de ingen problemer. De har opplevd en svært traumatisk hendelse i livet, hvor de begge trengte noen å snakke med. Jeg sto støtt ved siden av når det skjedde og i tiden etterpå. Opplevde skolen som støttende også. I dag har vi gått videre (uten å glemme, men livet må gå videre). 

Anonymkode: 8496e...868

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Jeg har barn, velfungerende med mange gode venner rundt seg. Flinke sosialt så der har de ingen problemer. De har opplevd en svært traumatisk hendelse i livet, hvor de begge trengte noen å snakke med. Jeg sto støtt ved siden av når det skjedde og i tiden etterpå. Opplevde skolen som støttende også. I dag har vi gått videre (uten å glemme, men livet må gå videre). 

Anonymkode: 8496e...868

Så bra dere kom deg ut av denne vonde hendelsen, og har klart å gå videre. Det er også forskjell på en enkelt hendelse og det å bli utsatt for mobbing f eks over tid. Hva som har satt seg i ettertid. Noen hendelser fører til skam og usikkerhet der selvbildet blir skadet, mens andre hendelser kan føre til savn og sorg. Så håndterer barn hendelser veldig ulikt. Ettersom sårbarhet og hva de har med seg fra før. 
Vi har vært så uheldig å ha opplevd både mobbing, brått dødsfall i familien og alvorlig sykdom på veldig kort tid. Snakk om måneder. Og det blir mye for en hver å håndtere. 

Skrevet

Det er ikke barnet som har kostet samfunnet, det er dårlig ansettelse i det offentlige. Ansvaret bør legges der det hører hjemme. 

Jeg betaler skatt med glede når jeg vet midlene brukes til å ivareta de som trenger det i et samfunn. 

Håper dere får stablet dere på beina, bare vent og se, en dag kan ditt barn ha en erfaring som kan hjelpe andre ❤️

Anonymkode: 794ca...8b2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...