Anonym bruker Skrevet 10. mars #1 Skrevet 10. mars Jeg ble nettopp skilt, og barnas far har flyttet ut. Han er en fin pappa som barna er glad i, men jobber ukurante tider og bor trangt, så i hverdagen er barna, på 11 og 13, mest hos meg. Jeg tenker å søke utvidet barnetrygd. Far mener at vi skal registrere et barn på hans bosted og et barn på mitt bosted, slik at vi begge får utvidet barnetrygd. Kan man gjøre det slik? Far mener "alle" gjør det på denne måten, og det er dumt å gå glipp av de ekstra tusenlappene. Jeg kjenner på at det føles rart å si at et av barna mine bor hos han når de åpenbart ikke gjør det (de har 2-5 overnattinger hos far i måneden...). Men er det bare firkantet av meg å tenke sånn? Vi har begge dårlig økonomi etter bruddet så han har rett i at alle ekstra kroner inn vil komme godt med... Anonymkode: 5c9ec...941
Anonym bruker Skrevet 10. mars #2 Skrevet 10. mars Hvis alle i så fall utnytter systemet sånn må jeg si jeg blir trist. Ikke rart staten blør penger gjennom ordningene sine. Anonymkode: 8ff9e...838
Anonym bruker Skrevet 10. mars #3 Skrevet 10. mars Jeg kjenner ingen som gjør det sånn. Blir jo helt feil i forhold til bidrag også. Anonymkode: aa8df...3a7
Anonym bruker Skrevet 10. mars #4 Skrevet 10. mars Anonym bruker skrev (47 minutter siden): Hvis alle i så fall utnytter systemet sånn må jeg si jeg blir trist. Ikke rart staten blør penger gjennom ordningene sine. Anonymkode: 8ff9e...838 Trist? Haha.. staten har brukt 2,5 mill på vår familie fordi folk i høye stillinger ikke har gjort jobben sin. Da kan man snakke om trist Anonymkode: b98b8...b83
Anonym bruker Skrevet 11. mars #5 Skrevet 11. mars Det er lovlig, men kun dersom samværet reelt er skjevdelt. Altså at det ene barnet er minst 60% hos den ene forelderen og det andre omvendt. Vi har det sånn, men her er det også helt reelt. Ett barn har store behov og er mer hos en forelder, det andre barnet må skjermes fra søskenet og er mer hos den andre. Anonymkode: 839b1...124
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå